hoi allemaal heb even een vraag twee dagen geleden had ik me innesteling als het goed gaat en nu gister getest maar niks en nu vandaag voor de gein een ovu test gedaan en die laat een goede controle streep zien maar ook een hele lichte tweede streep wat denken jullie zwanger of niet kan eigenlijk wel dat een ovu test je zwangerschap laat zien
Nee je hebt altijd wel een lichte streep op een ovu daarbij zou het ook veel te vroeg zijn om nu iets te zien. Als je nu op nod een knaller hebt dan kan het een zwschap zijn
Ik ben nu zwanger en ik heb een ovutesten gedaan en zekerrrr een streep! Maar in mijn niet vruchtbare dagen had ik echt geen 2e streep. Ik kreeg die streep op m'n ovu test ook pas met 15 dagen na eisprong Weet niet hoeveel dagen jij nu na je eisprong zit?
he marleymama , ik heb ook tien dagen geleden me eisprong gehad dus zit nu ook echt niet meer in me vruchtbare dagen en idd wat jij zegt vorige week bijvoorbeeld ook drie dagen getest maar kreeg echt geen streepjes en nu gister wel een donkere controle streep en een lichte test streep. dus kon gister natuurlijk niet meer wachten en had een cb test gekocht die vier dagen voor je ongi kon laten zien dat je zwanger bent maar dat was toch echt nog te vroeg want die gaf niks aan maar kan ook pas over 6 dagen testen dus tja . maar ben zo ongeduldig en ben echt meer slijm aan het verliezen als normaal heb bijvoorbeeld onwijs veel zin in chocolade terwijl ik dat echt niet lekker vind en me borsten zijn gevoelige en ben echt al drie dagen allemaal misselijk smorgens dus zit te hopen dat het raak is
Helaas. Alleen een echt positieve ovulatietest kan aantonen of je zwanger bent of niet. Dat wil zeggen het tweede streepje moet even donker of liever donkerder zijn dan de controlestreep. Een hele lichte streep zegt echt niks, sorry. Ookal heb je na je eisprong een spierwitte ovutest gehad, dan nog zegt dat tweede hele lichte streepje niks. Vaak bouwt zich tegen een menstruatie ook weer wat LH op, waardoor er dus weer een tweede lichte streepje op je ovutest kan ontstaan. Heeft dus niks met een mogelijke zwangerschap te maken. Maar wie weet.... Je zit nog niet op je NOD, dus het kan alle kanten nog op! Hoop voor je dat je tegen die tijd met een zwangerschapstest positief test.
Een ovulatietest reageert op het lh hormoon welke om het simpel te houden erg lijkt op het hcg hormoon, omdat ze zoveel op elkaar lijken reageert hij dus ook op hcg. Echter is een ovulatietest minder gevoelig dan gevoelige zwangerschapstesten. Een lichte streep kan duiden op een zwangerschap, maar helaas geeft dat geen duidelijk beeld van de werkelijkheid. Ik heb ook altijd een licht 2 e streepje op een ovulatietest. Als een ovulatietest reageert op het hcg hormoon, dan kan een gevoelige zwangerschapstest dit zeker oppikken.