Ervaring kobo Clara?

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 25 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Iemand ervaring met de Kobo Clara?
    Ik zocht de glo maar die is niet meer te krijgen zag ik.

2. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Ik heb de Koba aura HD en ben er nu 4 jaar later nog steeds enorm blij mee!

3. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik heb sinds maandag een Kobo Clara. Is toch gewoon het nieuwe basismodel? Wat wil je weten? Veel ervaring heb ik er nog niet mee ;).

4. tuc

tuc Niet meer actief

Gewoon of tie bevalt. Wij hebben nog geen ereader dus geen ervaring. Van de aura h2o hoorde ik van een aantal dat ze hem te zwaar vinden om in bed te lezen bijvoorbeeld. De Clara schijnt lichter te zijn.

O en kun je op de kobo elk boek zetten of alleen die uit het kobo abbo.

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Ja ik heb 'm sinds het begin van de zomervakantie. Hiervoor een andere Kobo en daar was ik heel tevreden over, maar die was gesneuveld.
    Ik ben er heel blij mee! Fijn formaat, ook om in bed te lezen. En het leest heerlijk. I heb er inmiddels al heel wat boeken op gelezen. En mijn dochter ook, zij wil er nu ook een voor haar verjaardag :D.

Had je nog specifieke vragen?

tuc vindt dit leuk.
  6. Linda86

Linda86 VIP lid

Ow ik zie nu je tweede bericht. Je kan er alles opzetten hoor, maar ik kan de kobo plus app wel aanbevelen.

tuc vindt dit leuk.
  7. tuc

tuc Niet meer actief

Super. En was o.a. benieuwd of tie fijn is om in bed te lezen, en dat heb je al beantwoord.

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Ja vind ik wel! Ik wilde eerst de h2o bestellen, maar door het formaat toch voor de Clara gekozen en daar heb ik geen spijt van.

tuc vindt dit leuk.
  9. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik gebruikte hiervoor de glo van mijn man. Heb het idee dat de Clara sneller reageert, iets lichter is en het scherm wat helderder. Wij hebben nu 2 jaar een Kobo abo en aardig wat boeken gelezen. Je kunt 4 devices koppelen aan 1 account dus mijn moeder leest er ook op mee en mijn man z'n telefoon is gekoppeld voor onderweg.

tuc vindt dit leuk.
  10. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.952
    33.617
    113
    Ik heb er ook net eentje gekocht. Leest super. Had hiervoor de Sony maar die ging dood en ze verkopen hem niet meer. Alle boeken passen erop maar de app is wel aan te raden zoals een voorganger hier al zei. Past zich ook aan aan het licht. Ik ben om.
    Snap trouwens ook nooit als mensen zeggen; ik heb liever een echt boek. Dat leest lekkerder. Als ze eenmaal een e-reader hebben dan zijn ze ook om.
    In bed doe ik liever andere dingen dan lezen maar dat is een ander verhaal :D;)

tuc vindt dit leuk.
  11. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Hoeveel kost zo’n abonnement? En staan daar dan alle boeken op die je bij de bieb kan halen? Ook de nieuwe boeken?

Ik zweer nog steeds bij de echte boeken hoor, maar wellicht is het iets voor op vakantie. Want ik heb nu weer zo’n stapel klaarliggen...

12. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.952
    33.617
    113
    Waarom zweer je nog bij echte boeken dan?

13. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    #13 smax, 25 jul 2019
    Laatst bewerkt: 25 jul 2019
    Omdat ik het fijn vind om boeken in m’n handen te hebben met het uitzoeken, het doorbladeren en het lezen zelf.
    Ga gewoon graag elke week naar de bieb. Vind het heerlijk al die boeken te bekijken enzo :)

Het lijkt mij of je op een ereader niet echt een boek leest ofzo. Kan het niet echt uitleggen.

Paardenbloem en Iertje81 vinden dit leuk.
  14. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.418
    2.198
    113
    Echt de nieuwe boeken vind je niet veel op het kobo plus abonnement vind ik.
    Ik gebruik het zelf niet meer.

15. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.952
    33.617
    113
    Jij zegt precies wat iedereen zegt. Maar ieder voor zich. Je moet het zelf weten natuurlijk; wat het beste bij je past :D

smax vindt dit leuk.
  16. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Dank voor je reactie! Dan is het denk ik niet wat voor mij.

17. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Er bestaan nog van die mensen, die genot kunnen beleven uit de kleine pleziertjes in het leven zoals het ruiken van een nieuw boek. De manier waarop de bladzijden nog een beetje samengeplakt zijn, en van begin tot eind gaf dat genot. Of die oudjes die met een geeltje naar de platenwinkel liepen om een lp te scoren. De statische energie die vrijkwam bij het uit de binnenhoes halen. En dan het gekraak bij het afspelen.

Ja, al die herinnerinneringen geven een hoop zooi in huis, maar het weegt echt niet op tegen e-readers en andere electromeuk...

zigzag, A new day, Paardenbloem en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.952
    33.617
    113
    Prima toch? Ik heb eerlijk gezegd wel een paar boekenkasten vol boeken die ik allemaal gelezen heb, maar die staan er nu voor de sier. Vind ik ook leuk. Plus ik kom uit een schrijversfamilie dus dat is erin geramd. En al de boeken van m’n opa die hij geschreven heeft verdienen ook een mooi plekje evenals die van mijn mama en papa :)

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Mijn dochter heeft die. Prima ding. Heb zelf de kobo glo al jaren en nog steeds heel tevreden. Sommige boeken koop ik nog wel in de winkel, Maar eigenlijk vind ik een e reader echt veel fijner. Altijd goed licht, lekker licht in de hand, batterij gaat super lang mee. Vind het top.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Je kunt het een maand gratis proberen he? Ik vind het wel erg fijn. Als ik perse een van de nieuwste wil dan betaal ik wel wat, maar vind dat er genoeg keus is uit de gratis boeken.

smax vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina