Volgend jaar zijn mijn ouders 50 jaar getrouwd en willen ze alle kinderen en kleinkinderen mee op vakantie nemen. We willen graag naar de zon in mei, niet al te ver vliegen, een strandvakantie. we zijn op zoek naar twee huisjes dicht bij elkaar, beiden voor 5 personen. Heeft hier iemand een goed idee/goede ervaring voor land/plek en park/huis? We zaten zelf aan een Grieks eiland te denken maar zoeken op twee leuke huizen dicht bij elkaar vind ik best lastig.
Wij zijn deze meivakantie met de familie naar Andalusie geweest. Heerlijk weer gehad en mooie dingen gezien! We hebben uiteindelijk voor 1 villa gekozen met 2 gedeelten, waar ieder gezin zn eigen badkamer had en een eigen (buiten)zitje. Daardoor hadden we heel veel keus en het was ook veel voordeliger dan losse huisjes naast elkaar. Losse huisjes hebben we ook weleens gedaan, maar wij vonden het niet prettig dat je dan de hele tijd met spullen en mensen van huisje naar huisje aan het sjouwen bent en je vaak toch savonds en sochtends bijelkaar wilt zitten maar er niet de juiste spullen voor hebt. (Te weinig stoelen, tafel te klein etc)
Strandvakantie in mei zou ik niet in Griekenland doen. Het weer kan dan heerlijk zijn maar de zee is nog koud. Ga je toch voor Griekenland zou ik zeker voor een verwarmd zwembad gaan.
Wij zijn dit jaar begin april naar de Algarve geweest. Grote villa gehuurd via Airbnb, de keuze was reuze. Verwarmd zwembad erbij. We hebben echt genoten, tussen de 23 - 28 graden.
in mei of in de meivakantie? En echt huisjes of is een resort ook een optie? Dus een hotel of appartementencomplex.
Wat een goeie inderdaad! Je hebt dan per huisje natuurlijk te kort meubels etc om bij elkaar te gaan zitten. Misschien toch 1 groter huis overwegen.
Buiten de vakantie om willen we graag. En liefst een huis apart of op een klein park. Geen hotel. En dan graag aan het strand, of heel dichtbij, en met leuke dingen om te doen in de buurt