Ik heb wat overrijpe bananen en wil een bananenbrood maken. Maar welke is lekker? Niet te droog en lekker smakelijk. Wie heeft er een lekker recept?
Ik maak al jaren deze. Heb nooit een ander recept geprobeerd, want deze was gewoon meteen verrukkelijk. De walnoten laat ik soms weg, als ik het zonder planning vooraf wil maken. Dus inderdaad omdat ik oude bananen in huis heb. Kan prima zonder, maar is wel heel lekker met.
volgens mij gebruik ik altijd deze: https://www.ilovehealth.nl/recepten-2/toetjes/bananenbrood-havermout/ sowieso maak ik het altijd met (fijngemalen) havermout. Om het iets luchtiger te maken voeg ik vaak nog wel een theelepel bakpoeder toe...
Bedankt voor jullie reacties. Met noten wordt hem niet want daar houden ze hier niet zo van. Ik ga eens kijken welke van de 2 het wordt!
https://miljuschka.nl/het-beste-bananenbrood-recept-ooit/ Ik maak meestal deze van Miljuschka. Ook nog een tip!
Ik maak altijd die van paulines keuken maar dan zonder extra dadels want hoeft niet zo zoet en ook zonder noten en chocolade. Soms vervang ik het amandelneel door (volkoren)bloem.. nou ja ik knutsel wat en altijd lekker en redelijk gezond.
Deze is heerlijk! Hier zonder de noten vanwege allergie maar met extra extra pure chocolade en dat heeft de zoetigheid van de dadel erg mooi op.
Nou had ik dus ook nog bruin wordende bananen liggen. Kreeg helemaal zin in bananenbrood door dit topic, dus heb maar wat in de oven gegooid vandaag. Dit keer met wat chocoladedruppels (ipv walnoten). Net al lekker een warm stukje gegeten
Oh wat ziet dat er lekker uit! Hoe heb je het zo mooi uit de vorm gekregen? (Ik heb zo’n bakvorm maar ik vind hem eng en heb hem maar 1 keer gebruikt )
Oh dat gaat zo makkelijk bij dit merk bakvormen. Heb er nu drie (2 tulbanden en 1 mini tulbandjes) en alles komt er meteen uit. Moet zelfs voorzichtig zijn met omdraaien. Ik vet ze in met gesmolten roomboter. Het liefst niet helemaal gesmolten, zodat het nog een beetje dik is, dat smeert makkelijker en blijft beter zitten. En dan bepoeder ik het nog met wat bloem (of cacaopoeder bij chocoladebeslag). Uit de oven nog even 10 minuten laten staan en dan komt het er zo uit.
Ik maak vaak bananenbrood en dan allemaal verschillende recepten maar deze vind ik echt het lekkerst: Bananenbrood gezond recept - natuurlijk gezoet - Leuke recepten