Baby reageert nog niet op naam / snel afgeleid

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kitty07, 9 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Hallo meiden,

Ons zoontje is nu bijna 9 maanden en reageert nog niet echt op z'n naam.
    Ik heb links en rechts eens geïnformeerd bij mama's met kindjes in dezelfde leeftijd en die reageren wel allemaal op hun naam.

Mijn zoontje is ook heel erg snel afgeleid, ontzettend onderzoekend/nieuwsgierig en kan dwars langs je heen kijken als hij daar zin in heeft.
    Het is bv. ook totaal geen schootzitter, begint meteen te wurmen en draaien dat 'ie eraf wilt en gaat spelen. :)

Maar als hij dan op de grond ligt en speelt en ik roep hem zal hij zelden opkijken/omdraaien etc.

Is dit normaal?? Hoe kunnen we dit mss stimuleren?

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Reageert hij verder wel op geluiden? En maakt hij zelf al geluidjes?
    Misschien is zijn gehoor niet helemaal goed? ( hoeft niet perse hoor, maar kan wel een oorzaak zijn natuurlijk. )

3. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Hij reageert prima op geluiden hoor! :)
    Zodra hij iets hoort draait hij meteen z'n hoofdje om te kijken wat dat geluid is.
    Ook brabbelt hij al een tijdje en zegt dan ook mama/papa maar nog niet bewust.

4. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Uhm... mijn zoontje is net een jaar geworden maar reageert ook niet echt op zijn naam hoor! Het is voor hem een woordje dat regelmatig herhaald wordt, maar hij snapt echt niet dat hij het is. Net als dat ie wel mama zegt, maar geen idee heeft dat ik het ben... :) Komt vanzelf :)

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    onze dochter reageerde ook heel laat op haar naam, rond het jaar ook pas. Als je zeker weet dat hij verder goed hoort, zou ik me niet te druk maken.

Onze dochter reageert nu ook niet meer altijd op haar naam maar nu is ze oostindisch doof :D

6. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    onze dochter reageert ook nog niet altijd op haar naam. Soms als ik haar bewust roep dan schenkt ze me totaal geen aandacht. Maar als mijn man en ik het zomaar even over haar hebben dan kan dat koppie ineens de lucht inschieten en roept ze ons op haar manier. Dus komt vanzelf.

7. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Bedankt voor jullie reacties dames!
    Ben wel wat opgelucht moet ik zeggen. :)

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hij is nog maar 9 maanden joh!
    Hier reageerde beide jongens pas na hun eerste jaar op hun naam.
    En mama en papa zeggen deden ze toen nog helemaaaaal niet.

9. Purk

Purk Niet meer actief

Precies hier ook hoor! Nu nog is hij wel een oostindisch doof :D

10. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Zijn er wel momenten dat je wel contact kan maken?

11. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Eeen baby die afgeleid is? Ja natuurlijk, is heel normaal. Ze moeten toch alles ontdekken en vinden alles spanndend. Lijkt me iets geks aan verder..

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Lijkt me normaal gedrag hoor :)
    Mijn jongste reageert wel op haar naam, kijkt dan op en lacht, maar 2 seconden later kijkt ze weer naar wat anders.

13. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Ik denk dat geen enkel kind van die leeftijd echt op zijn of haar naam reageert, het zal meer de stem of de klank zijn. En het niet op schoot zitten is ook normaal. Ze gaan op ontdekking uit en alles wat ze zien is natuurlijk interessant.

14. Janna

Janna Fanatiek lid

Mijn dochter is ook 9 mnd en die reageert NOOIT op haar naam. Ik vind haar ook nog wel heel jong om op haar naam te reageren. Ik had er dus nog niet bij nagedacht dat ze dat misschien al zou moeten doen. Hoogstens was ik nieuwsgierig naar wanneer ze op haar naam zou gaan reageren.

Als ik een liedje begin te zingen, ga klappen, tegen haar begin te praten of "er komt een muisje aangekropen" met haar speel, of dat soort dingen, reageert ze wel meteen. Ook als ik tijdens het zingen / klappen / praten aan de andere kant van de kamer sta. Het lijkt me vooral belangrijk dat je contact met ze kan maken. Snappen dat een bepaalde naam echt specifiek alleen bij hen horen en daar dan ook nog op reageren lijken ze me nog een beetje jong voor.

En die mensen die jij kent, waarbij kindjes van 9 mnd wel op hun naam reageren... misschien reageren die helemaal niet op hun naam, maar is dat alleen de interpretatie van de ouders. Wie weet reageren ze gewoon op het feit dat er tegen hen gepraat wordt.

15. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Je zoontje klinkt precies zoals mijn dochter van bijna 11 mnd. Ze reageert ook nog niet op haar eigen naam en is vaak ook heel snel afgeleid. Soms reageert ze wel wanneer ik tegen haar praat, maar vaak ook niet (waardoor de keren dat ze wel reageert een beetje toeval lijken). Ik kan wel gewoon contact met haar maken, maar ze is dan ook snel weer afgeleid als de kat langsloopt of mn man binnenkomt of wat dan ook. Ik probeer me maar geen zorgen te maken, ieder kindje ontwikkelt zich anders. Mocht het over een aantal mnd nog zo zijn dan kaart ik het wel aan bij het cb.

16. Hier reageerde mijn zoon ook niet op zijn naam toen hij die leeftijd had, weet niet meer precies wanneer maar hij ging het goed herkennen vanaf 1,5 jaar geloof ik. En zijn gehoor is verder prima :D

Deel Deze Pagina