Antibiotica...help

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by luca75, Jun 1, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. luca75

luca75 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    4,867
    3,505
    113
    Mijn dochter van bijna 3 heeft een kuurtje Broxil gekregen. Het smaakt niet echt lekker maar ook niet zooo megavies als ik wel eens van andere drankjes gewend ben.

Ze moet 3 x per dag 5 ml. De vraag is...hoe dan??

Ze wil het niet, niet met een beloning in het vooruitzicht, niet in haar lievelingsbeker met een rietje, niet met een beetje water aangelengd helemaal niet. Vanmorgen heeft mijn man haar in de houdgreep genomen en het uiteindelijk er maar ingeschud maar ja dat is eigenlijk ook zielig.

Tips?

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    11,017
    4,018
    113
    Mengen met iets wat ze lekker vindt? Ranja desnoods of anders appelmoes

3. luca75

luca75 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    4,867
    3,505
    113
    Met ranja heb ik geprobeerd....

Deze mag je niet met eten mengen, sterker nog je moet hem een uur voor het eten of 2 uur na het eten nemen.

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Is het een optie om te kijken of er een ander soort antibiotica ook kan?

5. Sleepless

Sleepless Bekend lid

Jun 1, 2013
    892
    173
    43
    Female
    Brabant
    Wij hebben dat ook een keer gehad met onze dochter, toen van dezelfde leeftijd. Uiteindelijk hebben wij het ook in de houtgreep moeten doen, echt verschrikkelijk maar we kregen het anders niet binnen..

6. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,303
    1,465
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ook niet met yoghurt, dat was de enige manier waarop het bij ons lukte. Met 2 kleine lepels yoghurt, een scheut ranja en het antibioticadrankje en roeren maar.

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier ook in de houdgreep. Misschien niet leuk, maarja.. niet alles in t leven is nou eenmaal leuk.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,679
    113
    Hier ook moetrn doen, dat werd idd een houdgreep (met spuitje in de wang spuiten); dan was het 30sec heeeel stom ipv veeeel langer er tegenaan hikken, proberen haar te overtuigen, tegenstribbelen etc etc. Na een paar keer begreep ze het ook goed en deed ze min of meer mee met de houdgreep.

9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    11,017
    4,018
    113
    Ik zou even overleggen met de huisarts of je een andere soort ab kunt krijgen die je wel mag mengen met eten.

In de houdgreep hebben wij ook geprobeerd toen onze dochter aan de ab moest vanwege een ontstoken waterwrat, maar dat lukte zelfs in de houdgreep niet en ging ook volledig tegen mijn gevoel in.
    Zou na het weekend bellen of we weer zalf konden krijgen zoals de keer ervoor maar toen knapte het vanzelf weer op (en ons verhaaltje dat het niet over zou gaan zonder drankje gelooft ze sindsdien dus helemaal nooit meer...)

10. ffff

ffff Bekend lid

Oct 9, 2012
    911
    545
    93
    In de houdgreep met een spuit.. Kan me indenken dat dat tegen je gevoel indruist, maar door het eten mengen wordt afgeraden omdat kinderen dat dan kunnen gaan weigeren en het moet er toch in... en dan beter een halve minuut ellende dan een half uur soebatten.

Broxil is een smalspectrum antibiotica en als je een andere zou willen zou het breedspectrum moeten worden. Dat is voor de maatschappij minder wenselijk i.v.m. resistentie, maar geeft vaak ook meer bijwerkingen bij de individuele patiënt omdat meer van je eigen goede bacteriën worden aangedaan..

11. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

Apr 12, 2011
    2,165
    178
    63
    Ik maakte een pakje drinken half leeg en spoot het dan in het pakje drinken.
    Wel zo dat hij het niet zag

12. mariellevanr

mariellevanr Niet meer actief

In de houtgreep met spuitje. Onze zoon weigerde de eerste twee dagen ook. Vanaf de derde dag wist hij dat het toch moest gebeuren en spoot hij opeens zelf het spuitje in zijn mond.

Wel beker water ernaast om meteen slokje te nemen en iets lekkers om te belonen. Ook bij de houtgreep als hij het toch doorslikte kreeg hij iets lekkers.

Ben niet zo van het belonen met snoep, maar inderdaad anders ging het er echt niet in en toch medisch noodzakelijk...

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,251
    7,289
    113
    Female
    Brabant
    Hier ook waterwratjes die gaan ontsteken, maar had hier gelezen dat dat normaal is en dat ze daarna verdwijnen. Dat is hier inderdaad ook het geval.

Mijn oudste heeft een oorontsteking gehad toen ze 3 was en kreeg toen antibiotica. Dat lukte ook maar moeilijk, maar wel als ze daarna een snoepje kreeg. Ik vond het wel prima, ze leefde toen al 4 dagen op appelsap en een paar plakjes ontbijtkoek, meer kregen we er niet in.

14. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    11,017
    4,018
    113
    Ja klopt, maar ze heeft twee keer zo'n erge ontsteking gehad dat we er echt naar wilden laten kijken door de ha en dus toen ab kregen. Gelukkig waren de laatste ontstekingen veel minder heftig en nu lijken het er ook eindelijk minder te worden.

Wij hebben ook alles geprobeerd, ze mocht zelfs zelfs kiezen wat ze wilde eten of drinken na de ab, chips, koek, snoep, maar nee hoor. En om nou 4x per dag zowat haar nek te breken om haar in de houdgreep te houden en vervolgens haar kaak om haar mond open te krijgen om daarna te verwachten dat ze het evenhard weer uitspuugd.... Nee dan ga ik liever op zoek naar een alternatief!

15. Glass

Glass Fanatiek lid

May 29, 2017
    2,216
    1,066
    113
    Female
    ja dat ging hier ook zo ja :)

Share This Page