Ervaring korte luteale fase?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door zoe1, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salamander

Salamander Bekend lid

1 okt 2012
    629
    4
    18
    Vrouw
    Directiesecretaresse
    Vlakbij Amersfoort
    Lief dat jullie naar me vragen, het nieuws is inmiddels geland en ik heb het deze week ook aan mn collega's verteld aangezien ik aankomende week toch voor het laatst ben. Ik heb ook al last van wat kwaaltjes dus dan is dat ook voor hun uit te leggen.
    Merkte ik maandag, toen ik het ontdekte, dat ik het eigenlijk weer zsm aan iedereen wilde vertellen. Nu is het even een paar dagen later, het nieuws is geland en dat gevoel is weg. We hebben besloten alleen onze ouders te vertellen over dit nieuws en met de rest willen we wachten tot minimaal na de 1e echo en misschien zelfs wel tot na de 2e echo. 1e echo is rond 8 weken.

Ik merk dat ik het ontzettend spannend vind en alles vergelijk met de vorige zwangerschap. Ben zo bang dat het weer fout zal gaan.... Ik weet dat ik dat moet loslaten maar pff wat is dat lastig.

Maar de blijdschap is er ook hoor! We zijn er ontzettend blij mee! Ik denk dat het genieten pas echt komt als we de echo hebben gehad.

Jettos Ik weet niet of dat met een korte LF te maken heeft... ik merkte wel dat ik na mijn MA een kortere en lichtere menstruatie had. Hoe was het bij jou dan voor je MK?

Meiden Ik duim voor jullie allemaal dat jullie ook gauw zwanger mogen worden!

2. Moekie

Moekie Niet meer actief

Geniet er maar heel erg van salamander. En hij/ zij blijft gewoon plakken!
    Snap je zorgen, maar duim voor je dat alles helemaal goed gaat!

Jettos, na mijn eisprong gaat mijn temperatuur omhoog zo rond de 36.8 tot 37.0. Ik wist deze ronde dat het voorbij was toen ik op 12 dpo een temperatuur had van 36.59. Dat was 3 tiende lager dan de dag ervoor. Tot en met 11 dpo had ik dus een hoge temp. En op 13 ( dus 1) brak het echt door en was de temp 36.49.
    Mijn ongi`s zijn ook erg raar. Heb meestal best veel dagen bruinverlies vooraf ( deze keer 6) en dan 2 dagen heel hevig en dan 2 a 3 dagen een paar puntjes in een inlegkruisje. Dit is iets van de laatste 3 kwart jaar. Geen idee hoe het komt, misschien een goede vraag voor bij mijn volgende gyn afspraak.

3. Jettos

Jettos Bekend lid

18 jun 2012
    685
    1
    18
    Amsterdam
    Salamander, fijn dat het nieuws steeds meer binnenkomt en je blij wordt! Snap dat het super spannend is allemaal, omdat je al een MK hebt gehad. Dan ben je gewoon een stuk minder naief, meer down to earth. Maar, komt goed allemaal, op naar de 1e echo!
    Ik heb sinds ik gestopt ben met de pil een lichtere menstruatie, maar na de MK nog lichter.
    Vroeger gewoon 4, 5 dagen flink ongesteld, na de pil 3, 4 en nu dus 2, 3 dagen...

Moekie, zou fijn zijn als je die vraag aan je gyn kunt stellen idd! Ben benieuwd. Wanneer ga je weer heen dan?
    Jij moet nog wel ff wachten op je eisprong zie ik... Hoe ervaar je deze weken, als lekker relaxed er even minder mee bezig zijn, of vol ongeduld? Ik ervaar de eerste anderhalf week van mn cyclus altijd als vrij relaxed, er niet zoveel mee bezig.

4. Moekie

Moekie Niet meer actief

Jettos, ik heb 6 mei een kijkoperatie en de week erop een afspraak met de ferti arts. Dus nog even wachten.
    Ik weet dat ik deze maand geen kans heb, de kijkoperatie is precies rond mijn eisprong. En een bevrucht eitje is dan niet zo handig ( niet dat ik denk dat dat gebeurt, maar ja.) vanwege een bbz door het wegspoelen met vloeistof. Dus deze maand ervaar ik als erg relaxt, geen ovutesten, niet temperaturen, geen sex om de dag etc. Even heerlijk bijkomen en er dan weer vol voor gaan! ( Normaal zit vanaf dag 14 in de zenuwen, wanneer eisprong, wanneer klussen etc. Maar de weken erna zijn het meest killing. De erge eerste wachtweek, vaak is het na 8 dagen al duidelijk dat het bij mij niet gelukt is en daarna weer de berusting :( )
    Jij succes met de komende klusdagen! Ga ervoor!

5. Salamander

Salamander Bekend lid

1 okt 2012
    629
    4
    18
    Vrouw
    Directiesecretaresse
    Vlakbij Amersfoort
    Spannend Moekie een kijkoperatie! Ben benieuwd voor je wat er uit komt..
    Wel 'relaxt' dat je nu even een maand zonder die spanning zit, kan je inderdaad ff bijkomen. Succes alvast! Laat je weten hoe het was?

6. Moekie

Moekie Niet meer actief

Doe ik! Nog iets meer dan een week wachten, ben zo benieuwd!
    Bij jou ook alles goed? Al kwaaltjes?

7. Salamander

Salamander Bekend lid

1 okt 2012
    629
    4
    18
    Vrouw
    Directiesecretaresse
    Vlakbij Amersfoort
    Bij mij niet alles goed helaas.... :( sinds woensdag bruinverlies... het houdt niet op. Het is vooral met afvegen maar ik maak me zo'n zorgen!!! Donderdag de vk gebeld maar die kan me ook niets zeggen, volgens haar kan het nog beide kanten op en moet ik afwachten... Zo niet leuk dit!
    Kwaaltjes: ja zeker zijn die er, ontzettend moe, slecht slapen, pijnlijke (-)(-)
    En ben sinds woensdag ook erg misselijk, het wordt steeds meer en vandaag is het dus al de hele dag! Als ik wat eet wordt het wel minder maar het gaat niet meer weg.
    Weetje als het goed is, dan geeft t niet, dan heb ik t er voor over. Maar ja dat weten we dus niet en dan is t wel extra pittig...

8. Jettos

Jettos Bekend lid

18 jun 2012
    685
    1
    18
    Amsterdam
    Oei, Salamder, wat spannend allemaal! Niet leuk...
    Bij mij begon de mk ook met bruinverlies, maar zolang het niet helder rood is en geen krampen hoeft het zeker geen mk te zijn, 50% kans...

Vervelend dat je zo misselijk bent! Extra moeilijk idd.
    Duim heel hard voor je dat het allemaal goed komt!

Moekie, ben ook erg benieuwd naar jouw kijkoperatie. Is dat een HSG?

Hier bijna eisprong, dus vanaf morgen weer temperaturen. Geen zin om het de hele maand te doen...

9. Moekie

Moekie Niet meer actief

Ow salamander, dat bruinverlies is vervelend. Helaas kan het beide kanten op. Hoop dat het gewoon goed is. Kun je volgende week ergens langs ter controle of dat je al een echo krijgt? En inderdaad geen helder rood bloed is goed. Duim voor je!

Jettos, ik krijg een fertiloscopie. Net iets anders dan een hsg.
    Succes met de vruchtbare dagen! Genier ervan :)

10. Salamander

Salamander Bekend lid

1 okt 2012
    629
    4
    18
    Vrouw
    Directiesecretaresse
    Vlakbij Amersfoort
    He meiden,
    heb volgende week dinsdag mn 1e echo dus ja... vk zei afgelopen donderdag dat het niet heel veel zin had om eerder een echo te doen.. dus het is echt afwachten.
    Ik hoop zo dat het gewoon goed blijft gaan!!

Succes Jettos met de vruchtbare dagen! Hopen op raak!

11. Jettos

Jettos Bekend lid

18 jun 2012
    685
    1
    18
    Amsterdam
    Ha Salamander,

Heb je nog steeds bloedverlies? Hoop zo dat het gestopt is!
    Eerder echo heeft denk ik idd geen zin, al kan het voor jezelf wel wat rust geven...
    Toen ik bloedverlies had, kreeg ik meteen spoedecho, kloppend hartje gezien; een wonder!
    Toch daarna misgegaan... Dus voor je kindje, maakt eerder echo geen verschil, t blijft afwachten.
    Voor jezelf kan het wel fijn zijn, dus als je heel onrustig bent en erg in spanning zit, zou ik gewoon om een eerdere echo vragen!

Sterkte meid, hoop zo dat het allemaal goedkomt!!

12. Salamander

Salamander Bekend lid

1 okt 2012
    629
    4
    18
    Vrouw
    Directiesecretaresse
    Vlakbij Amersfoort
    Dank je wel!!
    Het bruinverlies is er gek genoeg alleen bij inspanning, zo hadden we gister gewandeld en was het voor mij eigenlijk te ver. Toen voelde ik het weer lopen. En dan is het nog niet zo veel hoor... En toen ik tot rust kwam hield het weer op. Vandaag nog helemaal niks gedaan, was vanochtend te beroerd om ook maar iets te doen.. Maar ik heb vandaag dus ook nog geen bruinverlies gehad. Dus het is best wel vaag allemaal..

Ja over die echo, daar heb je ook gelijk in, dat is ook waarom ik dus maar ga afwachten. Bij ons was het ook zo de vorige keer. Eerste echo lege vruchtzak, 2e echo kloppend hartje, 3e echo bleek het hartje al vlak na de 2e echo te zijn gestopt....
    Volgende week dinsdag heb ik de echo, ik zou dan ongeveer 8 weken moeten zijn. Hoe moeilijk het nu ook is om af te wachten, het is denk ik wel beter.

13. Moekie

Moekie Niet meer actief

Salamander succes met afwachten! Echt stressvol voor je! Ik zou maar lekker mijn rust houden waar je kunt. En dan aftellen tot dinsdag. Dat duurt nog lang helaas. Hopelijk is het gewoon niets en een klein beetje bruinverlies is wat ik er van snap nog niet heel erg. Ik duim en hoop voor je dat het hierbij blijft!

Jettos al goed aan de klus?

Blijkbaar hier al een week te vroeg in de vruchtbare dagen. Snap er niets van. Voor het eerst dat het rond cyclus dag 14 is. Dus met een dubbel gevoel toch maar aan de klus, want maandag heb ik mijn kijkoperatie. Geen idee of het kwaad kan om dan misschien een innesteling te hebben. We zullen het zien :)

14. Jettos

Jettos Bekend lid

18 jun 2012
    685
    1
    18
    Amsterdam
    Moekie, bijzonder dat juiste deze ronde je vruchtbare dagen eerder vallen! Misschien moest het wel zo zijn, fijn dat je ze hebt kunnen benutten, hopelijk heeft de operatie geen invloed op eventuele innesteling...

Salamander, nog een week geduld dus...
    Ik had dat ook, bij inspanning bloedverlies. Achteraf zou ik rustiger aan hebben gedaan, al is het maar de vraag of dat zou hebben geholpen... Maar toch zou ik het zekere voor het onzekere nemen. Mijn duimen draaien..!

@hier, vruchtbare dagen gehad en benut.
    Gister temp met 0.2 omhoog en vandaag met 0.1, weet dus niet of ik mijn ei nou eergister of gister heb gehad. Gok op eergister. Die dag hebben we ook nog geklust...

CD 12: geklust
    CD 13: positieve ovutest
    CD 14: Geklust
    CD15: Geklust
    CD16: tempverhoging 0.2
    CD 17: tempverhoging 0.1

Nu maar duimen voor een langere luteale fase dan 7 dagen zodat we iig kans maken om zwanger te raken! Verwacht een lutelae fase van 10 dagen deze keer.

15. Moekie

Moekie Niet meer actief

Salamander hoe gaat het? Nog bruinverlies? Hopelijk is het helemaal weg!

Jettos, goed je best gedaan hoor! Nu inderdaad maar hopen dat je lf lekker lang duurt ( 9 maand ofzo :p ). Kijken of je temp morgen nog weer hoger is.

Hier inderdaad wel raar van mijn vroege vp. Maar wat doet die operatie met het eventuele vruchtje? Spoelt het niet weg, wordt het niet beschadigd? Testen heeft geen zin maandag, want dan zie je toch nog niets. Maar over me heen laten komen en zien hoe het gaat.

16. Jettos

Jettos Bekend lid

18 jun 2012
    685
    1
    18
    Amsterdam
    Tja, meer kun je niet doen idd..
    Mijn temp blijft als het goed is nu heel constant op 36.7.
    Ga morgen nog een keer tempen en dan stop ik er deze maand weer mee, anders ben ik er nog meer mee bezig...
    Enne, mocht ik zwanger zijn, dan merk ik het vanzelf, tempen help in luteale fase niet meer. Rust en relaxedheid wel ;)

17. Jettos

Jettos Bekend lid

18 jun 2012
    685
    1
    18
    Amsterdam
    Bedacht me dat ik deze maand op Moederdag kan testen (als ik dat haal met luteale fase), hoe fantastisch zou dat zijn!?

18. Salamander

Salamander Bekend lid

1 okt 2012
    629
    4
    18
    Vrouw
    Directiesecretaresse
    Vlakbij Amersfoort
    Dat zou zeker fantastisch zijn Jettos!!

Hier --> ik hield het niet meer, heb vanmorgen gebeld voor een eerdere echo, ik werd met zo'n naar gevoel wakker! Mn man en moeder konden vandaag allebei niet mee. Dus ik heb uiteindelijk een vriendin gebeld die vanmiddag met me mee gaat. Dan heb ik eindelijk duidelijkheid!

19. Moekie

Moekie Niet meer actief

Jettos, mooie testdatum!

Salamander, succes vanmiddag. Ik ga er gewoon vanuit dat alles goed is. Ben benieuwd!

20. Salamander

Salamander Bekend lid

1 okt 2012
    629
    4
    18
    Vrouw
    Directiesecretaresse
    Vlakbij Amersfoort
    Ben compleet overdonderd en in shock!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Uitwendig zag ze de vruchtzak met een vruchtje erin maar ze kon het niet goed genoeg zien (wat ik al dacht). Dus het werd een inwendige echo. Daar zagen we al gauw hartactie
    Compleet opgelucht. Dus ik vroeg waar het bloeden vandaan kon komen en ze ging op zoek. Opeens ging ze van de ene naar de andere kant van mn baarmoeder en weer terug. Ze ging steeds heen en weer en ik dacht: zie ik dat nog goed??
    En opeens zei ze:
    het zijn er 2!!!!!!!!!!!!!!!!

Allebei met hartactie, alleen is er een kindje net iets kleiner...
    Ze zitten in dezelfde vruchtzak wat het een zwangerschap maakt met extra spanning. Ik ben nu doorverwezen naar een gynaecoloog. Volgende week maandag weer een echo, dan op de poli. En dan dinsdag gesprek bij de gyn!

Niet te bevatten dit!!!!

Deel Deze Pagina