Dat dacht ik ook altijd, maar dat valt mij dus heel erg mee (heb ook een Kobo Clara). Het leest inderdaad makkelijker en je neemt hem makkelijk overal mee naar toe ed. Maar hij vervangt voor mij niet de echte boeken, ik zie het meer voor ‘erbij’. Mooie boeken wil ik gewoon in de kast hebben staan. En studieboeken wil ik ook gewoon de papieren versies van hebben, daar blader ik te veel en te vaak in om dat handig op een ereader te kunnen doen (mogelijk gewenning, zou kunnen, maar tot nog toe werkt het in ieder geval niet ).
Idem!! Ik lees makkelijke boeken op mijn kobo, gewoon de niet bijzondere (wel ook leuke) thrillers. Echt literatuur of filosofisch boek wil ik in de kast en pak ik vaker erbij om te lezen. Heb ook Kobo Clara en heel blij mee!! Lekker mee naar het strand en kan gewoon in de zon lezen, dat kon ik nooit met papieren boeken of lastig en zwaar. Clara is lekker licht. Heb soms wel problemen met de slaapstand, wil die soms niet uitkomen nadat ik hem tijdje heb laten liggen. Geen idee of dat een klacht is die vaker voorkomt.
Even met een naaldje oid de resetknop. Mijn oudere kobo glo heeft dat ook wel eens gehad. Vreemd genoeg nu geen last meer van (update misschien).
Ik had vroeger die van Sony. Maar die heb ik eens in de zetel laten liggen en vriend was er op gaan zitten. Toen verkocht Sony ze niet meer, dus ook een Kobo (aura) gekocht, en vind hem trager en minder handig. Sindsdien gebruik ik de e-reader minder en lees ik op m'n gsm of terug normale boeken.
Ik begreep dat de Clara als het ware de verbeterde Glo is. In dat geval zeker doen. Zelf heb ik de Aura ONE, die is een stuk groter maar persoonlijk vind ik dat wel fijner omdat je dan echt wat in je handen hebt. En als je de lettergrootte aanpast hoef je ook niet zo snel een bladzijde om te slaan.
ik heb de h20 sinds kort, en vind het zo'n enorm pluspunt dat hij waterdicht is, nu lekker op het strand, bij het zwembad. ik vind hem zeker niet te groot/ zwaar om in bed te lezen. Overigens ben ik ook nog steeds een boeken freak, maar lees juist op de e reader veel boeken die ik anders niet zou aanschaffen. Maar wel zeker de moeite waard zijn. Ik koop de echt mooie boeken, of nieuw verschenen die ik graag nu al wil lezen
Ik heb hem mijn man voor zijn verjaardag gegeven afgelopen maart. Hij heeft ook liever boeken in zijn hand, maar afgelopen december op de huwelijksreis was zijn boek uit en was ik mijn e-reader steeds kwijt Dus dacht goed verjaardagscadeau. Stond hij 4 weken geleden de koffer in te pakken... toch weer losse boeken mee. Na enig aandringen zijn Kobo meegenomen en hij heeft hem de hele vakantie niet meer los gelaten Hij is er super blij mee, vind het fijn dat je dag/nacht stand qua licht hebt, houdt makkelijk vast en niet zwaar. Hebben van een collega een bestand gekregen met 4.000 boeken en daar de helft ervan opgezet, dus voorlopig kan hij vooruit.
Ik heb de Aura (2). Nog te koop bij Mediamarkt zag ik van de week. Bevalt nog prima. Heb 'm nu 2 jaar. Bij school had ik het laatst met twee moeders over boeken lezen. Maar zij 'zweren' nog bij echte boeken. En hadden nogal een mening over e-readers. Want dat is toch gewoon een schermpje. En als jij zelf met een schermpje zit, wil je kind dat ook. Het zou een slecht vb geven voor je kind en die zouden dan nooit meer een 'echt' boek lezen. Okido... Ieder z'n ding. Ik heb alleen een aantal informatieboeken in huis staan. En i.v.m. mijn oogziekte juist fijner dat ik een e-reader heb waarop ik het licht precies in kan stellen, dan dat ik een boek bij slecht licht lees.
Of je nu een boek leest of een van een e reader. Beide is het slecht voor je ogen als je dat te lange tijd achter elkaar doet.
Ik was ook van mening dat ik liever een fysiek boek lees maar nu ik de Clara heb, ben ik helemaal om! Super licht toestel en leest echt heel fijn! Voor de vakantie het ‘eerste maand gratis’ afgesloten en meteen weer opgezegd. Daarna ga ik over op een abbo op de bibliotheek. Kost 42€ per jaar en kan dan fysieke boeken huren, maar ook ebooks. Enige nadeel is wel dat je dan de ebooks via een pc of laptop op je ereader moet zetten. Bij een kobo abbo kun je direct op de clara boeken downloaden. Maar voor 80€ verschil per jaar vind ik het extra werk niet zo erg en de boeken zijn ook nog eens actueler bij de bieb
Ik heb ook de h2o. Ik vind hem erg fijn. (maar dus geen kobo plus abbo, de meeste schrijvers waarvan ik lees staan er niet op) In bed lezen is echt ideaal zo ook. En het weegt niks. Wat wel lastig is bijv: ik ben nu de serie van Het lied van ijs en vuur (game of thrones) aan het lezen en dan is een boek soms handiger om achterin naar de familiestamboom te kijken tussendoor of beter de landkaart te lezen. Die kan je op de ereader niet zo goed zien.
Da's niet waar hoor. Ik heb een e-reader en hoe wel ik die heel fijn vind koop ik regelmatig nog een boek. Vind het heerlijk om te bladeren en te ruiken aan een boek
Ik heb de H2O en ben daar nog altijd heel blij mee, als de Clara wat lichter is, lijkt me dat helemaal prima - ik heb geen klachten over het gewicht van de H2O. Ik vind het ontzettend fijn de ereader in m’n tas te gooien en klaar. Niet nadenken over welk boek wel en welk boek niet mee mag, ik kan onderweg super snel een nieuw ebook erop zetten, dus als bv op vakantie net iets verschijnt dat ik wil lezen, heb ik het diezelfde dag nog. Ik dacht eerst dat ik dat te duur zou vinden, maar het gaat mij meestal echt om het lezen van het boek, niet de fysieke kaft en bladzijden. Maaaar ik hou ook van echte boeken en die koop ik ook nog steeds, het ligt een beetje aan het soort boek en waar ik van plan ben het te lezen. Onderweg lees ik bv Karin Slaughter, Nicci French en meer van dat soort ‘literaire thrillers’ (mooie naam, haha). Die zet ik dus op m’n ereader. Maar bv Murakami wil ik in de kast, die koop ik dus echt met kaft en blaadjes
Ik heb een kobo aura H2O en was er altijd super tevreden over. Helaas lijkt hij nu gesneuveld te zijn, en ben jk dus aan het kijken voor een nieuwe. Denk dat ik voor exact dezelfde ga, vind het super dat hij waterdicht is (lezen in bad doe ik graag, maar ook op vakantie bij het zwembad etc), je kunt boeken er heel eenvoudig opzetten. Ik vind hem voor lezen in bed ook niet te zwaar, maar dat is wellicht wat je gewend bent. Ik dacht nooit over te gaan op een ereader, maar is toch echt een super aankoop geweest!
Valt op zich wel mee, vind ik, alleen niet genoeg voor een ‘veel lezer’. Maar ja, wat is daar wel genoeg voor? Ik heb nu voor de vakantie de gratis 30 dagen Kobo Plus afgesloten en ik vind vooral het gemak waarmee de boeken op de ereader komen echt geweldig. Al is de hoeveelheid boeken natuurlijk ook erg prettig.
Ja het is super simpel. Mijn dochter leest zo'n 5 boeken per week nu, dan zit je er bij de bieb heel snel doorheen.