wij hebben oud huis en boven alles kunststof en beneden hard hout. ik moet zeggen ik ben blij dat nu alles geschilderd is (dus ja ook kunststof, wel door goede schilder) in het antraciet, want ik vind met kunststof moet je oplettend at het niet al te snel plastic uit ziet. maar goed dat is mijn mening!
Wil je mij ook een pb sturen? Zou ook graag donkere kozijnen willen, maar moet man nog overtuigen. Welke kleur heb je aan de binnenkant genomen?
De voordeur is aan de buiten en binnenkant zwart, douche raam ook omdat we daar ook een zwarte deur aan de binnenkant hebben. De kinderkamers zijn gewoon wit aan de binnenkant en zwart van buiten. Zal je een privébericht sturen
Goede ervaring. Wij hebben de schuifpui beneden laten doen. Was 1 dag werk inclusief afwerken. Vraag wel wat offertes aan want wij hadden verschillen van 15 k op het leveren en plaatsen van dezelfde pui bij 4 verschillende bedrijven. Onze schilder is nu onze buitenboel aan het schilderen maar dit is de laatste keer dat dit nodig zal zijn want binnnen nu en 3 jaar wil ik ook overal kunststof in laten zetten. Schoonzusje heeft vorige maand in haar hele huis kunststof kozijnen laten plaatsen. Die had ook zulke extreme verschillen in prijzen tussen verschillende offertes. Die heeft ze alleen laten leveren en door ons (tegen betaling) laten plaatsen. Dit scheelde haar 40k met plaatsen door het bedrijf dat ze ook levert. Het is dus zeker de moeite waard om ook prijzen op te vragen exlcusief plaatsen en zelf bij wat aannemers ook nog prijzen op te vragen voor alleen het plaatsen.
Ik wil dat ook graag, zwarte kunststof kozijnen. Man is bang dat het een modetrent is en dat hij spijt krijgt na een aantal jaar. De schilder is bij ons nu alles zwart aan het schilderen dan kunnen we kijken of we aan die donkere kleur kunnen wennen voor we overstappen op kunststof
Indd meerdere offertes opvragen. Hebben wij niet gedaan toen we ons huis hadden gekocht.. beetje spijt van achteraf. Zijn nog zoveel verschillende mogelijkheden met kunststof, wist ik toen niet haha. Hebben nu kozijnen zonder houtnerf, waren in totaal zo'n €13000 kwijt (bijna 5 jaar terug) voordeur, 3 grote ramen, 2 kleine ramen, badkamerraam.. voordeur is wel met houtnerf trouwens. Maar we zijn er erg blij mee, nauwelijks onderhoud aan. Vaak als de glazenwasser komt voor de bovenkant dan pakt hij alle kozijnen mee.. is zo schoon
Voor zoveel ramen, als dat inclusief plaatsen was, heb je echt een hele mooie prijs ervoor gekregen hoor! Heb je trouwens in de ramen nog opties als kiep/kantel en horren erin? Niet dat dat schrikbarend duurder is maar dat zijn dingen die het vaak wat duurder maken.
Ook slim . Wij hebben 3 jaar geleden al een kunststof dakkapel laten plaatsen, en die ben ik nog niet zat qua kleur! Ik vind zwart veel rustigere en chiquer ogen.
En blijft een stuk mooier dan een witte dakkapel. Als ik hier in de straat rond kijk zijn er zoveel witte dakkapellen met groene aanslag op de zijkanten. En je komt er nou ook niet makkelijk bij om het eens goed schoon te maken.
Ja de prijzen van toen waren stuk beter denk ik hebben kiep/ kantel in alle ramen behalve het voorraam van de woonkamer.. geen horren. Wel overal ventilatieroosters. Volgende wat ik nog graag wil zijn rolluiken, blauwe omkasting en rolluik zelf wit. Dat breekt de witte kozijnen een beetje denk ik.
Wij hebben wisselende ervaringen. We hebben heel mooie kunststof kozijnen gehad, maar ook die nogal gingen verkleuren. Onlangs verhuisd en offertes opgevraagd. De duurste was tevens degene die de meeste fouten maakte in de offerte, amper reageerde etc. Nu eentje gekozen die per kozijn al iets van 800 Euro goedkoper was. Overigens vervangen we niet alles door kunststof, maar op de eerste verdieping waar we moeilijk bij kunnen. Wit met houtnerf. Ze komen binnenkort alles inmeten.