Ik heb sinds de nacht van vrijdag op zaterdag buikgriep. Nu heeft mijn zoontje afgelopen nacht al z'n groente van gister uitgespuugd en de melk die hij net heeft gedronken kwam er na 10 minuten ook gelïjk met grote golven eruit. Hij is erg rustig en duf. Volgens mij nog gen koorts, maar dat kwam bij mij ook pas later. Hij voelt wel klammig. Ik denk dus dat mijn zoontje ook buikgriep heeft. Wat kan ik het beste doen nu? Ik ben zo bang voor uitdroging!
Hoe zal ik dat water aanbieden? Hij krijgt alleen bv nu en een tuitbeker enz snapt hij nog niet. Kinder ors, kan ik dat bij de weekend apotheek halen?
En een flesje met water? En anders eventueel met een lepeltje ofzo? Sterkte voor jullie allebei en beterschap! Het heerst enorm volgens mij, hier ook al alledrie ziekjes en bij schoonzus ook het hele gezin...
Flesje kan ik proberen! Heb ik nog een vraagje: hij wil wel graag drinken, als ik hem na een paar slokken afkoppel gaat hij krijsen. Zal ik hem dan toch maar gewoon laten drinken zoveel hij wil? Ookal is er een kans dat hij het allemaal uitspuugt?
Ja ors kan je bij weekend apotheek halen maar volgens mij ook bij etos etc. Wel duidelijk melden dat het om kinder variant gaat. Je kan water gewoon uit de fles geven of lepeltje. Of misschien zelfs uit open beker. Om zijn maagje niet teveel te belasten moet je toch maar kleine beetjes om de zoveel minuten geven. Des noods geef je sap uit een pakje met rietje. Vocht is het belangrijkste als je wek eten geeft zacht eten geven zoals bijv banaan. Beterschap beide
Als hij graag bv wilt gewoon geven zoveel als ie wilr dan ja. Ik vond het niet erg als ze vloeibare dingen uitspuugd. Liever dat dan vast voedsel