Wel of geen kraamzorg!

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door MylaJ, 9 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MylaJ

MylaJ Actief lid

28 okt 2013
    315
    0
    16
    Hoi Dames,

Ben maandag bevallen van ons derde kindje. Nu had ik van te voren al geen behoefte aan een kraamhulp. Maar in overleg met de vk gekozen voor 3 uur per dag. Na 3 dagen kraamzorg ben ik er eigenlijk al klaar mee. Het werkt mij enorm op mijn zenuwen.

Ook mijn oudste zoon pdd-nos en ADHD wordt er erg onrustig van. Nu kreeg ik vanavond ineens een belletje dat we vanaf morgen een andere kraamhulp krijgen. Ik was er al klaar mee, maar nu helemaal....Kan/mag ik het zelf afbellen of moet ik overleggen met de vk?

2. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou gewoon afbellen. En van harte met jullie derde kindje! :D

3. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Ik zou alleen afbellen in overleg met de vk. De kraamzorg doet natuurlijk medische contres bij jou en de baby. De vk moet dit misschien vaker langskomen of kan inschatten of het wel verstandig is om in je huidige situatie de zorg op te zeggen.

4. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Even bellen met VK dat je gaat afzeggen (brengen als mededeling, niet als vraag).En dan dus regelen dat VK jou & baby regelmatig checkt.

Óf...

De KZ niet afbellen, maar na check van jou & baby weer naar huis sturen. Met risico dat je wel voor volle 3 uur betaald....

5. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik had wel de eerste dagen in het ziekenhuis maar was thuis echt helemaal klaar met het gerommel aan mn lijf en mijn ritme.
    Na 2 dagen de kraamzorg niet meer terug laten komen, was er gewoon klaar mee.
    Moest wel nog wat tekenen geloof ik, kraamzorg en vk vonden het niet verantwoord en wilden zelfs dat ik na de extra kraamzorg die ze hadden aangevraagd ook nog thuishulp ging krijgen wegens onzelfredzaamheid.
    Mijn man is gelukkig erg flexibel met werk en hebben het gewoon lekker zelf opgelost...herstel ging een stuk sneller met rust in mn huis.

Dus ik zou zeggen lekker afzeggen

6. lies276

lies276 Niet meer actief

Dit:)

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Volledig betalen moet ze sowieso. Of ze ze nu afbeld of niet...

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Met de vlos overleggen of die de controles wil doen. Zo ja, dan kan je de kraam afzeggen. Kan of wil de vlos niet vaker langskomen voor controles, dan zou ik de kraam gewoon na de controles naar huis sturen. Ik heb ook de minimale zorg van 3 uur gehad en ze ging na de controles weg. Max een uur geweest. Ik moest overigings wel door betalen omdat er "contract was van 3 uur per dag. Dus ongeacht of ik haar er helemaal niet inliet of maar 10 min, ik moest de volledige uren betalen.

Deel Deze Pagina