Hey dames Ik lees overal dat je oude handdoeken en hydrofiel doeken moet hebben klaarliggen voor tijdens de bevalling (ik wil thuis bevallen). Maar... Wij hebben geen oude handdoeken in huis. Het is wel een zootje ongeregeld onze handdoeken (allemaal verschillende enzo), maar oud en versleten zijn ze niet en vind het zonde om ze weg te moeten gooien na de bevalling. Is het echt zo dat je een stapel handdoeken moet hebben die na de bevalling weggegooit wordt omdat ze zijn geruineerd door bloed enzo..?? En die hydrofiel doeken, wat wordt daar dan mee gedaan? Want die liggen nu net netjes gewassen en gestreken in de kast, die zouden dan ook meteen al weg kunnen omdat ze tijdens de bevalling gebruikt zijn? Beetje zonde Wie o wie kan mij vertellen wat ik me er bij voor moet stellen, en of ik echt beter maar extra hydrofielen en nieuwe handdoeken kan gaan aanschaffen?
De hydrofiele doeken worden gebruikt vooor de baby. Om je kindje daar in te doen en mee schoon te maken. Maar die kun je gewoon wassen hoor. Wat betreft de handdoeken.... Geen idee ben nog nooit thuis bevallen.
Hier zijn 2 handdoeken gebruikt bij de bevalling. Eerst 1 om het vruchtwater grotendeels op te vangen. De 2e handdoek heb ik tussen mn benen gelegd na de bevalling en ben zo ook naar de douche gelopen. Anders zat alles onder het bloed. Na het douchen nog een doek tussen mn benen omdat anders alles meteen weer onder het bloed zat. Hydrofielen worden gebruikt om de baby in te wikkelen en mee schoon te vegen. Zaten hier onder het bloed en de poep, maar alles word door de kraam meteen in de wasmachine gedaan. Niks aan de hand, is helemaal schoon beworden. Het waren spierwitte doeken en dat zijn ze nog steeds.
De hydrofielen werden gebruikt voor de baby envolgens mij had ze in eentje de tangen en zo verstopt? Ikhad een stapel oude handdoeken klaarliggen, maar die werden weggelegd, niet nodig...
Hydrofiel luiers worden ook gebruikt om na het wassen mee af te drogen. Die ik heb nog heel lang gebruikt. En verder ben ik in het ziekenhuis bevallen dus thuis verder niets nodig gehad. Trouwens een paar handdoeken van de zeeman/wibra oid. kosten niet veel. Een paar keer wassen en kun je die ook gebruiken toch?
Oh ik had echt in m'n hoofd dat je een hele grote stapel oude handdoeken moest hebben liggen die allemaal zo vies zouden worden dat je die meteen weg kunt gooien daarna Maar dat valt dus reuze mee, gelukkig maar haha. Bedankt!
Ik ben beide keren thuis bevallen en heb nooit iets gehoord over het gebruik van handdoeken. In je kraampakket zit kraamverband en dat doe je tussen je benen als je naar de douche loopt en na het douchen doe je er (ik de eerste 2/3 dagen) 2van in je mega onderbroek. Ik had wat bloed in een licht (oud) laken gekregen en de kraamhulp heeft dat geweekt in zout water en is helemaal schoon geworden. Hydrofiel luiers worden voor de baby gebruikt. 1 in bed onder het hoofdje. 1 in de kinderwagenbak onder het hoofdje en ik heb ook nog steeds standaard 1 op het aankleedkussen. Je bent er flink wat van nodig!!
Lang leve de wasmachine en een zoutbadje. 'Oude' handdoeken.... in ieder geval niet je allermooiste. Tis idd om even wat op te vangen,maar je hebt ook een kraampakket met onderleggers en dergelijke De beeb word lekker droog gewreven met zo'n hydrofiel. De hydrofielen ga je later ws nog veeel gebruiken, ben er dol op