Herziening kinderalimentatie

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door libellula, 22 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. libellula

libellula Lid

8 jul 2012
    81
    0
    6
    NULL
    NULL
    Zijn er hier dames die ervaring hebben met een herziening voor kinderalimentatie?mijn ex komt 9vd 10 x de omgang niet na met als excuus dat ie niet kan vanwege z'n werk, hij wilde destijds perse een papadag en dat werd vrijdag, uiteindelijk draai ik bijna altijd voor de vrijdag op maar krijgt hij wel zorgkorting.Hij is er fors op vooruit gegaan qua inkomen, lees zo'n 3000euro bruto meer per maand vergeleken met 2jaar geleden, zijn maandinkomen is mijn jaarinkomen;)vakanties worden niet verdeeld omdat hij vaak tijdens schoolvakanties op oefening is, begrijp me niet verkeerd, ik heb liever m'n kindjes thuis,maar hij betaalt mar een schijntje voor z'n kinderen met zo'n inkomen en is nooit aanwezig..is het überhaupt de moeite om hier werk van te maken?zo op het eerste oog lijkt het mij wel, maar met al die nieuwe regelingen ben ik bang dat ie straks misschien minder betaald voor de kinderen en zij de dupe worden..poeh, moeilijk:( dit gaat trouwens over kinderalimentatie, partneralimentatie hoef ik niet.

2. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.595
    1.051
    113
    Hier
    bij het lbio kun je het laten narekenen voor 50 euro geloof ik.
    vervelend he van die papa's die hun kinderen niet meer zien staan. hier ook zo'n papa. ik heb het niet laten herberekenen, omdat het maar dan maar om 20 euro ofzo zou gaan in de maand. en ik weet nu al dat vaders dan begint te stuiteren en ik heb geen er geen zin in om gezeur op me hals te halen.

maar in jou geval is papa ook meer gaan verdienen dus scheelt het misschien veel meer?

3. libellula

libellula Lid

8 jul 2012
    81
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja, erg voor die kleintjes..probeer al 3jaar hem overal bij te betrekken, maar initiatief is er nog steeds niet..nu heeft ie ze eindelijk eens een week, hebben ze alweer 2nachten bij opa en oma gelogeerd..ja mijn ex is dus bijna het dubbele gaan verdienen, gaan samenwonen dus hogere draagkracht..maar bij lbio moet je beiden gegevens verstrekken en laat m'n ex daar nou net niet zo happig op zijn..hij is trouwens ook duurder gaan wonen, heeft dat ook invloed op een nieuwe berekening?

4. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Je kan het via het lbio berekenen. Maar dan moet je wel beiden meewerken.
    Hij kan ook gewoon meer gaan betalen als jullie het dar over eens zijn.
    Of wil hij het liefst zo min mogelijk betalen?

Als je een pb stuurt kan ik wel even vertellen wat er hier uit kwam voor 1 kindje. Mijn ex heeft ook een heel hoog inkomen en ik laag. Heb de berekening vorige week binnen gehad.

Deel Deze Pagina