Regelmatig staan er kinderen uit de buurt om snoep te vragen; ‘wij doen een wedstrijdje met onze broer wie het meeste snoep verzameld’ bijv. En altijd gaf ik wel wat.. tot het mij opviel dat ze rechtstreeks naar ons toekomen(deurbel met camera) en niet naar de buren gaan. Ik kwam er ook achter dat deze kinderen helemaal geen broer hebben . Mijn man zei al je staat bekend als die ene vrouw die snoep, koek en ijsjes uitdeelt. Maar ben er nu wel klaar mee ze komen op de meest ongelegen tijden. Dus heb ik ze aangesproken. Maar nu komen er andere kinderen die dit spelletje uit verveling in de zomervakantie ook spelen. Net nog 3 meisjes geweest zij deden een wedstrijd tegen de jongens. Ik vroeg ze of hun ouders er van wisten. En dit was het geval. Ook komen ze theezakjes ruilen voor spullen. Gebeurt dit ook bij jullie in de buurt? Mijn oudste is nu op de leeftijd dat hij af en toe buiten mag spelen. Maar langs de deuren voor snoep vind ik zelf echt not done en daar heb ik hem ook voor gewaarschuwd.
Nee dat gebeurd hier niet. Sowieso geef ik dan niks.. doei ga maar bij je eigen ouders zeuren. Mijn kinderen zouden dit ook absoluut niet mogen doen.
Hier een keer gehad in de afgelopen 5 jr met zo'n ruilspel. Voor snoep komen ze hier niet (tenzij sint maarten) maar voor lege flessen wel vaker..
Uhh nee, ik vind dit hele rare spelletjes. Ik geef dus niks als dat zou gebeuren. En mijn kinderen weten heel goed dat ze zoiets niet hoeven proberen.
Nee. Hier komen geen kinderen aan de deur om om snoep te vragen. Nog nooit van gehoord ook dat dat hier in de buurt gebeurd. Het spelletje van met iets kleins aan de deur komen om te ruilen en zo telkens door te ruilen ken ik wel. Maar nog nooit aan de deur gehad of door de kinderen ook nog nooit gedaan. Maar ik zou daar dus niet van opkijken terwijl ik dat bij het vragen om snoep zeker wel zou doen.
Wat een raar spel, ik zou niks geven. Met sint Maarten bijvoorbeeld vind ik dan een uitzondering. Mijn kinderen zouden dit niet hoeven proberen
Nee zeker niks geven. Hier komen ze ook weleens voor lege flessen maar die brengen we zelf weg dus meestal heb ik niks. En 1 keer kwamen een paar jochies zogenaamd geld ophalen voor een nieuw voetbalveld bij de lokale voetbalclub. Complete onzin wist ik, dus die heb ik weggestuurd
Hier laatst toevallig een keer. Heb ze weggestuurd. Mijn kinderen mogen dit ook écht niet. Behalve bij onze buurtjes waar wij goed contact mee hebben. Niet iedere dag maar eens per keer staat de buurvrouw met snoepjes klaar. Is dus een uitzondering die ik erin maak.
Gewoon niks meer geven. Na een paar keer hebben ze wel door dat ze hun tijd verspillen omdat er niks te halen valt.
Eens in de zoveel tijd doen ze hier in de straat een spelletje ruilen tegen iets anders. Meestal iets mooiers/groters. Dat vind ik op zich wel een leuk spel en als ik iets heb ruil ik wel iets. Ook gaan die kinderen dan ook echt wel naar de buren. Maar... de laatste keer gaf ik een tony chocolonely ( die wij zelf niet lekker vonden en hadden gekregen). Het buurjongetje hield die dus zelf. Wat gebeurde er vervolgens...een ander buurjongetje kwam nu ineens elke dag aan de deur hier. Hij dacht...ik ga nu vast ook een chocoladereep krijgen. Elke keer zei ik: ik heb niks te ruilen. Ga maar naar de buren. ( dat deed hij natuurlijk niet) Bij de 4e keer heb ik heb heel duidelijk gezegd: ik heb niks en ik heb dat waarschijnlijk heel lang niet. Je hoeft niet meer te komen. Boodschap was toen duidelijk denk ik want hij kwam niet meer. Kind is 7 ongeveer. Ik geef dus nooit meer een reep te ruil Overigens mogen mijn kinderen van mij niet langs de deuren. Ook niet voor een goed doel. En als de AH weer een actie heeft ( voetbalplaatjes et cetera) mogen ze ook niet daar gaan staan vragen aan het winkelend publiek of ze hun plaatjes mogen.
Haha heeft mijn man toch gelijk wat een idioot ben ik. Ik ga vanaf nu ook helemaal niks meer geven. Mijn kinderen mogen het ook absoluut niet. Een x gaf ik ze een lolly. Paar minuten later stond er een van de meisje huilend voor de deur. Haar lolly was gevallen en kapot of ik niet een andere had. Die heb ik wel weggestuurd.
Hier laatst een paar jongens uit de klas van Y die 'raadsel voor een dropje' of zoiets deden. Als ik het raadsel niet wist moest ik ze een dropje geven. Helaas voor hen wist ik het en dropen ze met beteuterde gezichtjes af... Y vond het wel lachen..
Ja dit dus. Dat ruilspelletje heeft zoon wel eens gedaan, was wel grappig wat ie allemaal kreeg, maar voor een keertje. Snoep ga ik hier niet uitdelen.
Nog nooit meegemaakt. In ons oude dorp woont wel een vrouw die bekend staat als de snoepjesmevrouw. Al heel wat jaren mag elk kind uit het dorp daar aanbellen voor een snoepje. Daar mochten ze wel eens heen. Bij anderen aanbellen voor snoep niet.