Hallo, heb een vraagje, is er iemand die ervaring heeft met kraamzorg van Naviva? ik heb zelf gekozen voor minimaal aantal uren (24) begreep dat het pakket bestaat uit zorg voor moeder en kind. wie heeft ook deze zorg gehad en wat deed de verzorgster allemaal? Groetjes, Oemie
hier ga ik het in de gaten houden, ik krijg ok kraamzorg voor naviva, wij doen 49 uur ga borstvoeding geven, en het is onze eerste en mij lijkt het wel prettig allemaal. fijn gespek hier thuis gehad, heb er wel een goed gevoel over. hopen straks ook nog.
Hoi, Ik heb 2x naviva gehad, de eerste x was me niet zo goed bevallen, dit kwam mede dat er 2 dames kwamen(1stage) die totaal niet met elkaar door 1 deur konden vreselijk! De 2e x, ik had toen al aangegeven dat ik er maar 1 wilde, stonden er weer 2 op de stoep argh!! dus ik tegen mijn vriend stuur weg die lui!! maar hij zei dat deze 2 echt anders waren.. en ja hoor wat een geweldige dames!!!ik heb echt een wereld kraamweek gehad ik hoop dat ik bij de volgende ze, of 1vd2 weer heb. groetjes violet
Nou ze hoeven bij mij echt niet met 2 te komen, 1 vind ik echt genoeg hoor, mochten ze wel met 2 komen opdraven hangt mijn man gelijk aan de telefoon. dat is een ding wat zeker is.
Hoi Violet, fijn om te lezen dat je tweede ervaring beter was hoeveel uur kraamzorg heb jij en wat heeft de kraam verzorgster zoals gedaan?...ben benieuwd groetjes, oemie
@ Dobbel, ik heb ook intake gehad bij mij thuis was een vriendelijke vrouw dus hoop dat het met kraamverzorgster ook klikt. ik weet niet hoever jij bent met je zwangerschap? er is mij wel verteld dat het zo zou kunnen zijnd at ik misshcien 2 verschillende krijg vanwege kerst periode etc. maar dat hangt af van wanneer ik precies zal bevallen. maar dit zouden ze liever voorkomen. dus ik merk het wel groetjes
Hier ook Naviva gehad in het totaal 49 uur super goed we hadden een top kraamverzorgster. Ze deed werkelijk waar alles voor moeder en kind en de pappa ook niet te vergeten. Als er een tweede komt ga ik zo weer naar naviva en geef ik zelfs aan dat we graag dezelfde hulp krijgen indien mogelijk
2x super kraamhulp gehad van Naviva. Wij hadden 45 uur zorg en vooral de vertrekken waar moeder en kind zijn worden goed schoongemaakt maar beneden was het ook altijd netjes. Niets te klagen gehad!
Hier ook naviva gehad, en ondanks dat het druk was, (juli 2008) wel ok bevallen, we kregen alleen 2 verschillende. Maar geen klachten over.
Hier ook Naviva gehad, in een drukke tijd bevallen (juli) Ik had bij het gesprek aangegeven dat ik geen 2 wilde hebben, dus geen stagelopers ed. kom ik de eerste dag thuis, staat Naviva met 2 man op de stoep...terwijl dat ik duidelijk had aangegeven dat ik geen 2 mensen wilde hebben. De volgende dag kwam een andere kraamverzorgster..echt eentje van de oude stempel..ze was wel goed maar vergat papa toch regelmatig, maar zichzelf niet. Stond hier regelmatig de koelkast te plunderen en leeg te vreten. Ze kon ook niet fatsoenlijk wassen, stopte een splinternieuw mintgroen tshirtje bij de witte was in. Mannetje nog gevraagd van gaat dat wel goed?? Jaaaaaa hoor...nou niet dus...alles lichtgroen..de muts GRRRRRR Dus heb ik zelf staan wassen 2 dagen na de bevalling... Maar om terug te komen op de vraag....ik was dus niet zo tevreden
Hallo, Ook ik heb kraamzorg van Naviva gehad. Wat een geweldige hulp! Ik ben bevallen in het ziekenhuis (geplande keizersnee ivm stuitligging) en kon de vierde dag weer naar huis. Hier stond een geweldige kraamhulp voor ons klaar. Denk dat het erg persoonsafhankelijk is, maar de hulp die wij hadden, deed direct haar werk. Ze was nog niet binnen of heeft lunch klaargemaakt (ze kwam rond 13.00h), kindje verschoont, stof gezogen, etc. De tweede dag heb ik met haar afspraken gemaakt over hetgeen ze wel/niet doet. Onze hulp wilde alles wel doen, zodoende heeft ze elke dag stof gezogen, de was bijgehouden (ook die van mij en mijn vriend), badkamer schoongemaakt. Maar ook samen met vriend kindje in bad gedaan en fantastisch geholpen met de borstvoeding. Omdat ik heel veel problemen had met het geven van borstvoeding, en vanwege de keizersnee minder mobiel was, heb ik extra uren kraamzorg gekregen. Zij heeft dat afgestemd met de verloskundige (en echt in mijn belangen geredeneerd). Ze wist erg veel van het geven van borstvoeding (en diverse methoden om dit op gang te krijgen) en was van grote hulp hierbij. Persoonlijk vond ik het erg prettig dat wij een kraamhulp hadden die weinig vroeg en lekker haar werk deed. Ze vroeg niet waar ze brood kon vinden, maar keek eerst zelf in de kasten. Hier moet je wel tegen kunnen. Ik durf te wedden dat als ik had aangegeven dat niet fijn te vinden, ze alles zou vragen. Kortom: mijn kraamhulp reageerde echt volledig in mijn belang en deed er alles voor om mijn kraamtijd zo prettig mogelijk te laten verlopen. Wat ook erg leuk is en ontspannen voor jou en je baby, is dat ze een korte cursus babymassage geven. Vraag ze hiernaar, echt leuk om te doen.
hallo dames, leuk dat jullie reageren! elke verzorgster zal haar manier van werken hebben natuurlijk. maar omdat ik niet veel uur zal afnemen (4 uur per dag) vroeg ik me af wat ze meestal doen in het huishouden. er is wel aangegeven dat er vooral aandacht wort geschonken aan zorg moeder en kind omdat ik aangegeven heb dat ze niet mijn huis helemaal hoeft te poetsen. maar 4 uur lang baby en moeder verzorgenlijkt me beetje lang. stofzuigen en badkamer/toilet bijhouden is wel fijn @Wennos ik las in hun informatie-magazine en op de site ok over de babymassage. is dat iets dat gebonden is aan het aantal uur dat je afneemt of kan elke kraamvrouw daarom vragen. dat lijkt me wel heel leuk!
Hier ook Naviva gehad. 3 dagen 2 dames en andere 4 dagen 1 andere dame. Dames waren stuk voor stuk erg aardig, maar 2 tegelijk en in totaal 3 verschillende vind ik geen aanrader.
Ik weet niet meer wie het vroeg maar ik ben 2de kerstdag uitgerekend, kans is dus inderdaad groot dat we 2 verschillenden krijgen, opzich niet erg, ben wel zo als de kraamhulp mij niet bevalt, we dus een ander gaan vragen. ik wil niet dagen zitten ergeren aan een kraamhulp wat niet klikt. maar als ik naar de kerst beval, dan vraag ik naar de vrouw die de intake heeft gedaan, dat klikte geweldig goed, ook met de honden enzo, en ze zij zelf ook al, als je naar de kerst bevalt vraag maar naar mij
Hey oemie, Ik heb het max aantal kraamuren gehad 42 volgens mij en nog 2 xtra dagen die had de verlosk geregeld en ik had de hele periode dezelfde das wel lekker hoor! Bij mij deden ze 2 vanalles 1 zorgde voor mij en mn kind en de ander waste en hielp mijn vriend daar waar nodig zelfs geboortekaartjes Ze houden zegmaar schoon daar waar de kraamvrouw zich begeeft dus badkamer slaapkamer en ze doen de was ze wilde zelfs ook nog koken groetjes violet
hier ook de kraamzorg gehad van naviva nou de eerste dag dat ik uit het ziekenhuis kwam was ze er gelijk al nou ik vond haar niks aan hele dag JE MOET JE MOET EN NOG IS JE MOET heb het toen nog een dag aangekeken en toen gebelt dat ze een andere moesten sturen anders zou ik haar buiten de duer laten ik mocht haar echt niet en ventje ook niet nou toen hebben ze een andere vrouw gestuurdt jolandi heet ze en dat is echt een super vrouw ik had dus ook maar 4 uur per dag en ze hielp me met shirley in bad doen enz. tips geven waren we 2 uurtjes mee bezig en dan ging ze poetsen en later heeft ze nog 2 dagen extra aangevraagt omdat shirley de laatste dag van de kraamtijd erg ziek werdt en daar werdt ik erg onzeker van dus ja ik heb wel goede ervaring met naviva ze doen wel wat je graag wilt en bij de volgende ga ik ook zeker naar jolandi vragen
wij hebben een hele leuke kraamverzorgster van Naviva gehad. ik ben in juli bevallen en dat was dus ook een hele drukke periode. we waren ingepland voor 6 uur op een dag en de laatste twee dagen voor 4 uur. deze dagen zou er ook een ander komen maar zij heeft het zo geregeld dat ze zelf kwam. Zij vond het gezellig bij ons en wij vonden het gezellig met haar!! Ik vroeg me in het begin ok af wat ze allemaal zou doen op zo'n dag. Ben zelf de slechtste huisvrouw die er is maar ik wilde ook niet dat zij de hele dag mijn huis zou poetsen. Daar voelde ik me zo ongemakkelijk bij. Ze heeft voornamelijk veel gwassen en gestreken. Koffie / thee enzo gezet als er bezoek was. geholpen met de verzorging van Beau en verder hebben we heel gezellig zitten kletsen vooral de hele dag.
HIer ook Naviva gehad (Gelderland). 49 uur, dus weet niet wat ze in 24 uur zullen doen. Bij ons ging de dag als volgt: ontbijt klaarmaken, informeren naar afgelopen nacht, mij wassen, verzorgen en aankleden, kindje verzorgen, helpen met de borstvoeding. Dan deed ze het huishouden (stofzuigen, slaapkamer, badkamer, babykamer schoon, was draaien, drogen, strijken en opvouwen) Ondertussen nog een keer fruit en een lunch klaarmaken. Drinken voor me inschenken. O ja en ook nog bijpraten met de verloskundige zodra die komt. Verder hielden ze beneden ook alles netjes, maar dit doen ze ook niet standaard geloof ik. Ik had dus ook een stagiaire, maar die was geweldig! Was wel heel fijn dat we er 2 hadden, want ik was de eerste paar dagen compleet aan bed gebonden, dus 's avonds had mijn mannetje de handen helemaal vol aan mij en Mark, kon hij overdag ook nog even bijkomen! Het huishouden draaide wel door! Ik zou ook extra uren krijgen omdat ik zoveel bloed had verloren en mijn bed niet uitkon, ben nog een dag naar het ziekenhuis geweest voor een bloedtransfusie. Maar daar knapte ik zo van op, dat dat uiteindelijk niet nodig was. Ik ben heeeeel erg tevreden over Naviva! Groetjes
@Oemie, Babymassage is niet gebonden aan het aantal uur dat je afneemt. Je kan het elke kraamhulp vragen. Mijn ervaring is (althans ze vertelde mij dat) dat de kraamhulp het ook enorm leuk vind om het je te leren. ALs je maar 4 uur per dag kraamhulp wilt, zou ik proberen dat ze dan wel komt rond 'voedingstijd'. Ze kan je dan evt. helpen bij de borstvoeding en kolven (als je dit geeft) of tips geven tav flesvoeding (bijv. hoeveelheid en soort voedsel en soort fles). 4 uur zijn zo voorbij op een dag. Vergis je hier niet in. Wat ook prettig is, is dat kraamhulp aanwezig is als er bezoek is. Zij kan heerlijk zorgdragen voor koffie/thee en beschuit/krentenwegge. Ik vind persoonlijk 4 uur erg weinig voor een dag (ik had keizersnee en was erg immobiel en kon dus alle hulp goed gebruiken), maar als je je daarmee redt: hardstikke mooi. Houd echter wel je eigen gezondheid in de gaten en geef het aan als je meer uur nodig hebt (is geen schande). Bekijk het per dag. Je kan de kraamhulp altijd vragen om de volgende dag meer uren te komen, mocht dat nodig zijn. Fijne kraamtijd alvast!
Hallo allemaal, fijn om jullie ervaringen te lezen dank jullie wel! @wennos: 4 uur perdag is zo voorbij inderdaad. er is ook aangegeven dat ik altijd meer uur kan krijgen als dit gewenst is. maar ik zal het dan ff aankijken ook afhankelijk van hoe de bevalling zal verlopen. heb een schoonmoeder is de buurt en mijn man zal ook wat vrijedagen op nemen zo kan ik de nodige huishoudelijke taken verdelen en hoeft de kraamzorg niet zoveel te doen in huis maar meer bezig met mij en de baby. fijn dat je jou positieve ervaring deelt.. groetjes, Oemie