Stoffeltje, veel plezier donderdag! Geniet er van Salamander, wat een goed nieuws. En inderdaad, nu kun je weer een beetje relaxter doen. Spannend allemaal hoor. En maar 15% kans is echt niet veel. Op naar 7 juni! Hier staks naar de gyn. Ben benieuwd. Nog steeds een hoge temp en geen bloed te zien. Echt raar. Denk van het weekend er maar een testje tegenaan te gooien
Spannend Moekie! Duimen draaien!! Salamder, goed nieuws dus! Fijn! Nu is het ook geen ééneiige tweeling toch? Stoffeltje, fijne echo donderdag!
Moekie, echt heel spannend, wie weet?!! Jettos, ja het is wel een 1-eiige tweeling want er is maar 1 placenta. Zie de link hieronder om het misschien wat beter te begrijpen... Bij ons gaat het nu om figuur B terwijl er dus eerst gedacht werd dat het om figuur C zou gaan. Hoe ontstaat een tweeling?
Ah, das een duidelijke site! Wel heeeel fijn dat het toch niet model C is he!? Jullie hebben nu dus meest voorkomende eeneiige tweelingsoort. Echt bijzonder, dat je straks twee kids hebt die enorm op elkaar lijken!
Ja heel fijn dat het niet figuur C is!! En het lijkt mij ook zo bijzonder dat we straks 2 kindjes hebben die heel erg op elkaar lijken, zo speciaal! Ik durf de blijdschap steeds meer toe te laten, alhoewel de 1e 3 maanden nog niet voorbij zijn. Hopelijk ga ik na de termijn echo vollop genieten!
Ja, figuur b is inderdaad beter. En inderdaad, als die eerste termijn maar over is! En echt leuk twee kindjes die zo op elkaar lijken! Vroeger wou ik altijd dat ik een tweeling was
Hoi meiden, Ik heb een vraagje en gezien jullie ervaringen hoop ik dat jullie me kunnen helpen. Ik ben al een tijdje aan het proberen zwanger te worden. Sinds 3 maanden ben ik aan het temperaturen. De eerste keer tempen had ik een luteale fase van 10 dagen, de tweede keer 7 dagen (vanaf 5 dpo spotting) en momenteel zit ik ook weer 5 dagen dpo (en ook weer spotting). Is dit zorgelijk, of stel ik me aan? ik ben zo bang dat mijn menstruatie weer doorbreekt morgen of overmorgen, en sowieso weet ik ook niet wat deze spotting betekent (heel licht bruin verlies, vooral bij afvegen, in inlegkruisje zit bijna niks)... Ik eet gezond, sport regelmatig, heb een bmi van 21/22, rook en drink niet... dus ik zou niet weten wat ik qua levensstijl zou kunnen veranderen. Wanneer zijn jullie naar de ha gegaan? is het slim om binnenkort al te bellen? Trouwens gefeliciteerd aan de zwangere dames, en andere meiden: zet hem op!
@Stiertje88 ik zou het gewoon eens bij je huisarts aankaarten. Net weer een echo gehad. Het was een spring in 't veld. Ben alleen weer zo onzeker, was ineens maar 10 weken 4 dagen (i.p.v. 11 weken en 1 dag) maar deze keer werd de echo uitwendig gedaan. De 27e heb ik de combinatietest en dan hoop ik dat ze weer even goed kijken naar de termijn.
Moekie hoe was het bij de gyn??? stoffeltje wat vervelend dat het termijn opeens anders bleek te zijn, wat werd daarvan gezegd dan? Gelukkig scheelt het maar een paar dagen dus zal vast niet zo erg zijn toch?
Bij de gyn was het wel oké. Nog 3 maanden zelf proberen en dan na de zomer hulp als het nog niet gelukt is. Geeft wel wat rust Links was het namelijk echt niet goed en de kans op een bbz is daardoor ook groter Helaas is de ongi in aantocht en heb ik daar toch flink de balen van. Was op de een of andere manier hoopvol, omdat het bloedverlies zo lang uitbleef en de temp hoog bleef. Maar ja, we gaan gewoon weer door. Stiertje; ff naar de huisarts inderdaad. Ik had achteraf iets eerder moeten gaan. Op 5 dpo is echt wel erg vroeg en zeker net relaxed! Stoffel, waar zit het verschik in termijn in? Of ligt het aan uitwendig? Geniet je er verder wel van? Succes nog
Stoffeltje en moekie bedankt voor jullie reacties, ik heb het gisteren met de assistente besproken en maak volgende week en afspraak. Alleen.... Na 6dpo is mijn spotting weer gestopt....Huh.... Succes dames! Hopelijk zijn jullie allemaal snel zwanger
Ik ben benieuwd Stiertje88! Helaas heb ik geen idee waar het verschil in termijn van komt. Ik hoop inderdaad dat het door het uitwendige komt en ik heb ook overgewicht. De 27e heb ik de combinatietest en daar houd ik me dan maar aan vast. Ik zag het in ieder geval zelf ook dat het kindje heel goed bewoog.
Vandaag helaas de grote doorbraak Heb wel eindelijk zonder bloedverlies een lf van 14 gehaald voor het eerst! Hopelijk blijft dat zo. Baal soms zo van mijn lichaam. Ik kan er geen peil op trekken wat het iedere cyclus doet. Zo frustrerend! Maar weer verder naar de volgende ronde Stiertje: succes en hou je ons op de hoogte?
Nou zo vreemd, heb dus 5 en 6dpo heel licht spotting gehad, 7 niks, 8 en 9 wel weer, op 9 zelfs 3 druppels rood bloed in de toiletpot, maar is weer gestopt. Vandaag 10dpo (vind ik al een juich waard) is mijn temp nog steeds hoog en geen bloed. Heb vanochtend negatief getest.... Moekie, wat ontzettend balen zeg. Zie dat je al een hele tijd bezig bent. E hopelijk blijft je luteale fase voortaan wel zo lang, zou prettig zijn.
hoi dames mag ik hier *inbreken* ? mijn lf was deze cyclus ook maar 9 dagen... en ik maak me ook zorgen dat dit gewoon veel te kort is. Ook komen er vragen naar boven mbt vroege miskraam... zou het kunnen dat vruchtje niet goed heeft kunnen innestelen omwille van korte lf, of heeft dat er niet veel mee te maken? Voor mijn eerste zwangerschap (nu bijna 5 jaar geleden) had ik altijd een normalere lf van 15 à 16 dagen... Mijn cyclussen zijn wel niet regelmatig, nooit geweest dus zal wel nooit zo zijn vrees ik... mijn eisprong komt redelijk laat (vorige cyclus op dag 20) maar dat vind ik op zich niet zo erg... liever een late eisprong dan geen eisprong Bedankt voor jullie reacties alvast! Groetjes mamavanMenno
Hallo dames, Ik kom even bij jullie meelezen. In mijn vorige cyclus had ik een DPO van 10 dagen, nu was hij 7 dagen . We gaan nu pas onze 4e ronde in, maar ik maak me toch wel een beetje zorgen . Zouden jullie al een afspraak maken bij de HA? Ik zie gelukkig dat een aantal ondanks de korte LF toch zwanger zijn geraakt. Dat biedt in ieder geval perspectief . Gefeliciteerd!
Allemaal nieuwe dames Stiertje: ja, helaas al een tijdje bezig. Denk ook dat mijn lf een rol speelt. Maar meer nog het vaak vroeg bloedverlies ( tussen 6 en 8 dpo). Hopelijk nu op weg naar een langere lf met wat hulp Hoe is het bij jou? Nog een hoge temp? Geen bloed? Mamavan: welkom hier Ik heb ook een late eisprong. Sinds mijn pilstop is er geen regelmaat te bekennen. Ik denk ook dat mijn eitjes niet goed kunnen innestelen. Ik denk dat 9 dpo nog best redelijk is. Maar idealiter zou hij wat langer mogen Heb je al eens met de gyn of ha gesproken hierover? Hoe lang ben je nu voor de 2e bezig? Er zijn gelukkig ook dames met een nog kortere lf die wel zwanger zijn geworden, dus er is hoop! Mijn gyn zegt dat tussen de 9 en 16 ideaal is, dus daar ga ik maar een beetje vanuit. Succes! Mtr: ook welkom hier Hoe lang ben je al met de pil gestopt? 4 ronden is nog best vroeg. Misschien moet de boel een beetje op gang komen? Een lf van 7 dagen is wel erg kort inderdaad en natuurlijk erg balen. Ik zou het nog even aanzien en alles goed noteren. Als je over een maand of 3 nog hetzelfde hebt zou ik eens bellen met de ha. Succes!
Bedankt voor je reactie. Ik zit idd in de 4e ronde. Het was eergisteren alleen geen menstruatie . Ik had vanochtend nl een licht positieve . Het was namelijk helder bloed. Aangezien m'n laatste twee rondes een LF hadden van 11/10, dacht ik dat het m'n menstruatie was.
we zijn nog niet zo heel lang bezig, na spiraal heeft lichaam wat moeten 'ont'spiralen en ik was vrij snel zwanger, helaas vmk maar heb nog niets besproken met ha of gyn, wil het eerst nog wat tijd geven... ik probeer me er niet te druk om te maken, maar ml vroeg zich gewoon af of korte lf iets met vmk te maken zou kunnen hebben of niet... maar zoals je zegt: meerdere dames worden zwanger met korte(re) lf dus waarom zou het ons niet lukken