Winterjas over jurk

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavanLieverd, 12 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Wat voor winterjassen dragen jullie over een jurk? Ik heb best wel veel keus, maar geen enkele vind ik leuk staan over een jurk. Moet ook goed te wassen zijn en prima voor op de fiets. Dus niet alleen maar mooi (zoals een lange mantel die gestoomd moet en waar op de fiets de wind doorheen waait).

2. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

21 jan 2016
    1.415
    769
    113
    Hahaha nog nooit over na gedacht ik heb maar 1 winterjas en die trek ik overal op aan.

MaMa vindt dit leuk.
  3. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Ik draag altijd jurkjes en rokken en van allerlei jassen. Van een kort sportief jack tot een langere nette jas met bontkraag. En volgens mij staat het gewoon prima bij mn jurkjes/rokken.

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb 1 winterjas en die gaat ook aan bij jurkjes. Staat gewoon normaal...

5. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Het enige wat ik niet mooi vind is een lange jas op een jurk/rok. Maar alle korte modellen vind ik zelf prima staan.

6. mol81

mol81 Niet meer actief

Ik let er juist op want ik moet er netjes en verzorgd uitzien voor mijn werk (en daarin draag ik altijd een jurk of rok). Ik heb mijn winterjas er dus op uitgezocht. Het is een zwarte winterjas van Greenstone geworden in een lang model. Je ziet mijn rok of jurk dus vrijwel niet.

RoIn en Hopsatee vinden dit leuk.
  7. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha het maakt me echt niet zoveel uit... ik heb een lange zwangerschaps winterjas en ik draag momenteel eigenlijk alleen rokjes en jurkjes:roflmao:

8. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dubbel

9. Manque

Manque Niet meer actief

Ik draag juist altijd lange jassen over mijn jurken. Ik heb een mooie double breasted wollen jas in A-lijn voor de niet al te koude dagen. En ik heb nog een lange gewatteerde donsjas met rits en ingenomen taille voor de echt koude dagen.

Die gewatteerde jas vind ik stukken minder chique, maar als het zo koud is draag ik toch liever dons dan wol. Maar ook die gewatteerde jas is lang genoeg om op de kuiten te vallen, zodat je de jurk net niet ziet, of maar een klein randje.

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    Ik draag een langere zwarte jas. Is mijn enige ook dus zal wel moeten. Staat gewoon neutraal.

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Oh. Hebben jullie echt meerdere winterjassen? Ik heb één nette stoffen voor het werk, en één die wat kan hebben... Ik wist niet dat je daar ook al op moet letten, dat dat past :)

12. Manque

Manque Niet meer actief

Nouja ik heb dus 1 jas die ik in de herfst en op milde winterdagen draag en 1 dikke gewatteerde jas voor als het vriest. Die eerste is een 'tussenjas' zeg maar, die heb ik al een paar jaar. Dus zo'n weelde vind ik het nou ook weer niet ;)

13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.292
    17.183
    113
    Gewoon de jas die ik overal op draag. Ene keer staat het leuker dan de andere keer maar dat boeit mij niet aangezien ik hem niet de hele dag aan hoef

14. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Het was ook niet op jou bedoeld.

15. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dit heb ik ook. Ik stel functie altijd boven fashion.

Maargoed, veel mode dingen ontgaan mij ;)

Littlegirl1989 vindt dit leuk.
  16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Maar een nette jas op een net outfit is toch gewoon netjes en verzorgd? Ik kan me geen nette winterjas voorstellen op een nette jurk/rok dat er gecombineerd ineens niet netjes en onverzorgd uit ziet...

17. mol81

mol81 Niet meer actief

Ik houd wel bewust rekening met stoffen. Ik zal dus bijv geen sportieve jas uitzoeken (ook al ziet hij er netjes uit) omdat het niet past bij mijn kleding.

18. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ah ja, op die manier snap ik ‘m!

mol81 vindt dit leuk.
  19. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik heb 1 lange winterjas. En die zit dicht dus je ziet mijn jurk toch niet :roflmao:

20. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Nou, dat is dus een beetje mijn punt, ik ben nogal van de sportieve jassen, ik vind dat dan wat raar combineren. Dat denk ik dan tenminste, want ik ben niet super modebewust.

Aangezien de meesten hier gewoon die ene winterjas die ze hebben combineren met alles, doe ik dat ook maar. Hoewel ik dus meerdere winterjassen heb. Dat zijn van die dingen die niet snel verslijten en als ik een leuke zie in de uitverkoop koop ik er weer eens eentje (of twee :oops:) bij voor weinig.

Deel Deze Pagina