poep op je hoofd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door petrabr, 21 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Mijn dochtertje van bijna 4 maanden mag zo vreselijk in haar handjes knijpen met zulke lieve grootouders, dat gun je gewoon iedereen.
    Mijn moeder (oma v Roos) leest en leeft sinds de zwangerschap met iedereen hier mee en bij bijzondere dingen wordt mijn vader natuurlijk ook ingelicht.
    Mijn vader heeft nu een stukje over Roos geschreven en ik kan het niet laten om het met jullie te delen:

Poep op je hoofd
    Een verhaaltje van Opa.

Wij als Oma en Opa van Roos passen elke donderdag op Roos ons tweede kleinkind. En dat is elke keer weer feest want Roos is een heel lief kind.
    Vorige week had Oma een afspraak en of ik alleen op Roos kon passen. Natuurlijk zei ik stoer, ik heb toch twee dochters dus ik weet wat ik moet doen. Roos kwam om 8.00 uur en ik stond al klaar om dat lieve kind in ontvangst te nemen. Lukt het wel vroeg mijn dochter en ik zei natuurlijk, ga maar lekker naar je werk.
    Ze moet om 10.00 uur eten dus kan ze nog lekker spelen in de box. Dat gaat lekker dacht ik want je hebt geen kind aan dat kind. Hoera, het is 10.00 uur dus eten voor die meid. Flesje klaar gemaakt (met melk dat mijn dochter eerder had afgekolfd) best wel bijzonder, en Roos dronk zo lekker door. Toen ze zo bezig was begon ze echt te knetteren en ik dacht dat wordt verschonen. Dus toen ze het flesje op had bracht ik haar naar boven waar de babykamer is. Dag lief kind zei ik, Opa gaat je even verschonen. Ik deed het broekje uit en toen het rompertje los en toen zag ik het. Overal poep zelf tot in haar nek. Even het rompertje uittrekken en nu zat de poep zelfs op haar hoofd en handen. Help dacht ik, dat is teveel voor 1 Opa. Gelukkig was er een doosje met vochtige doekjes, nu die heb ik allemaal gebruikt. En na 15 minuten worstelen was ze weer schoon. En ondertussen Roos maar lachen.

Roos aangekleed, hoe werkt zo’n luier nu, want vroeger had je van die katoenen luiers maar zo werkt het tegenwoordig niet meer. Maar na enige tijd lag ze toch in de wagen want Opa gaat even wandelen want het is mooi weer. Helaas was er geen mens te zien, want ik wilde Roos natuurlijk aan de hele wereld laten zien. Al die tijd lag Roos te kijken ook toen we door het park liepen. En toen we de straat in kwamen viel Roos in slaap. Ik laat haar lekker in de wagen liggen want dat kind is moe. Toen ik in de kamer zat was ik eigenlijk best wel trots dat alles zo goed was verlopen. Ik liep naar de kinderwagen en zei zachtjes, dag lief kind, Opa zorgt wel voor je.

Opa van Roos

wat onwijs gaaf hè! Bedankt lieve paps

2. veertje

veertje Fanatiek lid

Echt geweldig!

3. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Wat een super Opa zeg :D

Echt een mooi verhaal/ stukje..

4. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Krijg tranen van in mn ogen.
    Had Wendy maar zon lieve opa in de buurt....had ik maar zon lieve vader...
    Wendy heeft wel een lieve opa maar die woont erg ver weg. Die zien we eens in de maand en dan is hij ape trots op zijn kleine meid. Oma verteld ons elke keer hoe verliefd hij wel niet is op Wendy. Maarja eventjes op passen of gaan wandelen met Wendy is er niet bij door de afstand.
    En mijn vader is echt niet te vergelijken met deze lieve opa...in de verste verte niet. Die durf ik niet eens op te laten passen...

5. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    Mooi, ik heb er geen andere woorden voor!

Ik vind het ook schitteren hoe opa en oma van Stan tegen hem bezig zijn.

6. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Heb de tranen moeten pikken, zo mooi! Prachtig!

Roos, wees trots op je Opa!

7. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ohhhhhhhhhh wat superleuk! Echt heel leuk dat je dat deelt en wat superlief zeg!

Krijg gewoon tranen in mijn ogen bij dat laatste stukje "dag lief kind, Opa zorgt wel voor je"

Pfff... Niet handig zulke teksten als je op je werk zit met betraande oogjes ;)

8. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    *snik snotter..* :cry:
    Wat een mooi stukje! Roos mag heel blij zijn met zo'n lieve opa!
    Mijn dochter heeft ook zo'n lieve opa, hij schrijft geen stukjes (niet dat ik weet tenminste..) maar hij kan ook zo leuk met haar tutten en hij gaat heel trots met haar wandelen in de straat om haar aan de buren te laten zien :)

9. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hihi, bij het laatste zinnetje schieten de tranen ook bij mij in de ogen. echt lief! gek is dat he, hoe stoere papa's ineens lieve opa's worden! mijn vader is nog heel jong (43 jaar) en is zo trots om nu al opa te zijn. hij vind het geweldig om met hem te spelen... ook al lukt dat nog niet goed met een babytje van 4 weken :)

10. Setteke

Setteke Niet meer actief

...................................

Sta even met mijn mond vol tanden....

11. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Ach wat een mooi verhaaltje zeg!
    En wat een bofkont die Roos met zulke lieve opa en oma!

xxx

12. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    OOhhhh heerlijk he zo'n lieve vader die zich tot een nog geweldigere opa ontpopt!
    Hier ook zo'n lieve opa! Je stukje doet me denken aan het stukje dat hij schreef in zijn schriftje uit het ziekenhuis toen hij op de couveauseafdeling lag.....
    Ook echt om te huilen zo lief!
    Mn vader ligt echt (ondanks zn vele rugklachten) te rollebollen op de grond met Thomas, maar is ook wat onzeker over de luiers enzo (dat laat ie toch liever aan oma over ;) )

13. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    Ahhh super zeg, kreeg even een rilling ;)

14. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Oh wat super. Tranen staan in mijn ogen.

Roos boft maar met zo een opa! En oma natuurlijk!

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Wat een lief stukje. Hihi, en dat wandelen en dan natuurlijk net niemand tegen komen die je grote trotst kan bewonderen, is herkenbaar hoor!

16. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Dank voor de reacties!
    zoals jullie wel zullen begrijpen ben ik echt ape- apetrots op mijn ouders. Ze zijn super.

en Jo.. dat heb ik zelf ook, als ik een stukje met Roos ga wandelen dat ik dan hoop dat ik bekende tegenkom :)

Leuk om te lezen dat er meerdere lieve opa's zijn, gelukkig maar, we lezen hier vaak genoeg stukjes van mensen waarbij het contact niet lekker loopt.

17. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Meis, wat een geweldig stukje. Vol liefde!
    Ook hier staan de tranen in m'n ogen.

18. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    Echt heel erg mooi! Ik heb gewoon tranen in mijn ogen.

Helaas heb ik bijna geen contact met mijn ouders maar mijn schoonouders geven dubbel zoveel liefde, dat brengt het voor mijn gevoel weer een klein beetje in evenwicht!

19. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    wat jammer, komt het dan nooit meer goed?

20. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Wat een supper lieve opa heeft roos. en wat een mooi stukje.

Silver heeft ook een hele lieve opa maar hij zal het nooit zo'n leuk stukje schrijfen. er is nog altijd een plekje leeg in mijn poezie album :(

Deel Deze Pagina