Je biedt dus iets aan op marktplaats en vraagt hiervoor 15,- maar mensen krijgen ook de mogelijkheid om te bieden. Exact op hetzelfde moment krijg je een bod van 13,50 en een bod van 15,- binnen. Je gaat akkoord met het bod van 15,- en laat de bieder van 13,50 netjes weten dat iemand anders een hoger bod heeft geplaatst en dat diegene het geld al gaat overmaken. Met andere woorden, het artikel is verkocht. Is dit fair? Ik krijg nu namelijk een hele lading shit over me heen, omdat ik MIJN artikel verkocht heb aan iemand, omdat madame de kans niet heeft gehad de ander te overbieden. Ik ben van mening dat ik degene ben die bepaalt wanneer het moment is om akkoord te gaan met een bod en niet degene die het artikel wil kopen. Maar blijkbaar redeneer ik heel raar.
Als iemand op een aardige / normale manier zou vragen waarom ik niet even heb gewacht, zou ik de moeite wel doen om even te reageren en mijn idee daarachter te vertellen. Maar ik schat de kans vrij klein dat als iemand een lading shit over mij heen gooit dat ik dan nog iets zou laten weten. Have a nice life, block and goodbye!
Vind ik niet hoor.. Zolang er nog geen akkoord is tussen bieder en aanbieder ben je imo vrij om te doen wat je wil
Ja ik heb dat geprobeerd om het nog netjes uit te leggen. Dat ze tegelijk waren en dat ik begrijp dat ze ervan baalt, maar dat ik er verder ook niks aan kan doen. Maar ik snap het niet, volgens haar. Ik zal dus wel heel dom zijn.
Nee hoor, je redeneert niet raar! Er zitten zulke rare types op MP. Je laat het nog netjes weten ook, je moet ze de kost geven waar je nooit meer wat van hoort. Zowel kopers als verkopers. Ik was om deze reden ook een tijdje helemaal klaar met MP, nu al weer 3 x achter elkaar een hele goede ervaring gelukkig. Niks van aantrekken verder.
Ik denk dat dat haar manier is om jou alsnog te overtuigen het artikel aan haar te verkopen, gewoon negeren dus. Je zou de eerste niet zijn die na een akkoord alsnog de spullen aan een ander verkoopt, het is niet netjes, maar uit ervaring weet ik helaas dat het wel gebeurt.
Als ze het zo graag wilde hebben had ze niet zo zuinig moeten zijn en 13.50 bieden maar gelijk 15 euro.
Nou idd, vond ik dus ook. Nee, ze vond dat ik mensen valse hoop gaf, omdat er ook geboden kon worden.
Serieus maak je je hier nu druk om? Laat het gaan. Je verkoopt het en jij mag bepalen aan wie. Ze mochten bieden en je bent akkoord gegaan met een net bod, had ze maar niet zo laag moeten bieden.
En denk maar zo als je het aan haar had verkocht had ze wrs bij het afhalen ook nog proberen af te dingen op de prijs.
Ik had zoiets met een naaimachine. Een vrouw vraagt of ze over 3 dagen mag komen kijken en een vrouw geeft de vraagprijs en maakt t geld meteen over. Mevrouw die over 3 dagen zou komen helemaal over de zeik. Terwijl er niks afgesproken was en haar netjes vertel dat de naaimachine verkocht is. Zo gaat het gewoon. Lekker blokkeren die berichten. Haai haai.
Ik zou het precies ook niet leuk vinden als ik de kans niet kreeg om mee te bieden. Maar zou me ook helemaal niet laten kennen door shit berichten te sturen. Kan verkeken en verder zoeken dan maar. Uiteindelijk is het de verkoper die beslist aan wie hij verkoopt. Gewoon laten gaan! Niet op ingaan en je zeker niet slecht voelen hierover
Had het ook een keer. Iemand die moest aan haar man navragen of ze hetgeen wat ik verkocht nodig hadden. Aangegeven dat ik hem niet bezet zou houden maar dat ze het maar moest laten weten. Ondertussen iemand die hem wel zeker wilde en ook Zelfde dag wilde afhalen. Natuurlijk verkocht, andere persoon helemaal over de zeik dat ik niet wilde wachten totdat ze het aan haar man kon navragen... vond het al netjes van mezelf dat ik haar even liet weten dat het al verkocht was. Tja dikke vette pech