Hallo, Wij gaan binnenkort beginnen met onze cryo's. Alleen vroeg ik me het volgende af: Ik heb een korte luteale fase. Rond de 10-11 dagen. Als onze cryos overleven zijn ze ongeveer 5-6 dagen wanneer ik ze terug geplaatst krijg. Dat betekend dat ze maar 4-5 dagen de tijd hebben om in te nestellen voor ik ongi wordt. Daar wordt ik dus een beetje bang van. Zeker omdat de TP in natuurlijke cyclus gaat dus helemaal geen medicijnen. Maak ik nou wel kans om zwanger te worden...... Of moet ik om utrogestan vragen ofzo..... Iemand ervaring?
Kvo, met de tp van onze eskimo had ik de bollen al in huis. Dit was met een gestimuleerde poging. Met een natuurlijke poging had ik ze niet gekregen.
Kleintje, ik heb ook altijd snel vroegtijdig bloedverlies en heb gewoon om utrogestan gevraagd (en gekregen).
je kan eventueel vragen om utrogestan maar,...ze zeggen dat cryo's maar 3a4 dagen nodig hebben tot innestelen. je kan het altijd nog even bespreken met de arts! succes!!!
Hey, Ik heb een innestelingsbloeding gehad na de cryo terugplaatsing waar Olaf uit geboren is. Donderdags heb ik de tp gehad en op de vierde en vijfde dag erna heb ik bloedverlies gehad. Dit was ook in een natuurlijke cyclus zonder utrogestan.
Ik heb bij onze tp ook mutsenbollen gebruikt, en kijk m'n banner In jou verhaal lijkt het me ook prettig om ze te gebruiken om je cryo wat meer kans te geven om in te in te nestelen. Bij ons was de tp op dinsdag en de innestelling was op donderdag al! Dat konden we zien omdat ik al langer zwanger was als mijn gebruikelijke cyclus. Succes ik hoop dat het een plakker word!
Ik heb geen korte LF, meestal is deze 14-16 dagen. Ik heb wel gevraagd om 'iets', meer voor de zekerheid ivm een goede innesteling of iets dergelijks. Maar dit deden ze niet. Enkel Pregnyl. Ik jou geval zou ik zeker om vragen. Ik vraag me af waar ik kan vinden/lezen dat cryo's er maar 3 tot 4 dagen over doen om in te nestelen?? Hoe kan het dat het zk dan zegt 14 dagen wachten en dan testen??
Is per zkh verschillend! Meesten houden 14 dgn na tp aan om geen vals positieve testen te krijgen. In mijn zkh krijg je, mits je. Iet al ongi wordt, een bloedtest 12 dgn na tp. Daarin maken ze ook geen verschil, tussen een verse of cryo. Het kan natuurlijk ook dat een emmy iets later innestelt dan gemiddeld! Zie bijv het verhaal van Sloppy... Bij haar dochtertje hadden ze een late innesteling dacht ik. Corrigeer me maar als ik t mis heb!
Ik heb bij mijn dochter ook een hele laate innestelling gehad. Ik had in de eerste 12wkn zelf een week achterstand en dat is heel erg veel en komt niet vaak voor bij IVF. Vandaar dat ze bij mijn nu niet moeilijk deden voor de utro-bollen. Het ligt er ook net aan hoe ver je cryo door gedeeld is. Bij Megan weten we het niet, dat is ons niet verteld. Maar nu hadden we een blastocycte en die kunnen dus in 1 á 2 dgn innestellen. Is je cryo bijvoorbeeld 8cellig dan kan het wat langer duren. Ik denk ook dat er daarom niet veel info over te vinden is hoe snel de innestelling gaat. Bij ons is dit door de arts in het VU zo uitgelegt. En op Americaanse sites is ook wat meer info te vinden. Dit is een mooie duidelijke site: IVF Blastocyst Pictures & Blastocyst Stage Embryo Grading Photos & Images
Wij hadden als het goed is ook een blasto. Ik vroeg nog hoeveel cellig? Ze antwoorde: het waren er zoveel dat ik ze niet meer kon tellen. Maar gisteren had ik toch een negatieve test. Als jij zegt ze nestelen 1 a 2 dagen later in?
Klopt een blasto daarvan zijn de cellen niet meer te tellen. Ja wat ik begrepen had van het ziekenhuis nestellen ze 1 á 2 dgn later in, maar uitzonderingen daar gelaten het kan ook langer duren hoor.........het blijft de natuur. Ik had mijn eerste echte positieve test op dag 10 na de TP. Op welke dag zit je nu?
Sloppy, wanneer had jij nu je 1e posi test? Hoeveel dgn na de cryo tp? Ik had nl een beginnende blasto zoals de arts (ook in de VU) zei. De holte was zich al aan het vormen zei ze...
Ah Sloppy, door je antwoord op Breanda is meteen mijn vraag beantwoord! Ik had zelf ook al het idee om vanaf donderdag te gaan testen... Zit dan 9 dgn na tp. Had bij Sophie ook toen een positest, wel buiten de afleestijd dus ik durfde er nog niet op vertrouwen (maar het was wel raak!)... Breanda, ben ook wel benieuwd op hoeveel dgn ns tp je zit.
Je zit 'pas' 8 dgn na tp? Ja dan kan het nog zeker hoor! Zou overmorgen weer ns proberen te testen, als je dat volhoudt. 'Voel' je iets of heb je iets gevoeld? Ik vond t wel opmerkelijk dat ik, net als bij Sophie, ik de 2 dgn na tp lichte krampjes had. Daarna nix, behalve bij Sophie 5 dgn na tp weer 1 dag met krampjes en daarna ook weer nix. Nu vandaag, 4 dgn na tp, weer wat krampjes, lijkend op ongi zeg maar. Eigenlijk moet je ook niet vergelijken maar stiekem doe je dat toch... Hoe was dat bij jou Sloppy? Verschil tussen beide pogingen?
@Breanda: Ja zeker het kan nog! Je bent nog te vroeg met testen Mijn duimen draaien voor je hoor. @Susan: Ik had ook op 9dgn na TP getest maar die was zo licht dat ik die van 10dgn na TP pas positief rekende hoor Ik duim ook voor jou! Die wacht dgn zijn slopend..........pfffff
@Susan: Bij Megan had ik overstimulatie en daardoor heel veel buikpijn. Ik kan niet zeggen dat ik wat gevoeld heb. Nu had ik wel een paar dgn na de TP duidelijk wat lichte ongi krampjes en die verdwenen ook weer. Ze kwam en pas terug toen ik posi getest had.
Ik heb gisteren getest, vraag me niet waarom was negatief. Mijn temperatuur was vanochtend gedaald naar 36,9 terwijl hij ervoor 37,2/3 was. Dus vanochtend dacht ik, ik word vast ongesteld. Ik heb later nog 3 keer getemperatuurd toen was ie hoger 37,2, maar ik weet niet of dit wel kan, in de middag temperaturen. Ik heb de 2de dag menstruatiepijnen gehad, toen gingen ze weer toen kwamen ze weer, toen gingen ze weer weg, en ga zo maar door. Voornamelijk in de ochtend heb ik ze, maar dan gaan ze weer weg. Bij mijn eerste zwangerschap had ik ze ook, was wel zwanger!
Ik hoop echt dat je te vroeg getest hebt hoor! En als je nu een streepje krijgt dan weet je zeker dat het de pregnyl niet is