Ervaring makelaar gezocht

Discussie in 'De lounge' gestart door Roozjuh, 9 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Pfff wat een gedoe zeg. Hier ook druk bezig met bezichtigen en juist omdat het aanbod zo groot is, vind ik het lastig een goede en gedegen beslissing te maken.

Ik snap dat makelaars met werktijden zitten, maar ik denk dat er wel enige flexibiliteit mag zijn. De kopers (en natuurlijk ook verkopers) werken tegenwoordig (net zoals de makelaar) en als ik nu al kijk hoe verschrikkelijk vaak ik vrij heb moeten nemen voor een bezichtiging....Het houdt een keer op met mijn vrije dagen. Overigens op mijn werk heeft iedereen 1 avonddienst, juist omdat een groot deel van de mensen overdag werkt.

We hebben nu echt een megaleuk huis gezien en zijn er zaterdag dus al even wezen kijken. Hebben gevraagd of het mogelijk is om rond 18 uur de woning te bekijken, dus duimen maar.

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ten eerste, waar schrijf ik dat elke makelaar zijn eigen bedrijf heeft en niemand in loondienst? Ten tweede, schrijf ik ergens dat IK geen vrij wil nemen of maken om een huis te bezichtigen? Ik zocht een makelaar daar op uit bij de VERkoop van ons huis. Helaas zijn er genoeg mensen die zich niet aan willen passen of gewoonweg niet zomaar vrij kunnen nemen, maar ja, ik wil wel mijn huis verkocht hebben, dus ik ga niet in zee met een makelaar die niet 's avonds of op zaterdag werkt. Nogmaals, als een ander kantoor alleen maandag t/m vrijdag van 9 tot 5 werkt, prima, maar daar kies ik niet voor.

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    spannend!! succes :D

enuhh dames, laten we het even gezellig houden aub

4. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Dit heb ik ook nergens genoemd hoor.
    Ik heb ook niet gezegd dat jij geen vrij wil nemen.
    En als jij een makelaar zoekt die zowel 's avonds als in het weekend werkt als je je huis wil verkopen is dat natuurlijk prima. Alleen nu sta je aan de andere kant en wil je een huis kopen en dan zul je je dus neer moeten leggen bij de werktijden van de makelaar die het huis in de verkoop heeft. Daar kiezen ze vaak bewust voor omdat ze dus geen 70 uur per week willen werken en 's avonds ook nog eens lekker bij hun gezin willen zijn. Daarbij doen makelaars niet alleen verkopen en rondleidingen, hun takenpakket is wel wat breder. Het is dus vrij logisch dat ze alleen overdag werken. Ook zijn de meeste kantoren niet zo groot dat ze allemaal een avond op zich kunnen nemen voor bezichtigingen en ook hebben veel makelaars hun eigen huizen onder de hoede zodat ze precies weten hoe dat verloopt. Dit maakt het allemaal lastig om dan af te wijken van de werktijden.

5. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ooo, sorry TS. Ik dacht dat het jouw reacties waren, maar er is ineens een ander die ertussen zit zie ik.
    Ik zal me even weer op jou richten, want jij hebt dit topic immers geopend. (bekeek ineens de namen en zo komt het wat gek doorelkaar zie ik)

6. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Fijn dat je een bezichtiging hebt kunnen regelen TS. Ik hoop dat het het huis is wat jullie graag willen. Het is altijd erg spannend om een huis te kopen, maar de voorpret is ook wel erg leuk. Lekker huisje kijken, dromen over de inrichting. Op papier alles uittekenen en inrichten.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Dat huis heb ik al gekocht en ik heb op de open huizen dag na, alle bezichtigingen doordeweeks overdag gedaan, ook al moesten we daar een paar keer vrij voor nemen. Ook daar had ik wel 's avonds en in het weekend terecht gekund, maar dit was voor ons ook goed, maar dat geldt niet voor iedereen. Dus dat iedereen zich maar aan mijn schema aan moet passen en ik zou denken dat ik alleen op de wereld ben, valt wel mee hoor ;).
    Zelf hebben wij destijds veel bezichtigen in het weekend gehad, ook 's ochtends vroeg, kan me weinig schelen, ik wil mijn huis verkocht hebben, dus of ik dan extra vroeg mijn bed uit moet en alles aan kant moet hebben, zolang ze maar komen.

Anyway, TS, succes met de bezichtiging maandag, spannend, ik hoop dat het wat wordt!

8. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland

Fijn dat het bij jou zo gelopen is!
    Uit ervaring weet ik dat ook niet elke verkoper zo medewerkend is..helaas. Soms heb je na maanden een bez en dan komt het ze niet uit! Ook niet alle woningen worden nu vrijwillig verkocht...

Ts succes maandag! Hopelijk is het jullie droomhuis!

9. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Jij gaat maandag ook kijken? Me too. We hebben een afspraak om 17.00 uur. Dus we gaan iets eerder van huis weg, maar die uren kan ik een andere dag inhalen.

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    wij maandag om 12u. succes jullie! laat je het ff weten? ;)

11. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Hoe is het gegaan bij jullie?

Ik heb een longontsteking, dus zat onder de medicatie hihi. Bijna stoned joh, niet normaal, maar genoeg opgepikt en ik wil heel graag deze woning.

We gaan nu voor een tweede bezichtiging volgende week dinsdag om 17.00 uur en nemen dan mijn moeder en stiefvader mee voor de minpunten ivm de onderhandelingen straks.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Spannend joh! Leuk, ik hoop dat jullie er uit komen.

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ja wij hebben ook gekeken maar is uiteindelijk niks geworden. de makelaar wist NIKS van het huis. had geen plattegrond niks met maten ofzo. wist niet hoelang ie al leeg stond, wist niet van wanneer de cv was, dubbele beglazing? moesten we zelf maar even kijken want wist ze niet, wist niet van welk jaar het huis was 'ja dat kan je vast wel op internet opzoeken' ehhh nou fijne makelaar joh... Huis was prima, maar hadden geen 'wauw' gevoel. de buren waren jongeren (begeleid wonen) en dat hebben wij ooit eerder gehad en nooit meer. dus we zoeken rustig verder :D

succes met jullie 2e bezichtiging!!

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    zwaar offtopic, maar dat mag want ik ben TS :p
    gefeliciteerd met jullie kleine meisje!! zie in je handtekening dat ze jarig is vandaag

15. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Oei dat van die makelaar komt me bekend voor. Dat is bij ons dus ook zo. Laat nu net de makelaar van het huis zijn overgenomen door een andere makelaar (zucht). Dus dat is best irritant.

Wat jammer dat er geen wauw gevoel was en ik kan me voorstellen dat het hebben van buren met begeleid wonen een issue kan zijn.

Wij zijn afgelopen maandag weer wezen kijken (2de bezichtiging met makelaar) en we gaan morgen een bod uitbrengen. Afgelopen maandagavond is de hypotheekman nog even geweest, maar jeetje wat zijn alle regels verandert zeg (max 105% lenen, dus bouwdepot haast onmogelijk, we moeten dus nog zelf wat geld inbrengen).
    Blijkt dat er voor deze woning al een taxatie door bijzonder beheer is gedaan (we hebben even navraag gedaan bij een taxateur). Dat betekent dat de mensen van deze woning in behoorlijk zwaar weer zitten (ze hebben twee koopwoningen en deze staat al 2,5 jr te koop), dus we hopen stiekem er een goede prijs uit te slepen.

Hebben jullie nog een andere woning bekeken? ennuh nog bedankt voor de felicitatie, maar mijn ticker was vast blijven staan :D Dus die heb ik ook even verwijdert.

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    2e bezichtiging, leuk! heel benieuwd of jullie bod word geaccepteerd. inderdaad max 105%. echt belachelijk. wij moesten dan ook eigen geld inleggen en moesten 4000 aan 'verbouw geld' vast zetten omdat je anders niet uitkomt met die 105% bla bla bla. Veel regels pfff

Succes!!!

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    o wij hebben geen huis op t oog verder. we hebben besloten om nog even lekker hier te blijven, opzich geen slecht huis, mega woonkamer, leuke buurt/buren. komen alleen een kamer tekort. maar kids gaan straks op 1 grote kamer hier en wij eindelijk ons eigen kamer. en dan houden we t ook wel weer ff vol :) als we wat tegen komen zien we dan wel weer hoe of wat

18. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt. Vooral nu moet je niet zomaar ergens induiken, omdat je tegenwoordig niet zo makkelijk een woning meer verkoopt.

We zijn ondertussen druk aan het onderhandelen. Eerste bod kwam een tegenbod op en we zijn nu iets gestegen.

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Wilde al vragen hoe t gegaan was. Was op vakantie dus duurde ff haha. Succes met tegenbod, zal voor je duimen

20. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Het duimen heeft geholpen :) We zijn vandaag tot een accoord gekomen. We hebben nog behoorlijk wat van de prijs afgekregen (dus me happy). De bank van de tegenpartij is al accoord, dus nu alleen vanuit onze zijde de financiering nog.

Deel Deze Pagina