Hallo allemaal, Ik geef fulltime borstvoeding. Vanavond ga ik een avondje uit met vriendinnen. Om 17 uur ga ik weg en ik wil daarvoor dus nog voeden. Normaal gesproken drinkt hij nog 1 of 2 keer meestal na 17 uur, meestal rond 19 a 20 uur het laatste en gaat dan naar bed. Is het verstandig om te kolven gedurende de avond of kan ik ook bij thuiskomst één keer goed kolven? Dit zal rond 23 uur zijn. Hij slaapt meestal van 20 uur tot een uur of 3/4 of zelfs 5 uur in de nacht, dus hij zal zich waarschijnlijk niet eerder melden. Ben gewoon bang dat mn productie gelijk achteruit gaat door dit soort dingen..... Alvast bedankt!
Nou je productie gaat van 1x natuurlijk niet gelijk achteruit…. Ik denk alleen dat je op ploffen zal staan om 23.00 dus ik zou toch voor de zekerheid je kolf meenemen sowieso thuis wel even wat kolven zodat je niet om 4/5 uur met stenen van borsten zit
Hoe oud is je kleintje? Ik zou niet per se een kolf meenemen maar daarna goed kolven. Geef je nog nachtvoeding? Het zal idd niet zomaar meteen minder worden.
Ik zou direct na de voeding kolven om echt ff goed 'leeg" te zijn en dan bij thuiskomst weer. Productie lijdt er niet onder. Zo doe ik wat voor de nacht ook: ik sla 1 voeding bewust over, die geeft mijn man. Zodat ik ook een blok slaap heb
Hoe oud is je kindje? Het maakt best verschil of je kindje 3 weken is of 3 maanden. In het eerste geval zou ik de kolf meenemen en misschien ook wel even (in de auto?) kolven. Of t even aankijken en alleen in nood even kolven. Ineens zoveel uur ertussen als je 'net' opgestart bent lijkt me vooral voor jezelf niet heel prettig. In het geval je al langer borstvoeding geeft zou ik t inderdaad 's avonds pas doen als je thuiskomt.
Dankjulliewel voor de tips! Onze kleine man is 10 weken oud, dus borstvoeding loopt al een tijdje. Ik heb er uiteindelijk op basis van jullie tips voor gekozen om naderhand te kolven. Heb hem om 16:45 nog voeding gegeven. Hij heeft toen nog wel twee voedingen gehad in de avond (normaal clustert hij wel eens in de avond, en dit was blijkbaar zo'n avond). Vervolgens om 22:45 gekolfd. Borsten waren gelukkig niet oncomfortabel vol voor mijn gevoel. Wel een flinke hoeveelheid gekolfd, maar dat is dus niet gek met wat hij normaal nog had gedronken.