Ervaring korte luteale fase?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door zoe1, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. perzik

perzik Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.263
    0
    0
    @ Stoffeltje Mooi! Fijn dat alles er goed uitzag!

@salamander Erg stressvol dat je contract niet wordt verlengd! Zijn er veel vacatures in jou branche?

Ik zit op 6 DPO Hopelijk niet weekend ongesteld worden want dan heeft mijn LF wel weer een diepte punt bereikt!:(

2. Moekie

Moekie Niet meer actief

Salamander, wat een k*t nieuws zeg! En wat geeft dat nog een zooi extra stress! Is er een beetje werk in jouw branche? ( net wat perzik zegt)
    Hopelijk vind je snel wat anders!

Perzik: sterkte en duim duim duim. We gaan voor een ongi ( ruim) na het weekend! ( En het liefste natuurlijk helemaal niet:p )

3. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Oh wat balen Salamander!

En voor de andere dames mijn duimen draaien heel hard!

4. Salamander

Salamander Bekend lid

1 okt 2012
    629
    4
    18
    Vrouw
    Directiesecretaresse
    Vlakbij Amersfoort
    Nee, ik werk namelijk in de kinderopvang en dat gaat op dit moment behoorlijk slecht vanwege de prijsstijgingen... ontzettend balen!! Maar misschien nu dan maar op zoek naar wat anders, heb nu 5 jaar in de kinderopvang gewerkt. Eerst 3 jaar op 1 locatie en de afgelopen ruim 2 jaar op 4 locaties!! (Hier werk ik nu 1 jaar) Dus daardoor zoveel wisselingen gehad dat ik nu wel graag iets wil waar ik langer kan blijven. Tijd voor een nieuwe uitdaging! Maar goed, in deze tijd is het overal lastig om werk te vinden dus dat is op zich al een uitdaging.....
    Vind het ook knap lastig om mn manager onder ogen te komen. Ze is er bijna nooit maar uitgerekend nu komt ze steeds langs. Voel zoveel woede richting haar :(

5. Moekie

Moekie Niet meer actief

En iets als gastouder worden? Heb een paar vriendinnen die hier serieus over aan het nadenken zijn. Ik zag in de regio twente dat ze daar nog vacatures hadden voor gastouders. En het is inderdaad niet een sector waar het nu heel goed in gaat helaas:(. Succes!

6. Salamander

Salamander Bekend lid

1 okt 2012
    629
    4
    18
    Vrouw
    Directiesecretaresse
    Vlakbij Amersfoort
    Ja gastouder worden staat ook zeker op mn lijstje met mogelijkheden. Verdient alleen wel een stuk slechter... Niet dat dat het belangrijkste is hoor, maar ik heb wel een minimum aan inkomsten nodig met onze hypotheek.

7. Moekie

Moekie Niet meer actief

Ja, die *** hypotheek ook! Is het nog moeilijk om gastouder te worden? Aan de andere kant: je bent altijd lekker thuis en in de toekomst zou je toch ook je eigen kindje kunnen opvangen? Succes met de zoektocht naar nieuw werk!

8. Salamander

Salamander Bekend lid

1 okt 2012
    629
    4
    18
    Vrouw
    Directiesecretaresse
    Vlakbij Amersfoort
    Tja je huis moet aan allerlei eisen voldoen qua veiligheid en ik hoor net van iemand in mn straat die gastouder is, dat het bijna 800,- euro kost om je bij ons in de gemeente in te schrijven als gastouder!!!!!!!! Bizar!
    Opvang zou ik natuurlijk ook bij de vraagouder thuis kunnen aanbieden. Maar dan kan ik de toekomst natuurlijk niet mn eigen kindje meenemen. Dus heeft allebei zn voor en zn tegens....

9. Jettos

Jettos Bekend lid

18 jun 2012
    685
    1
    18
    Amsterdam
    Meiden,

Zou ik me bij jullie mogen aansluiten?
    Ik heb ook een korte luteale fase (7-10 dagen) en heb het gevoel dat ik daardoor minder snel zwanger word.
    Ben in ronde 8 zwanger geweest (oktober), vanaf 10 dpo licht bloedverlies en uiteindelijk met 9 week een miskraam (vruchtje was 6+5, hartje heeft geklopt).
    Nu alweer een poosje bezig om weer zwanger te raken, maar nog niet gelukt helaas. Afgelopen ronde ongi op 8dpo. Baal daar zo van!
    Vraag me af of ik moet gaan vragen voor onderzoek of het nog even aan moet zien. Wat adviseren jullie?

10. Salamander

Salamander Bekend lid

1 okt 2012
    629
    4
    18
    Vrouw
    Directiesecretaresse
    Vlakbij Amersfoort
    Zoals jullie kunnen zien aan mijn banner ben ik weer zwanger!! Maar dus geen idee of ik dit keer weer een korte luteale fase had, beetje raar gelopen de afgelopen weken....

Maar ben dus super blij!!! Want ik had hem nu niet zien aankomen aangezien we deze maand rustig aan deden. Helemaal toen we het nieuws kregen dat mijn contract niet verlengd gaat worden.
    Dus het is wel dubbel.. Het geeft eigenlijk nog meer stress terwijl dat juist niet goed is tijdens je zwangerschap. Vind het nog lastig hoe ik hier mee om moet gaan.
    En daarnaast is het ook wel heel spannend, we genieten niet zonder zorgen vanwege mijn eerdere miskraam...

11. perzik

perzik Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.263
    0
    0
    @ Salamander :):)Gefeliciteerd!!:):) Goed gedaan! Geeft me weer een beetje hoop dat je met een korte LF toch zwanger kunt raken!

@Jettos Treurig van je miskraam. Artsen zijn een beetje wisselvallig over een korte LF. Mijn arts zegt dat het geen probleem is (nooit bewezen dat het een probleem is, zegt hij) andere artsen doen er wel wat aan.

Ik heb ook een LF van 8 dagen, baal ik ook heel erg van!

12. Salamander

Salamander Bekend lid

1 okt 2012
    629
    4
    18
    Vrouw
    Directiesecretaresse
    Vlakbij Amersfoort
    Dank je wel perzik!! :D

En welkom Jettos, ik geloof dat ik je in andere forums ook al ben tegengekomen...
    En ja qua onderzoeken, hoe lang zijn jullie bezig? Want je moet eerst een jaar bezig zijn wil je in aanmerking komen voor onderzoeken....

13. Jettos

Jettos Bekend lid

18 jun 2012
    685
    1
    18
    Amsterdam
    Gefeliciteerd met je zwangerschap Salamander!! Super!
    Snap helemaal dat je meer onzeker bent door eerdere mk. Duim voor een lief plakkertje voor jullie!

Thnx voor jullie reactie op mijn vraag meiden.
    Wij zijn sinds maart 2012 bezig. Ruim een jaar dus, maar ben daarin wel zwanger geweest met mk, dus tel je dan weer opnieuw vanaf die zwangerschap in okt?

@Perzik, hoe lang zijn jullie al bezig?

14. Moekie

Moekie Niet meer actief

Salamander wat een super nieuws! en een beetje hoop voor ons allen op dit forum :)
    Geniet ervan en hopelijk heb je niet teveel stress enzo. Gewoon genieten. Hou je ons nog af en toe op de hoogte?

Jettos, helaas ook welkom hier. Balen van je mk. Ik heb wel eens begrepen dat ze je dan eerst nog een tijdje zelf laten proberen, omdat het al wel een keer is gelukt. Dus de kans is groot dat ze zeggen: kijk het een half jaar aan. Geen idee hoe oud je bent, want dat speelt ook nog mee natuurlijk. Succes en vragen kan natuurlijk nooit kwaad!

Hier deze maand een lf van 12. Vandaag ongi geworden. Helaas wel al bloedverlies vanaf 6 dpo. Dus het gaat niet zo lekker. Over iets minder dan een maand de kijkoperatie en eens zien of ze wat vinden. ( Hoop het stiekem wel, want zou wel een keer een verklaring willen waarom het niet lukt.)

15. perzik

perzik Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.263
    0
    0
    @ Moekie Balen van je ongesteldheid van vandaag! 12 dpo is wel netjes maar 6 dpo al een beetje bloedverlies is niet zo leuk. Heb je al meer onderzoeken gehad of is aankomende de eerste?

@ jettos Ik het spiraaltje er in januari 2011 uit laten halen. Toen begonnen, even tussendoor een kleine stop gehad en nu al weer 8 rondes bezig. Sinds 4 maanden doe ik ovulatie testen en weet ik dus dat ik een korte LF heb. Wij hebben net een reeks onderzoeken achter de rug, half mei de uitslag.

16. Moekie

Moekie Niet meer actief

Perzik, ook spannend de uitslag. Duurt nog ff helaas.
    Mijn arts was heel er prettig toen ik zei dat ik mij zorgen maakte over mijn korte LF, ze was het met me eens en na de kijkoperatie gaan we kijken wat eraan te doen is. Welke onderzoeken heb jij gehad?

Ik heb zelf al wel bloedonderzoek gehad, was allemaal goed. Alleen wel ooit chlamydia gehad en vandaar de kijkoperatie. Zaad van vriendlief was ook helemaal goed. Dus nu ook afwachten. Ongi op dag 13 ( is 1) met op dag 11 nog een hele hoge temperatuur, dat is het beste wat ik tot nu toe heb gehad. Hopen dat het zo blijft of beter wordt. Alleen dat vroege bloedverlies..... Na de kijkoperatie heb ik een evaluatie en dan kan ik al wel medicijnen krijgen om dit hopelijk tegen te gaan. Daar ga ik voor!

Jettos: heb je al contact met een gyn? Of wil je een verwijzing van je huisarts?

17. perzik

perzik Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.263
    0
    0
    Wat fijn dat je arts zo begripvol was! Bij ons echt niet! Korte LF? Niets mee te maken!:(
    Wij hebben chlamydia, samenleving, sperma en bloedonderzoek gehad.

18. Moekie

Moekie Niet meer actief

Balen van zo`n arts. Dan heb ik het geloof ik goed getroffen!
    Wat zijn bij jou de vervolgstappen? ( Lees net half mei de uitslag, dan hoor je dus meer.)

Jettos, hoe is het bij jou?

Salamander, is het nieuws al geland?

19. Jettos

Jettos Bekend lid

18 jun 2012
    685
    1
    18
    Amsterdam
    Ha meiden,

Door mijn mk heb ik al contact met de gyn. Dus doorverwijzing is niet nodig denk ik... Twijfel alleen nog of ik al wel zin heb in al die onderzoeken. Maakt het zo spannend en het is al een keertje gelukt...
    Misschien tot de zomervakantie aanzien....?

Bijzonder dat artsen er zo verschillend over denken!
    Ik heb weleens gelezen dat je luteale fase pas is afgelopen als je temp daalt. Hoe is jouw temp van 6-12 dpo dan, Moekie?

En Perzik, ook al even bezig dus... Geduld is een schone zaak, zeggen ze. Hopelijk wordt die van ons snel beloond!!

Wat ik mij nog afvroeg, ik ben altijd heel licht ongesteld. 2 dagen tampons nodig, en dan kan ik het eigenlijk wel af met een of twee inlegkruisjes. Na 4 dagen is het dan zo goed als klaar. Ik denk altijd dat dat door mijn korte lf komt, maar hebben jullie dat ook?

20. perzik

perzik Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.263
    0
    0
    @ salamander Hoe is het?

@ Moekie Klopt, ik moet nog even geduld hebben voor de vervolg stappen.

@ Jettos Ik heb nog nooit iets gelezen over de samenhang van kort ongesteldheid en een korte LF, geen idee.
    Zelf ben ik toch wel 4 a 5 dagen in de weer met tampons en maandverband.
    Misschien even een topic openen? Andere meiden met ervaring..

Deel Deze Pagina