hoe afbouwen?

Discussion in 'Borstvoeding' started by bunchy, Apr 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    DAg mensen,

Ergens met pijn in mijn hart heb ik besloten om ons mannetje tot hij 9/10 maanden oud is bv te blijven geven ivm verlopen kolfrecht, hoop op een broertje/zusje en ik merk dat ik graag weer eens een nachtje lekker zou willen doorslapen (dat mijn man de fles 's morgensvroeg kan geven) en dagjes weg willen zonder zorgen te maken over kolvlocaties of bij thuiskomst laat op de avond nog te moeten kolven..
    Hij is nu 7,5 maand oud en drinkt 5/6 keer per dag.

Meestal:

06u (soms nog een nachtvoeding om 03u)
    08u (wakker maken en bv ivm kdv)
    11u (kolf ik op werk)
    15u (1430 kolf ik op werk)
    18u
    20u

en op dagen dat hij niet naar het kdv hoeft:

06u
    0930
    13u
    1630
    1930

Om 06u heb ik overvolle borsten en drinkt hij ze niet geheel leeg, om 08u idem. Om 11u kolf ik op mijn werk meestal zo'n 250 ml, en om 1430 krap aan 150 ml.

Hoe begin ik met afbouwen?? vind het erg lastig omdat er dus niet heel veel regelmaat inzit.

2. fafje

fafje Niet meer actief

ik zou als ik jou was ehct heel rustig afbouwen, aangezien je erg veel melk hebt, en dus wel wat stuwing kan verwachten...

zou als eerst de voeidng van 1630-18u afbouwen....kijk dit minimaal 4 dgn aan...of een week...en dan kijk je wat je zoontje ondertussen aan andere voeidn drinkt...en wie weet zit er dan een andere reglemaat in en verschuiven met tijden enz...en kun je kijken of je de voeding van 0930-11u kan afbouwen

3. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    ok, maar zijn er ook sites waar je meer kan lezen over welke voeding eerst afbouwen eerst enzo, dat je weet of iemand anders?

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kijk even op borstvoeding.com

Ik zou eerst beginnen met de kolfvoedingen af te bouwen. Kolvend afbouwen is wat makkelijker om geleidelijk aan te doen, doordat je dan gewoon per week per keer steeds een beetje korter kolft.

De andere voedingen thuis kun je natuurlijk gewoon blijven geven. Je kunt al voedend zwanger worden hoor. En dan kun je zelfs gewoon 2 kinderen voeden.

5. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    hmmm ik kan op internet gewoon echt nergens info vinden...
    alleen op borstvoedings.com maar ook niet concreet en hoe te vervangen door kv etc.
    iemand tips?

Share This Page