Zoe: wat fijn! Wat een opluchting zeg Weegbree: ook hier? Ik denk ook dat het bij ligt aan al bloed verliezen op 8 dop, maar moet dus nog ff wachten op de medicijnen.
Ik mag ook utrogestan gaan gebruiken deze ronde na mn eisprong. Dus nu eerst met de puregon aan de slag en dan gaan we het daarna zien. Ik hou jullie op de hoogte!
Moekie goed idee haha niet vergeten he Zoe1 wat fijn zeg! en wat snel al! snap dat je opgelucht ben, super zeg! hoop op goed nieuws.. succes dinsdag. Olakidee, spannend dus! ben benieuwd. @hier, gewoon afwachten voordeel; ik hoef geen 14 dagen te wachten of ik ongesteld word of niet.. als er 8 dpo niets is, is er hoop haha. Ik houd nog even moed!!
Mijn LF is volgens mij 11-12 dagen. Ook bij de eerste (ik denk mijn ovulatie te voelen, en ook getest met ovulatietesten en temperaturen en het klopte) en toen was ik in ronde 1 zwanger. Nu nog afwachten... Tis misschien net iets langer, maar geeft je hoop ik wel wat hoop!
Volgens mij is duphaston een maandstonden opwekker voor als je maar niet ongesteld wordt... Je mag het volgens mij zelfs niet gebruiken als je zwanger bent... Ben je er echt zeker van dat je dit moet nemen? Het kan hoor... Maar het lijkt me zo onwaarschijnlijk omdat ik het voor tegengestelde doeleinde ken... Utrogestan is inderdaad het meest genomen product om je lf te verlengen... Ik had ook een lf van 10-11 dagen. Toen ik op ferti aankwam zeiden ze wel dat het kort was, maar bij mij hebben ze het opgelost met,pregnyl ( die ik sowieso moest krijgen tijdens de iui) en dus geen utro... Ik had toen ook plots een lf van 14 dagen....
Hey Toekan, goeie. Ik dacht dat ze het over duphaston had, maar misschien heb ik het verkeerd hoor. Ik weet alleen dat ik geen utrogestan krijg ( mutsenbollen). Ze had het over een variant die ik gewoon kon slikken en het klonk als duphaston. Zal het nog wel navragen na de fertiloscopie als we weer op gesprek mogen. Bedankt voor je opmerking!
Haaaa dames, ik had vanmorgen een licht positieve kv test in handen. Volgende week ga ik nog een keer testen. Blijkbaar lukt het dus wel om met een korte luteale fase zwanger te worden. Deze maand had ik mijn eisprong al op dag 12. Wel toevallig nu ik net naar de gyn ben geweest... Nu is de spanning van het zwanger worden weg en zit ik weer in spanning of alles wel goed blijft gaan. Loop de hele tijd naar de wc om te kijken of ik geen bloed verlies.
@stoffeltje: toch alvast voorzichtig gefeliciteerd! Hoop voor je dat het goed blijft gaan en je straks overduidelijke test in handen hebt!
weegbree, ik zit terug te lezen en zie je banner! gefeliciteeeeerd! heeft de medicatie toch geholpen super!
Ik heb even jullie ervaringen gelezen en wil ook mijn onzekerheid met jullie delen. Ik heb afgelopen november een ma gehad, miskraam laten opwekken met cytotec en uiteindelijk in december nog een curettage gehad omdat ik niet schoon bleek. Voor mijn miskraam voelde ik mijn eisprong altijd heel goed, doordat ik rechts of linksonder in mn buik een steek voelde, zo'n 24 uur lang. Dit was altijd precies 14 dagen voor mijn menstruatie. Verder schommelde mijn totale cyclus tussen de 35 en 43 dagen. Sinds de miskraam is het nogal onduidelijk omdat ik nu af en toe (de hele cyclus door) steekjes voel en rond mijn eisprong echt een paar dagen lang een pijnlijke steek. En ik word nu ong een week daarna dus ongesteld. Dus is mijn luteale fase opeens de helft korter... Wat moet ik hiervan denken? Ik heb half april nog een afspraak bij een gyn, nog als soort van na controle. Dat hadden ze toen voorgesteld om te kijken of mijn lichaam mn cyclus weer goed zou herpakken. Ik ga dit dan ook zeker aangeven. Maar ik maak me er dus wel zorgen over! Wat denken jullie?
Bij mij is het ook sinds mijn miskraam, maar die is al lang geleden. Mooi dat je die afspraak nog hebt bij de gyn, dan kunnen ze gelijk kijken of er iets niet goed zit en misschien eventueel wel medicijnen voorschrijven voor je korte luteale fase.. Ik hoop voor je dat het snel raak is.
Dank je wel. Ja precies, ik ben ook erg blij dat we die afspraak toen hebben gemaakt. We zeiden toen ook: we zien wel tegen die tijd of het nog nodig is. Nu vind ik het erg fijn want ik maak me toch wel een beetje zorgen... Ik las ook ergens over teunisbloemolie ofzo.... wat is dat? kan dat hierbij helpen? En mag je dit zomaar gaan gebruiken of moet dat in overleg met vk/huisarts?
baby 90! jaa klopt! ik wilde net een berichtje plaatsen! bij mij heeft de utro zijn werk gedaan, vandaag 12 dpo, geen bruinverlies en twee dik positieve testen! of het nou door de utro komt of niet! voor mij erg waardevol! hopelijk volgen jullie allemaal heeeel snel!
Stoffeltje en Weegbree: gefeliciteerd. Wat een goed nieuws. Dat de rest maar snel mag volgen. Geniet ervan!