Hallo, Ik ben alvast aan het rondkijken naar kunstvoeding ed. Wij krijgen straks een tweeling, en willen proberen bv en kv te combineren. Maar nu heb je verschillende merken voeding... Nutrilon, friso.... Hoe weet ik nu wat het beste is? Vind dat heel lastig
Kruidvat komt uit dezelfde fabriek als Nutrilon en scheelt je een hoop geld. Je kunt in combinatie met BV 't beste hypoallergene voeding nemen, dat ligt het dichts naast de borstvoeding, ook qua smaak enzo.
Nouja dat dus echt niet he ! Hypoallergene kunstvoeding smaakt erg bitter en borstvoeding is juist erg zoet. Ook smaakt borstvoeding elke voeding anders, dus kan er nooit iets qua smaak op lijken. Maar ben het wel eens dat je het best kan gaan voor hypoallergene voeding, das mi gewoon veiliger ivm allergieen etc. Ook is de hypoallergene kunstvoeding lichter verteerbaar zeggen ze dan de normale varianten. En dat komt dan wel weer meer in de buurt van borstvoeding, gezien dat ook licht verteerbaar is. De beste kan je niet zeggen, ze zijn allemaal goed en er is er geen beter of slechter gewoon elke fabriek probeert borstvoeding na te maken, maarja dat gaat helaas niet ! Als het slechte melk was geweest had het niet verkocht mogen worden. Persoonlijk zou ik niet gaan mengen maar ze gewoon beide full time de borst geven !
fulltime de borst voor 2 kindjes...dat lijkt me zo vermoeiend!! Als we een combi doen kan manlief ook helpen Maar goed, nutrilon, friso...maakt dus eigenlijk niet zoveel uit... beste is dus wel hypo allergeen... Oke! Thanx
Ik vond het niet vermoeiend flesjes is veel vermoeiender haha! Die moet je gaan meten, warm maken, schuddelen, geven, flesje schoon maken, flesje opruimen, flesje uitkoken. Borst hoef je alleen maar aan te leggen ! Maar je mag dat netuurlijk zelf weten ! En manlief kan toch wel helpen kleintjes verschonen, kleintjes bij jou brengen, kleintjes vast houden bij boertje, lekker bij jou zijn tijdens het voeden en samen genieten ! Merk maakt idd niet uit. Ik zou gaan voor iets wat bij jullie gemakkelijk te krijgen is !
Ik heb niet veel verstand van kv, maar ik wil je wel graag het advies geven in het begin alleen bv te geven, want dan kan je productie goed op gang komen! Ik denk dat er niet echt veel verschillen zitten in de reguliere soorten kv. Wel is hypo-allergene kv lichter verteerbaar dan andere soorten. Qua smaak dan wel niet te vergelijken (maar dat is geen enkel soort) met bv, maar wel net zo licht verteerbaar. Ik betwijfel overigens of Kruidvat-kv in dezelfde fabriek wordt gemaakt als Nutrilon. Een paar jaar geleden was er nog een rechtzaak aangespannen door één van de twee tegen de andere fabrikant. Succes!
Ons idee was om in het begin bv te geven, zolang ik thuis ben. Als ze dan naar de opvang gaan, dan mixen. Ze gaan alleen middagen naar de opvang, dus smorgens en 's avonds kan ik dan nog bv geven... Het is toch even bekijken hoe het loopt...Wat Hanneke schrijft over de flesjes spoelen ed ...Daar had ik nog niet over nagedacht
Ga eerst maar eens kijken hoe het gaat met de borstvoeding. Er zijn veel mama's van tweelingen waarbij het prima gaat. Als het je niet bevalt of het wil niet erg lukken kan je altijd nog op de kv overstappen geheel of gedeeltelijk. Een hypoallergene kv lijkt me het beste passen in combinatie met bv. Gewoon eens kijken hoe het allemaal gaat en laat je goed voorlichten bijvoorbeeld door naar een borstvoedingsbijeenkomst of cursus te gaan. Dat met die flesjes spoelen e.d. valt ook wel mee hoor. Het hangt gewoon erg van jou af en hoe het allemaal loopt. De een vindt borstvoeding een uitkomst, de ander kunstvoeding. Het een is niet beter dan het andere. Doen waar je je goed bij voelt maar mijn advies is wel: probeer borstvoeding en probeer het echt (dus zoek hulp bij tegenslag en geef niet te snel op)
Ook ik zou in ieder geval proberen om alleen bv te geven. Mocht het op een of andere reden niet gaan kun je altijd overstappen. Bv combineren met fv lijkt me pas vermoeiend. BV heeft een tijd nodig om goed op gang te komen en dat gebeurt alleen als je full time aanlegt. Enne...over dat flesjes zo vermoeiend zouden zijn: ik heb dit in ieder geval nooit ervaren. Flesje maken en uitspoelen is zo gedaan, ik begrijp niet wat er zo vermoeiend aan is maar goed, iedereen ervaart het blijkbaar anders.
Bedankt voor al jullie reacties! We hebben het er nog over gehad en proberen toch eerst bv uit.. Zeker als het tijd nodig heeft om op gang te komen. Tja, dat wist ik dus niet ... Ik ben echt nog een leek hahaha
Owja even vergeten dat dat verboden was hier op het forum. Maar ik vind borst uit bh en voeden en weer inpakken dus wel minder werk als wat ik beschreef bij het flesje. Ik zeg niet dat het heel veel werk is, maar het lijken me beduidend meer handelingen voor je begonnen en klaar bent met een voeding. Maar zal het in mn lijstje met verboden op forum te plaatsen lijstje zetten ! Karel, Als je toch tot ze naar de opvang gaan borstvoeding wil gaan geven zou ik pas een pak kv gaan kopen wanneer het nodig is. Dan dat uitproberen gezien niet elk kindje goed reageerd op elk merk voeding en zou jammer zijn als je al 3 pakken ingeslagen hebt ofzo ! Verder met een paar maanden over op alleen avond en ochtend zou ik niet doen ivm productie die dat nog niet zal gaan halen waarschijnlijk. Ik zou eerder kiezen voor ochtend, late middag, tegen de avond, late avond, nacht aan de borst en overdag op je werk minstens 1x kolven. Dit om je productie zo goed mogelijk op peil te houden. Maar daar moet je tegen die tijd maar eens over gaan denken laat eerst die kleintjes verder groeien, geboren worden, lekker aan de borst drinken en dan gewoon eens verder kijken !
heb jij een lijstje met verboden dingen voor het forum dan? Ik wilde ook geen discussie over bv tegenover kv etc, alleen wilde ik weten of er verschil is tussen al die merken kv... En dat is me nu wel duidelijk iig! Eerst nu inderdaad de meiden maar eens geboren laten worden!
Idd, lijkt me niet dat het uit dezelfde fabriek komt, Kruidvat en Nutrilon, moest ook gelijk aan die rechtzaak denken. Misschien Etos en AH eigen merk wel, want dat valt allebei onder Ahold. Mijn dochtertje reageerde ook helemaal niet goed op Kruidvatvoeding en wel op Nutrilon, dus daar zal toch verschil in zitten. Al zijn er natuurlijk ook genoeg die het prima doen op Kruidvat, verschilt per kind. Ik ben met nr.2 wel verder gegaan met Bonbebe en dat ging ook prima. De eisen voor kunstvoeding zijn hoog, dus op zich is alles prima, maar hoe je kindje er op reageert kan nog wel eens verschillen. Ik vond flesvoeding trouwens ook onhandiger dan borstvoeding. Bij deze baby wil ik weer bv gaan geven. En net als eerder gezegd, als je een voeding door kv vervangt, loopt je productie vaak snel terug. Ik heb al wel een pak kv hypoallergeen in huis gehaald van AH eigen merk, voor als mijn voeding weer zo laat op gang komt als bij mijn dochtertje. Die kon alleen maar krijsen van de honger de eerste dagen en na een zware bevalling werd ik daar helemaal gestoord van. Ze heeft 2 dagen toen wat extra voeding gekregen en daarna alleen maar bv, maar ze was wel eindelijk rustig. Trouwens, het is wel handig om te kiezen voor een merk wat je kan krijgen in een winkel bij je in de buurt, de supermarkt waar je het meeste komt of drogist. Ik hoor vaak dat Kruidvat eigen merk uitverkocht is, maar wie weet is dat per filiaal verschillend.
Overdrijf toch niet zo, Hanneke (lijstje "verboden op het forum"). Je mag hier toch zeker ervaringen over delen? Het "lijkt" jou beduidend minder handelingen dan met flesvoeding. Je gaf en/of geeft toch ook kv/bv gecombineerd? Dan weet je dat ipv dat het je lijkt. Je hoeft je hier zeker niet over te schamen. Laten we het een beetje gezellig houden hier ipv met sarcastische opmerkingen te smijten.
Karel, Precies laat die meiden eerst maar eens komen! En ja ik heb een verboden te antwoorden lijstje ! Kiwi, Ik schreef het lijkt me omdat er waren die zeiden dat dit niet zo was. En ja voor mijzelf weet ik prima dat ik het dus meer handelingen vind! En ja ik geef borstvoeding en ja ik geef kunstvoeding en nee daar schaam ik mij absoluut niet voor! Ik sta helemaal achter hoe ik mijn kindjes voed. En ik vind dus ook dat flessen echt meer handelingen zijn dan de borst geven. Maar als er dan gezegd word dat dat niet zo is dan lijkt het me duidelijk met de dingen te zien die je bij bv doet en de dingen die je voor een fles kv doet heel anders zijn en die van de kv veel langer is ! Maar dat is niet zo, dus tja das ook overdreven ! En nee hoor geen sarcastische opmerking of wat dan ook, gewoon iets wat ik hier niet meer neer zet zoals meer dingen !