Wij starten volgende week met een nieuwe badkamer. In januari tegels, bad, etc. uitgezocht. Vanaf het begin heb ik getwijfeld over de kleur van het wastafelmeubel en uiteindelijk gekozen voor wit hoogglans. Nu is alles geleverd, en zie ik de kleur van de tegels naast het wastafelmeubel en ik denk dat ik de andere kleur (bruin, weet even niet meer de naam van de kleur, gaat richting walnootkleur) mooier en warmer vind. Weet iemand hoe het zit met 'ruilen/retourneren' van zoiets? We hebben het bij een badkamerzaak gehaald/besteld. Je hebt zichttermijn, bedenktijd etc., maar ik weet niet zo goed of dat ook hiervoor geldt. Weet iemand dit? Ik heb al gekeken of misschien heel toevallig de verkeerde geleverd was in de andere kleur. Maar het is precies volgens de bestelling. Nu snel de kinderen naar bed, dan ga ik het eens bij mijn man droppen.
Tja, ik zou zeggen: bel even op (of ga er even langs) en stel die vraag rechtstreeks aan de badkamerzaak. Ik begrijp uit jouw verhaal dat de spullen onlangs zijn geleverd, dus ik neem aan dat je het wastafelmeubel nog wel kunt omruilen voor een ander kleur (behalve wanneer het speciaal voor jullie op maat of kleur is gemaakt). Volgens mij geldt het moment van levering en niet het moment van bestellen en dan kun je bijv. binnen 30 dagen ruilen. Maarja, de enige die het juiste antwoord kan geven is toch echt de badkamerzaak zelf. Morgen maar even bellen dus.
Ik denk niet dat je kunt ruilen. Van wat ik me herinner van onze eigen meubelen: die werden echt op bestelling gemaakt. De kast-ombouw van de wastafel zeg maar. De wasbak zelf niet natuurlijk.
Dat vermoed ik ook. Man en ik zijn het in ieder geval wel eens dat we de andere kleur mooier vinden. Kan op de website van de zaak niets vinden, dus gaan morgen maar eens bellen.
Is het op te lossen door het front te vervangen? Ik vergelijk zo’n aankoop met de aankoop van de tegels van je badkamer of met de aankoop van een keuken. Die kan je ook niet meer terugsturen als het toch niet is wat je had bedacht. Wel vervelend wat het zijn grote aankopen.
En anders proberen te verkopen op Mp. Een nieuwe badkamer met een mwah meubel zou mij gaan storen. Zeker als mijn partner er mee eens is.
Nee, meestal kan dat niet. Wel zijn frontjes opnieuw te leveren. (onze had een beschadiging van transport.. Je kan vragen naar de meerprijs van nieuwe frontjes.. Misschien valt dat wel mee?
Hij zit nog in de doos, doos wel opengemaakt, maar er niet uitgehaald. We hebben de losse tegels erbij gehouden. Maar ik denk dat ik me inderdaad iedere keer zal irriteren als die wel hangt en denk het is het net niet. We gaan zeker informeren.
Maandag waren ze dicht, gisterochtend direct gebeld, zouden een coulance-voorstel via de mail krijgen maar nog niets gehad. Op consuwijzer zijn we wel tegen gekomen dat als iets op maat wordt gemaakt er geen bedenktijd is, maar dit was gewoon uit een boekje, dus niet speciaal op maat. We wachten dus nog even het mailtje af.
Onze douchedeuren waren ook uit een boekje en dus wel een “standaard” maat. Echter worden die producten toch speciaal op order gemaakt en staan ze niet ergens op voorraad. Kortom: dus het werd toch beschouwd als maatwerk en we konden daarom toch de bestelling niet meer wijzigen toen we eenmaal midden in de verbouwing zaten (omdat we toen dingen tegen kwamen dat t handiger was geweest ws om anders in te delen ). Dus helaas pindakaas, we moesten ze afnemen.... Maar ik hoop dat ze wat voor je kunnen doen..”standaard” wasmeubels lijkt me weinig sprake van een maatwerkorder....