Ervaring korte luteale fase?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door zoe1, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Ik hoop het ook :D
    Dames.. vandaag nog geen verlies gehad!! Hoop zo dat het wegblijft!!! Maarja.. dinsdag even afwachten... misschien verlengen die etos pillen mijn lf wel? wie weet:) we wachten af!!!

2. perzik

perzik Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.263
    0
    0
    Hoi dames,

Ik heb ook een korte LF! Ik ben vorige maand door de huisarts doorverwezen naar de fertiliteits arts.
    Daar aangekomen zie de arts dat het nooit bewezen is dat een korte LF een zwangerschap bemoeilijkt!
    Ik lees op internet dat andere artsen wel medicijnen geven voor korte LF. Ik baal als een stekker met die arts!:(

3. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    Baby90, hopen op mooi nieuws! duimduimduim!

Perzik, ik zou volgende keer om utrogestan vragen. Maar misschien eerst maar eens de onderzoeken afwachten.
    Tenminste weet niet hoe kort je LF is? Als ie zo'n 9 a 10 dagen is is het nog wel redelijk goed hoor.

4. perzik

perzik Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.263
    0
    0
    @Weegbree mijn LF is 7/8 dagen. Ik heb nu twee keer bloed laten prikken,sperma ingeleverd. Samenlevingstest was niet goed, dus die moet opnieuw. Als het goed is heb ik deze week mijn eisprong dus dan naar het ziekenhuis.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

5. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Dat is inderdaad balen zeg! Zoals je ziet heb ik de onderzoeken op de valreep niet nodig gehad. :) Maar mijn gyn zei wel dat je luteale fase minimaal 10 dagen moet zijn. En aan de hand van de uitslagen van het bloedonderzoek zou er dan medicatie voorgeschreven worden. Ik hoop voor jou dat je alsnog geholpen gaat worden!

6. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Waarschijnlijk heb ik te vroeg gejuicht met mijn positieve test. Ik had net lichtroze bloedverlies en mijn temperatuur was nu maar 37.2 terwijl die gisteren rond deze tijd 37.5 was. :( Morgenvroeg ga ik testen en dan hoop ik dat ik meer te weten kom.

7. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Stoffeltje nee toch:( het hoeft niet altijd iets te betekenen! Oh meis ik hoop zo dat het goed gaat!!! Dikke knuffel!!!

8. Moekie

Moekie Niet meer actief

Ow stoffeltje, laten we hopen dat het niets is en dat hij/zij gewoon blijft plakken!

@perzik: gewoon aangeven dat je je zorgen maakt om de korte lf. En dat je graag zou willen proberen om met bijvoorbeeld utrogestan de boel te verlengen. Ik heb het vorige week ook aangegeven en mij ferti arts was er erg relaxed onder. Ze wilde vooral mijn zorgen wegnemen. Wie weet wil die van jou dat ook?

@baby90: succes met het wachtbankje! Hoop dat het zover is en dat het bruin/bloedverlies wegblijft!

Hier weer richting de klusdagen. Dit weekend weer goed ons best doen:D!

9. kaily

kaily Lid

7 aug 2008
    57
    0
    0
    Hoi,
    Ik heb ook een korte luteale fase (eisprong dag 13 of 14 en ongi op dag 23) maar ben inmiddels wel zwanger van nr 3.
    Dus dames, met korte luteale fase kun je makkelijk zwanger raken en je hebt zelfs meer kansen per jaar.

10. Salamander

Salamander Bekend lid

1 okt 2012
    629
    4
    18
    Vrouw
    Directiesecretaresse
    Vlakbij Amersfoort
    Ja wel met een korte cyclus ja maar als je een lange cyclus hebt, inclusief korte luteale fase, heb je juist minder kansen per jaar...
    Maar goed, wel opvallend dat er dus meerderen zijn met een korte lf na een miskraam! Ben aan het aftellen naar mn afspraak bij de gyn op 10 april.. zo benieuwd wat die te zeggen heeft!

11. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    P1150659.jpg

Ben zo onzeker hè. Roze/bruin bloedverlies, mijn temperatuur is 0.1 graad gedaald maar mijn test van vanmorgen is hartstikke positief. Vanmiddag word ik teruggebeld door de fertiliteitsarts. Ik hoop dat ik hcg mag laten prikken zodat ik weet of ik een miskraam moet verwachten.

12. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    Nou stoffeltje, dat ziet er toch super uit!
    ik zou niet te veel op je temperatuur letten, als je testen oplopen dan gaat het de goede kant op!

13. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Mooi hoor stoffeltje maak je geen zorgen.. bij een mk ziet de test er meestal heel anders uit;)...

14. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Voor mijn eerste kindje heb ik een vroege miskraam gehad. Bij de andere zwangerschappen heb ik wel altijd bloedverlies in het eerste trimester gehad maar dat was pas veel later. Nu begint het bloedverlies al op mijn nod. Ik weet niet of dat heel positief is. Dit is echt zenuwslopend. Ben ik eindelijk zwanger na een jaar en dan krijg ik dit. En stel dat dit een miskraam wordt ben ik ook weer cyclus kwijt om mijn hormonen te laten prikken.

15. Moekie

Moekie Niet meer actief

Succes stoffeltje! Hoop dat je snel bloed mag prikken en dat je wat meer zekerheid hebt. De test is overduidelijk!

Weegbree: hoe voel jij je? Al wat te merken van je prille zwangerschap?

Salamander: jij ook een lange cyclus met korte lf? Is niet eerlijk he? Ik had afgelopen jaar 10 cycli :(. Succes bij de gyn!

16. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik merk eigenlijk nauwelijks iets. Het enige is dat ik elke dag weer een positieve test heb :$.
    en ik ben s 'avonds wel moe. Val rond negen uur al in slaap op de bank, zelfs tijdens mijn favoriete programma's!

17. Moekie

Moekie Niet meer actief

Je bent een echt verzamelaar lees ik :p. Geniet ervan en aftellen tot de echo!

18. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ben vanmiddag teruggebeld door de fertiliteitsarts en ik heb net bloed laten prikken. Donderdag word ik weer gebeld en dan moet ik waarschijnlijk weer bloed laten prikken. Zoooo spannend dit!!!

19. Moekie

Moekie Niet meer actief

Duim, duim duim!

20. perzik

perzik Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.263
    0
    0
    @ Moekie Fijn dat de arts je wil helpen en je zorgen wegnemen. Daar ging ik eigenlijk dus ook voor. Maar ja.. dus nog niet. Ik vind het ook heel lastig om zelf naar medicijnen te vragen. Om te zeggen:"Dat heb ik op internet gelezen"

@ salamander Ja, klopt! Lange cyclus korte LF geeft dus ook minder kansen! Ik ken het!:( 33 dagen wachten op eisprong en dan na 7/8 dagen weer ongesteld! Grr..
    Succes 10 april hopelijk wordt je goed geholpen!

@ Stoffeltje mooi test!

Ik vind het toch wel prettig te lezen dat sommige meiden met een korte LF wel zwanger raken! Een klein weerwoord tegen al mijn twijfels en onzekerheden!:)

Deel Deze Pagina