Ervaring Lactulose?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marieke1978, 30 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. momentje

momentje Bekend lid

5 feb 2008
    587
    0
    0
    België
    Ik heb naar aanleiding van deze hele discussie even gegoogled op reacties ivm lactulose en luie darmen. Blijkbaar zegt de ene dokter dat het geen kwaad kan en de andere wel... Ergens anders las ik dat obstipatie zorgt voor luie darmen en lactulose dat dan weer voorkomt.

Wij hebben het ook voorgeschreven gekregen van de kinderarts. Daarna zei de vroedvrouw mij dat ik dat niet te lang mag geven, omdat de darmen er lui van worden. Daarna aan de huisarts gevraagd, en die zei dat het helemaal geen kwaad kon.

't Ligt er volgens mij maar net aan wat je meemaakt,maar ik vind ook dat er niet zo aanvallend moet gereageerd worden. 't Is een mening en ervaring.

2. momentje

momentje Bekend lid

5 feb 2008
    587
    0
    0
    België
    En on topic:

Bij ons haalde het eigenlijk niet zoveel uit. Wij gaven 2ml per dag. De ene keer kreeg hij er diarree van, de andere dag kon hij niet poepen. Zielig om te zien telkens...

Nu hij vaste voeding krijgt is het probleem van de baan. Genoeg water en vetstof bij de voeding en het glijdt naar buiten ;).

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    hoe lang duurt het voor dat het werkt?? sem heeft nu 5 ml per dag en nu 3 dagen maar kan nog steeds niet goed poepen het zijn nog steeds harde keutels??
    Hij blijft maar persen wel minder als voorheen

4. Meara

Meara Niet meer actief

Het lijkt er anders wel op dat je mij niet gelooft dus je gelijk wilt hebben hierin.
    Ik heb ook niet gezegt dat het hetzelfde is voor de zoveelste keer. Zoals je nu ook van een ander leest heeft zij dus ook het advies gekregen en gelezen dat te lang gebruik de darmen lui kan maken. Precies wat ik al lang probeer te zeggen.

5. Meara

Meara Niet meer actief

Meestal met een dag of 5 denk ik. Heb je van welede de buikjes olie al eens geprobeerd? Ons meid had ook last van verstopping en door het stimuleren van de darmpjes door ze met die speciale olie te masseren is het snel beter gegaan. We zijn ook op ander voeding over gestapt.

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Maar het is iets van de laaste 3 weken normaal nergens last van gehad. Ik heb echt al vanalles geprobeerd. Meer water bij de fles,druppels van vsm, buikje maseren olie in de fles dus nu de lactose. Hopelijk gaat het snel beter

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Geef je al bijvoeding? Veel kindjes krijgen last van verstopping na het introduceren van bijvoeding. Die darmen moeten opeens vast voedsel verwerken, dat is even wennen.

Als je het buikje masseert, dan met de klok mee rond de navel met twee vingers en even stoppen als je onderaan bent. Kan je ook met olijfolie doen of bodylotion. De olie van Weleda is lekker voor de huid, maar trekt niet naar binnen naar de darmen ofzo.

8. Meara

Meara Niet meer actief

Ik weet niet of je bv of fv geeft, maar andere fv zou nog wel eens kunnen helpen. Of als je al zuivel geeft een beetje roosvicee laxo door yoghurt. Niks zo vervelend als een kindje wat er last van heeft. De vsm druppels moet je geloof ik lang gebruiken voor ze effect hebben. Homeopatische middelen worden meestal eerst erger en dan verbeterd het snel.

9. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik geef fv vanaf 2 weken na de geboorte altijd de standaard friso gebruikt alleen nu moet ik overstappen na nr 2 misschien dat dat werk en anders ga ik laxo gebruiken idd thanks voor de tips

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Bij Kinley schoot het op dag 4 los, in eens hele dunne poep met hele harde stukken keutel erin waaraan je kon zien (was bijna zwart en heel droog) en ruiken (stonk erger dan normale dunne poep), dit heeft ze bijna 2 dagen gehad en daarna ging ze weer over op normaal poepen.

Deel Deze Pagina