Hoe zijn jullie weer bijgetrokken na een keizersnede :-)

Discussion in 'Na de bevalling' started by Lani, Dec 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lani

Lani Actief lid

Mar 26, 2014
    133
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik ben twee weken geleden bevallen van onze mooie tweede dochter. Het herstel gaat prima. Al ben ik gewoon ongeduldig en zou ik het liefst alles weer willen doen. Toch maar pas op de plaats voor een goed herstel.

Nou is mijn vraag, hoe zijn jullie bijgetrokken na een keizersnede? Mijn buik voelt leeg, slap en boven het litteken hangt een soort afdakje. Ik heb ook echt nog wel een beetje een opgezette buik.

Hoe hebben jullie dit aangepakt en komt het nog goed??

Groetjes

2. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    1,031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    Hoi,

Ik heb twee weken terug ook een keizersnede gehad! 24/11.
    Dit is mijn tweede geweest.

Mijn herstel nu is echt vééél beter als bij de 1ste keer!
    Ik heb ook een afdakje hoor!
    Zoals je kan zien is mijn 1ste zoontje gisteren 1 jaar geworden, dus 2 keizersnedes in nog geen jaartje tijd!

Tja,.. dat afdakje zal zo blijven vrees ik, die lege slappe buik zal zich traagjes aan verstevigen!!! Maar het heeft tijd nodig natuurlijk

3. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

May 22, 2013
    1,121
    398
    83
    Bij mij nu 6,5 mnd geleden en het trekt redelijk bij maar ik heb nog steeds een afdakje. Ben wel veel afgevallen door de borstvoeding heb zelf niet gelijnd. Als ik zou stoppen met de borstvoeding zou ik misschien weer gaan sporten om te proberen dat afdakje weg te krijgen maar zoals ik begrepen heb gaat dat nooit helemaal lukken.

4. Lani

Lani Actief lid

Mar 26, 2014
    133
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Ik ben zo bang dat ik een opgezette buik hou.
    Vooral de wond die lijkt zo strak te zitten. Als ik voel dan voel ik dat mijn onderbuik hard en opgezet is en dat het litteken een stuk naar binnen valt.

Zou het gewoon kunnen zijn dat mijn buik nog is opgezet door de operatie. Dus dat alles nog moet herstellen?

5. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

Feb 4, 2014
    1,568
    1
    0
    Drenthe
    Vergeet niet dat een keizersnede gewoon een gigantische wond in je buik maakt. Dat heeft echt tijd nodig om te herstellen. Maanden. Vaak is het advies ook om niet binnen het 1e jaar weer zwanger te worden omdat het echt tijd kost voordat je buik weer stevig genoeg is.

Een slappere huid heb ik logischerwijs wel gekregen door de zwangerschap. Ik moet toegeven dat ik ook daarvoor al een afdakje had :D maar het opgezette wat je hebt als een wond aan het genezen is had ik ook en is geleidelijk aan weggetrokken. Wel is het bij mij heel lang gevoelig gebleven en na 1,5 jaar is dat soms nog het geval.

6. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Hier 3 jaar geleden een keizersnede gehad. Met 2 weken stond ik alweer redelijk goed op de been en na 4/5 weken kon ik nagenoeg alles weer behalve zwaar tillen en stofzuigen vermeed ik.

Ik heb weinig last gehad ook nu met mijn tweede zwangerschaps ondervind ik nu nog geen hinder.

Mijn buik is niet meer geworden zoals het was. Mijn buikspieren waren een stuk slapper. Maar dit kan ook komen door de zwangerschap natuurlijk. En daarbij heb ik niet heel erg hard mijn best gedaan om helemaal weer strak te worden hahahaha!

Dat "afdakje" boven mijn litteken is ook op een gegeven moment weggetrokken.

7. Amytje

Amytje Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    1,044
    25
    48
    Female
    Midden Nederland
    Mijn afdakje is ook weggetrokken na de ks bij mijn zoontje.
    Je hebt indd een operatie gehad hè.. Neem je tijd voor het herstel.
    Ik heb mij "braaf" aan de 6 weken niet zwaar tillen etc gehouden en heb later nooit ergens last van gehad.

Je buik is ook opgerekt geweest, ik vond m'n buik net een lege ballon ;)
    Dat moet ook weer allemaal terug op z'n plaats komen

Gefeliciteerd met je dochter!!

Share This Page