ervaring koperspiraaltje?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Metire, 14 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Metire

Metire Niet meer actief

Hallo dames, hebben jullie een koperspiraaltje (gehad) en zo ja, wat vonden jullie ervan?

2. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Ik ben hier ook heel benieuwd naar ja, ik denk erover om na een tweede kindje wellicht een Gynefix te laten zetten (klein koperspiraaltje), dus ben ook wel benieuwd naar ervaringen :)

3. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Jep, ik had hem tot vanmorgen.
    Plaatsen is vervelend, maar heb ik niet zo superpijnlijk ervaren als je wel eens leest. Verwijderen ging prima.

De eerste maanden was mijn menstruatie pijnlijk. Na ongeveer een half jaar begon dat af te nemen tot hoe het voor die tijd was.

Met name dat hormoonvrije vind ik heerlijk. Voor mij heeft hij absoluut meer voordelen dan nadelen.

4. Meijke

Meijke Niet meer actief

Prima ervaring. Plaatsen even vervelend, maar zo voorbij. Ik heb hem nu 4 maanden en geen zwaardere menstruatie, zelfs iets korter dan met pil.

5. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Heb 2,5 jaar een multiload gehad, was er erg tevreden mee. Menstruatie was niet heviger of pijnlijker, wel 1 dag langer spotting tegen het einde. Heerlijk nergens aan hoeven denken, gewoon je eigen cyclus en normaal libido.

Na ongeveer 2 jaar kreeg ik toenemend last van pms, dat was wel vervelend en tja, dat kun je krijgen als je gewoon je eigen cyclus hebt (niet de schuld van spiraaltje ;)).

Na 2,5 jaar ging ik overtijd en kreeg kwaaltjes en bleek ik toch zwanger te zijn geraakt omdat spiraal verzakt was (zelf niet gemerkt). Dit is een miskraam geworden (waarschijnlijk ook door spiraal). Gyn zegt zeldzaam en dikke vette pech, zou gewoon weer koperspiraal kunnen nemen.
    (maar ik durf niet meer en had echt flink de balen van pms, dus heb nu een mirena)

6. Metire

Metire Niet meer actief

@kache

Jeetje dat is wel echt een rot ervaring! Snap dat je dan niet meer durft.. ken toevallig ook iemand die zwanger is geworden met een koperspiraaltje, maar dat kan uiteindelijk met alle ac gebeuren.. ik heb hem vandaag laten plaatsen en hoop maar dat ik me een stuk beter ga voelen! Ik lijk niet tegen hormonale ac te kunnen. Agh ik zal wel zien!!

7. Olivia0709

18 jul 2013
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een koperspiraal ervaringsdeskundige. Ik vond het plaatsen en later het verwijderen geen probleem. Geen hormonen vind ik echt heel fijn en ik ben zeker weer van plan om na een volgende zwangerschap er weer een te laten plaatsen. Eerst hopelijk (SNEL!!!) zwanger worden!!!! Ik ben dus zeer positief over het spiraaltje.

8. Stephanie87

Stephanie87 Niet meer actief

Heb hem vanmiddag laten zetten....dus nog weinig ervaring:)
    Hoop op positieve ervaring!:)
    Plaatsen was even vervelend maar nu al weinig last meer, geen hormonen en nergens aan denken:)
    En idd voor de 2e niet meer ontpillen of iets...heerlijk!!

Deel Deze Pagina