Ervaring LBIO

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Aapje22, 8 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Heeft er iemand ervaring met het LBIO?

9 december heeft de rechter een vonnis uitgesproken over de kinderalimentatie. Mijn advocaat heeft 10 december een mail gestuurd over de resterende kosten van december en januari vooruit.

Tot op de dag geen enkele cent ontvangen.

Nu heb ik het LBIO al gebeld maar ben toch benieuwd of alleenstaande mama's hier ervaring mee hebben.

2. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Alleen voor het uitrekenen van de alimentatie. Daarin zjn ze heel snel.
    Ook voor vragen kon je er terecht.
    Zou gewoon eveb bellen dan weet je waar je aan toe bent.

3. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.595
    1.051
    113
    Hier
    ik heb het eens gebeld voor advies. ik werd netjes te woord gestaan en ik kreeg een duidelijk antwoord. tot nu toe gelukkig verder nog niet nodig gehad.

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Mijn exman weigerde te betalen op een gegeven moment. Hij besloot zo in eens dat hij te weinig verdiende dat hij onder de alimentatie uit kon komen, terwijl de rechter hem een bepaald bedrag had opgelegd, al jaren daarvoor. Ik heb het LBIO gebeld, via de computer een bepaald formulier ingevuld, 3 dagen later had ik al bericht van hun in huis dat er een brief naar mijn exman was gestuurd, met daarin de eis dat hij moest betalen, weer 3 dagen later heefft hij het zelf overgemaakt, anders wordt het door hun van zijn loon ingehouden.

5. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    hier betaalde mijn ex niet. ik kon via internet aangeven dat ik het niet ontvangen had. Ik moest daarop de echtscheidings papieren en het ouderschapsplan (de originelen) van de rechtbank meesturen.

Toen hebben ze loonbeslag opgelegd bij mijn ex. Die was ineens in zijn vakantie zijn loon kwijt. Daar heeft hij heel erg van geleerd.

Echter als ze moeten innen duurt het lang hoor, want ik had al in maart aangegeven dat hij niet betaalde pas in juni gingen ze innen.

6. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Oke dank je. Ja hij loopt nu nog maar deze maand achter.
    Maar hij moet vooruit betalen. Dus tussen nu en 13 dagen moet hij ook voor februari overmaken.

Ik heb de brieven al klaar liggen om op te sturen.

Deel Deze Pagina