Hoi hoi, Heeft iemand ervaring met Lactulose? Mijn zoontje heeft al heeeeel lang last van verstoppingen en we hebben alles geprobeerd om hem hiervan af te helpen. Nu rest ons alleen nog lactulose... Nu is mama een beetje bang dat ie hier heel erg diarree van zal krijgen? Of dat zijn krampjes juist verergeren? Dank jullie wel alvast! Groetjes Marieke
Wij hebben toen Mitchell 1 week oud was al lactulose gegeven. We zijn met 1ml per keer begonnen en zo ga je steeds verder ophogen naar mate de behoefte Maar je moet het wel de tijd geven. Het kan zijn dat er wel eerst diarree komt, maar das op zich niet erg, is wel even goed om alles door te spoelen. Als je zeker wilt weten of je het goed doet of niet, kun je even de huisarts om advies vragen of naar een kinderarts gaan. Heel veel succes!
Hier was Lactulose ook het enige dat hielp. Ze kreeg er een stuk betere ontlasting van, niet heel zacht, maar zeker ook niet meer heel hard. Ze poept ook bijna gelijk na de fles waar we de Lactulose door doen. Kindjes kunnen er wel last van de darmen van krijgen, dat zou je moeten uitproberen. Mijn dochter heeft er geen last van in ieder geval. Ik zou wel even overleggen met je HA.
In het begin kunnen ze idd wel krampen krijgen omdat de darmen ineens goed moeten gaan werken, maar dat is gewenning. Hier heeft Mitchell even wat last gehad. Nu gebruikt hij ondertussen Forlax.
Ik gebruik ook lactulose. Mijn zoontje had erge last van verstopping. Hij had al 2 klisma's gehad en nog steeds lukte het niet met poepen. Ik ben begonnen met 2x 3 ml. Dit hebben we een tijdje zo gedaan tot hij weer regelamtig ( 1x in de 2 dagen ) ontlasting kreeg. Nu ben ik het per 0,5 ml per week aan het afbouwen. Tot nu toe reageert hij er goed op en heeft hij geen last gehad van krampen. Zn ontlasting was wel iets dunner als daarvoor, maar door vermindering van de lactulose is dat al veel minder. Volgens mij is er een bepaalde regel over hoeveel lactulose kindjes mogen hebben. Geloof iets van 0,5 ml per kilogram lichaamsgewicht. Maar dat weet ik niet zeker meer. Je kunt het ook even bij je huisarts navragen. Xxx sas
Klopt ja mag max 0.5ml per kilo geven. Maar je moet laag beginnen en zo verder opbouwen totdat je merkt dat je kindje goed poept.
Hier ook lactulose gebruikt. Mijn dochter had krampjes en daarom ben ik Infacol gaan gebruiken. Infacol heeft toen haar darmen volledig stilgelegd. Ze had al 3 weken niet gepoept en toen de huisarts luisterde was er geen darmactiviteit waar te nemen. Dus aan de lactulose en dat heeft heel goed geholpen!! Ben er ook weer meteen mee gestopt toen alles weer werkte en daarna ging het prima. Ze had er idd wel even meer krampen van maar dat moet dan maar. (wel zielig natuurlijk)
nadat wij 3x op de hap waren geweest omdat Ties gilde van de buikpijn hebben wij het ook gebruikt. binnen 2 dagen waren de krampen over. we hebben de fles leeggemaakt en het is nooit meer teruggekomen
Hier het ook gebruikt bij Kinley, ze had vertopping en hebben dus op advies van de huisarts 3 dagen 5 ml gegeven en zijn toen gaan minderen om de juiste 'afstelling' te vinden. Dit bleek dus 4 ml per dag te zijn, toen ze 4 maanden was zijn we het helemaal gaan afbouwen en ze heeft tot nu toe nog nooit weer last gehad. Of ze er meer krampen door heeft gekregen weet ik niet want ze huilde al de hele dag van de de pijn (verstopping die het lucht tegenhield waardoor ze zichzelf opblaasde) Groetjes Anita
Lactulose werkt goed maar gebruik het niet te lang. De darmen worden er lui van en maakt het porbleem bij lang gebruik alleen maar erger
Ik weet niet wie je dit verteld heeft, of dat je dit zelf verzonnen hebt maar dit is absoluut niet waar! Lactulose is een 'veilig' laxeermiddel wat de darmen absoluut niet lui maakt! Het is enkel een middel wat zorgt dat het volume van de ontlasting toeneemt. O.a. door het grotere volume van de ontlasting worden de darmen geprikkeld om harder te werken. Bovendien wordt de ontlasting zachter... verder niks!
Er wordt weleens gezegd dat lactulose de darm lui maakt, maar Lovely heeft gelijk hoor: Werking Lactulose verteert niet in de maag en bereikt onveranderd de dikke darm. De darmbacteriën zetten het om in natuurlijke zuren, zoals melkzuur en azijnzuur. Deze zuren houden water in de darmen vast, zodat het volume van de ontlasting toeneemt. Door de zuren zelf en door het grotere volume van de ontlasting worden de darmen geprikkeld om harder te werken. Bovendien wordt de ontlasting zachter. Mijn internist zei altijd wel dat je het alleen moet gebruiken indien nodig, dus toch af en toe proberen je kind zelf weer goed te laten poepen!
Hoihoi, Ik heb uiteindelijk geen lactulose gekregen maar Importal. Kent iemand dit? ik vind het zoooo giga zielig voor't mannetje. Hij zit heel erg te drukken de hele dag en dan uiteindelijk komt er een heel klein beetje. Ook moet ie huilen als er dna wat komt, alsof het pijn doet. Dat kan natuurlijk best gezien ie zo hard moet drukken. Dat er een kleine scheurtje is ontstaan ofzo? Heeft iemand tips over wat ik er misschien op kan smeren zodat het verzacht voor hem? Groetjes Marieke
Marieke nee geen idee.. ik heb het idee ook gehad hoor, dat mijn zoontje misschien wel eens een fissuurtje zou kunnen hebben! Enige remedie daarvoor is het laxeermiddel blijven gebruiken zodat de ontlasting goed dun blijft & zorgen dat je kindje voldoende drinkt en veel vezels binnen krijgt.
Wij hebben eerst ook lactulose geprobeerd. Maar ons jochie had daar flinke buikkramp van, en na 1 week goede ontlasting weer verstoppingen. Nu aan de movicolon, daarmee is het nu 2 weken mooi zacht, nu 2 keer echt dunne diarre, en 1 keer iets harder, maar voor de rest goed. En helemaal geen bijwerkingen daarvan!
vreemd dat je importal gekregen hebt. Ik werk in de zorg en bij ons is er een volgorde. 1 lactulose, omdat dit effectief is maar echt onschuldig. je kan t pakken en ook gewoon mee stoppen. Echt geen effect op je darmen. 2 movicol of laxtra orange, dat is poeder om drankjes van te maken. Smerig maar werkt. het maakt de ontlasting zacht. 3 importal, iets sterker al movicol en ook zakjes met poeder. Smaakt alleen nog viezer dan movicol. Er zit wel tzelfde in, alleen zijn de verhoudingen iets anders. lactulose kun je zelfs zonder recept krijgen
Even gekopieerd van Apotheek.nl - Medische informatie - Medicijnen - Lactulose om het luie darm fabeltje uit de wereld te helpen Werking Lactulose verteert niet in de maag en bereikt onveranderd de dikke darm. De darmbacteriën zetten het om in natuurlijke zuren, zoals melkzuur en azijnzuur. Deze zuren houden water in de darmen vast, zodat het volume van de ontlasting toeneemt. Door de zuren zelf en door het grotere volume van de ontlasting worden de darmen geprikkeld om harder te werken. Bovendien wordt de ontlasting zachter. Op welke bijwerkingen moet ik letten? Lactulose is een veilig laxeermiddel. Er ontstaat, in tegenstelling tot sommige andere laxeermiddelen, geen 'luie darm' die zonder laxeermiddel niet meer goed werkt. Behalve het gewenste effect kan dit middel toch bijwerkingen geven. De belangrijkste bijwerkingen zijn winderigheid en darmgerommel. Wel vreemd trouwens dat je dokter niet eerst de lactulose heeft voorgeschreven voordat hij voor wat anders ging. Maar goed ik hoop dat je kleine snel van het pijnlijke probleem af is, want dat is het enige dat telt. Groetje sAnita
Hier ook goede ervaringen met lactulose. Vanaf 6 maanden was het niet meer nodig, fruit en groenten werkten goed. O ja en buikjespap. Ik weet niet of je kindje dit al mag, maar dat werkte hier super!
Zodra je kind tandjes krijgt, raad ik je aan om te stoppen met lactulose. Gebruik daarna movicolon of forlax. Mijn dochter heeft jarenlang lactulose gebruikt en daar zijn helaas haar kiezen best slecht van geworden.