Niet tevreden over schoonmaakster

Discussie in 'De lounge' gestart door Anouk2005, 31 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Sinds een klein jaartje heb ik iedere 2 weken een hulp in de huishouding voor 3 uurtjes.
    Ik ben met haar in contact gekomen omdat ze al jaren de vaste hulp van mijn buurvrouw is waar ik heel goed contact mee heb.
    Het is ook verder een hele aardige dame maar ik kan niet zeggen dat ik echt heel tevreden ben.
    Ze heeft de vaste taken om iedere 2 weken ieder geval de benedenverdieping te doen dus de vloer te dweilen.De vloer is dus gewoon niet schoon wanneer ze hem heeft gedaan.Je ziet strepen maar je ziet dus ook gewoon nog vuil op de vloer zitten.Voordat ze komt zorg ik altijd dat alles aan kant is.Ik zet de stoelen op tafel en doe vaak zelf even de stofzuiger snel door de kamer.
    Ze pakt ook niet spontaan een stofdoek om even kastjes af te nemen etc.Boven doet ze de badkamer iedere 2 weken en daar ben ik wel tevreden over.Zelf heb ik daar een bloedhekel aan dus ben allang blij dat iemand anders dit doet.Verder zuigt ze alle slaapkamers en doet ze de zolder.Daar heb ik opzich niets op aan te merken behoudens dat er enkel alleen om de meubels wordt gezogen en niet eronder.
    Ik zit dus vooral met die benedenverdieping in mijn maag maar ik vind het zo moeilijk om haar daarop aan te spreken en ook omdat ze al jaren de vaste hulp van mijn buurvrouw is.
    Ik wil die vloer gewoon schoon hebben en vaak sta ik hem alsnog zelf te dweilen terwijl dat lichamelijk voor mij een hele opgave is.Wiplash een aantal jaren geleden en dit soort arbeid hakt er gewoon in en moet ik een aantal dagen bezuren met pijn in nek en schouders.
    Hebben jullie dit weleens aan de hand gehad en hoe hebben jullie daarin gehandeld.
    Gewoon een gesprekje aangaan en zeggen van ik ben niet tevreden over je werkzaamheden of op zoek naar een andere hulp?
    Het is dus ook niet incidenteel dat die vloer niet goed gedaan is.Ik heb het al meerdere keren door de vingers gezien maar afgelopen keer was gewoon heel opvallend.
    Wat een luxe probleem haha.

Groetjes!

2. Imrw

Imrw Bekend lid

1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Wij hadden dit ook, haar er wel eens op aangesproken of een briefje neer gelegt maar het werd niet beter. Uiteindeljk een andere schoonmaakster gezocht en ben er super blij mee!! Het hele huis is nu echt schoon in die 3 uurtjes! Ze zuigt en dweilt boven en beneden en doet de badkamer. Ze stoft af en als ze nog tijd heeft doet ze wat extra's zoals de ramen. Super tevreden dus.
    Mijn tip is dus; spreek het uit! En als het niet werkt, zoek een ander :)

3. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik zou mijn buurvrouw eerst vragen of zij ook tegen dezelfde dingen aanloopt (gezien jullie dezelfde schoonmaakster hebben.)
    Tja en verder zou je het toch bespreekbaar moeten maken, wil je verandering zien. Dat zijn geen makkelijke dingen, ik weet het!

4. Islah

Islah Niet meer actief

Misschien heel subtiel vragen of ze een ander soort dweil misschien handiger vindt om mee te werken?

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ik zou een gesprek aangaan om te kijken of het verbetert. Ik zou haar nog wel een kans geven en niet al achter haar rug om op zoek naar een andere hulp. Verbetert het niet dan is het duidelijk toch?

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik zou het ook eens bij de buurvrouw vragen. Maar ongeacht haar antwoord, zou ik het wel bespreken met de schoonmaakster. Niet via briefjes of zo, maar in persoon. Laat weten dat het je opvalt van de vloer, maar dat je verder wel tevreden bent (die volgorde werkt meestal positiever). En dan of ze daar misschien eens op kan letten.

Ben jij er trouwens bij als ze dweilt? Want dan zou je kunnen zien of ze misschien oud water gebruikt of zo en zo het vuil verspreidt.

Pas als het niet verbetert ná het aangegeven te hebben (helemaal als ze er 'moeilijk' over doet, of het ontkent of zo), dan zou ik echt een andere zoeken.

7. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Niks subtiel, gewoon zeggen dat je niet tevreden bent. Kom op, zeg, jij betaalt haar om schoon te maken, als dat niet naar jouw zin gebeurt, moet je aangeven wat en hoe en haar de kans geven dit te verbeteren. Het is gewoon een werkgever-werknemer-relatie.
    Ik kan hier ook niemand vinden die de vloer goed kan doen (twee honden, geoliede houten vloer die met speciale zeep gedaan moet worden). Meerderen hebben aangegeven het niet zo te willen doen dat hij ook echt schoon wordt, dan ga ik daar dus ook niet voor betalen.

8. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    O, gelukkig, ik dacht al dat ik zo'n miep was. Ik ben helemáál niet huishoudelijk aangelegd, maar als ik tegen iemand zeg dat je een dweil beter onder de kraan kunt uitspoelen en dan weer relatief schoon water uit de emmer kunt nemen, kijkt diegene vaak alsof hij/zij water ziet branden. Is toch goor om de dweil in hetzelfde water uit te spoelen als waarmee je dweilt?

9. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Maar dat doe ik ook niet hoor :) tijdens het dweilen steeds de dweil onder de kraan spoelen. Zo vies word het water toch ook niet tijdens het dweilen, of je moet een wel hele vieze vloer hebben..

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zelf ook niet :D Maar volgens mij doet mijn schoonmaakster het wel :D Ik vind het zo raar, hahahaha.

11. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Gewoon zeggen. Het is geen vriendendienst maar betaalde arbeid.
    Misschien houdt de buuf er andere eisen op na en is ze gewend om het niet zo uitgebreid te doen. Voor haar doen dan. Je kan gewoon zeggen dat je vind dat het niet grondig genoeg gebeurt.
    Ik zou ook niet bij de buuf gaan vragen hoe of wat, want met haar heb je geen overeenkomst.
    Komt op mij over als roddelen. Ik zou als ik jouw schoonmaakster was, veel liever hebben dat je het eerst met mij bespreekt dan met iemand anders.

12. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Ach ja, dat is misschien een tic van mij. Zoals ik al zei, ik ben helemaal niet huishoudelijk aangelegd, maar dit vind ik dan wel weer belangrijk. Zo te lezen zou het daar dus inderdaad mis kunnen gaan bij de schoonmaakster van TS.

13. penseel

penseel Niet meer actief

Blijf er een keer bij hoe ze de vloer dweilt.

Ik kan prima een vloer dweilen maar vraag mij niet op koper te poetsen dat gaat altijd fout altijd. ....

Misschien maakt ze de mop te nat. Kan ze misschien niet over weg met jou dweil en durft ze dat niet te zeggen voor de rest doet ze het wel goed toch? Het gaat dus ook een ding.

Vragen staat altijd vrij. Je hoeft ze niet meteen de laan uit te sturen kijk eerst waar het probleem ligt.

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Helemaal mee eens.
    Ik heb zelf ook als hulp in de huishouding gewerkt, wees gewoon duidelijk naar haar toe. Wie weet dweilt ze eerst en gaat ze daarna stofzuigen, gebruikt ze vuil sop, teveel schoonmaakmiddel wat ook voor strepen kan zorgen of misschien heb jij wel een dweil die niet lekker werkt. Samen kijken of je tot een oplossing kunt komen. Iedereen heeft andere eisen, voorkeuren en wensen, dus ik zou dat met haar direct bespreken en niet met buurvrouw.

15. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik zou eerst vertellen waar je wel blij mee bent, en daarna dat je opmerkt dat de benedenverdieping na het dweilen nog vies is en of ze daar voortaan misschien iets meer op wil letten.

16. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Een evaluatiegesprek plannen. Benoemen wat ze goed doet en benoemen waar ze iets meer aandacht aan moet geven.

17. Islah

Islah Niet meer actief

Als ik dweil blijft het water er gewoon hetzelfde uitzien als in het begin dus zou ook niet weten wat daar vies aan is... Alleen na het dweilen van de bijkeuken spoel ik het onder de kraan af, omdat het dweilwater daar wél vies van kan worden maar de rest niet. Ik neem dat je voor het dweilen gewoon stofzuigt.

18. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ik verschoon mijn dweilwater toch 1 a 3x. Afhankelijk hoe vies de vloer is.

19. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Helemaal mee eens. Er kunnen meerdere oorzaken zijn. Meekijken kan een optie zijn, maar sowieso het probleem bespreken.
    Een evaluatiegesprek is ook wel goed, dan kan zij ook aangeven wat ze zelf wel of niet goed vindt gaan

20. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Nou inderdaad, ik heb zo`n dweilsysteem waarbij het juist de bedoeling is om je dweil in het zelfde `vuile`water uit te spoelen.Vileda Super Mocio emmer met uitwringpers | Blokker

Deel Deze Pagina