Wat moet ik doen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door jaylinn, 26 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jaylinn

jaylinn Lid

26 aug 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

ik heb een vraagje. Mijn dochter van bijna 9 weken krijgt flesvoeding.
    Ze is nu over de 5 kilo en krijgt nu 150 cc water met 5 scheppen voeding en 2 scheppen johannesbroodpitmeel erdoor. Ze drinkt soms 2,5 uur of 3 of 4 uur ertussen. Nu zitten wij al een aantal dagen dat ze een fles krijgt savonds tegen half 8 en dan leggen we haar boven neer in haar bedje en slaapt ze zo door tot 2 uur snachts. Dan krijgt ze een fles van 150 cc en om half 7 sochtens krijgt ze weer een fles. Moeten we haar wakker maken voor de laatste avondfles tegen 23 uur? Hoe doen jullie dat? En wat is het beste?

groetjes

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik zou haar niet wakker maken voor een fles. Ze gaat prima de nacht in en langer slapen doet ze echt wel tzt. Je hebt erg veel geluk, om half 8 slapen tot 02.00 !! Wat ik persoonlijk deed is geen volle fles 's nachts. Het idee dat ze 'lekker slapen met een vol buikje' staat mij persoonlijk erg tegen. Ik ga ook nl niet met een volle maag slapen. Ik deed dus 90/3 in de nacht en dan 's morgens als ze voor het eerst wakker werd, een fles van de normale grootte geven. 's Nachts zo oninteressant mogelijk maken, snel voeden en ook weer snel laten slapen.
    Om half 7 de ochtendfles lijkt mij een prima tijd als je zo'n ruk kunt maken! (zowel baby als mama ;))

Mij is altijd verteld dat als je haar wakker maakt voor de voeding dat je haar slaapritme verstoord. Dit geldt natuurlijk niet als ze overdag niet komt voor de voeding.

3. Icnurse

Icnurse Actief lid

11 jun 2012
    282
    0
    0
    Bij ons was het een beetje hetzelfde.
    Wij hebben onze kleine man nooit wakker gemaakt voor een late avondvoeding. Hij kwam meestal rond 3uur snachts en dat is steeds verder gaan opschuiven. Maar ze regelen het vaak heel goed zelf!
    Je moet doen waar jij en de kleine zich goed bij voelen meid!

4. jaylinn

jaylinn Lid

26 aug 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel erg bedankt voor jullie reacties, dan laat ik haar lekker liggen. Was het zoiezo al van plan maar wist niet zeker of het goed is voor haar. We bakeren haar wel avonds in en snachts. Overdag hoeft ze soms niet ingebakerd te worden. Het is heel verschillend.

Het was al een heel gedoe met de voeding. Door de johannesbroodpitmeel was de voeding te dik voor de s speen van difrax. We hebben nu de 123 standen speen. Maar ze drinkt nog gulzig waardoor ze zich vaak verslikt.

Maar voor de rest hebben wij een heel makkelijk meisje.

groetjes

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    De 3-standen speen is volgens mij meer voor pap. Je kunt van difrax ook eens de m-speen proberen?

6. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik gaf wel nog een fles rond 23u, maar maakte hem daarvoor niet wakker. Trok speen gewoon uit mond en gaf hem de fles slapend. Als de fles leeg was of hij had genoeg, stopte hij vanzelf wel met drinken en sliep lekker verder. Heb dit maar even moeten doen, een 3-tal weekjes want daarna rond de 9 weken sliep hij door.

7. baby01

baby01 Actief lid

6 dec 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is 6 weken en ik zat met hetzelfde probleem! Ik gaf hem de laatste fles rond 20.00 en kwam dan inderdaad om 02.00 uur. Ik heb geprobeerd hem wakker te maken om 23.00..hij was zo in een diepe slaap en dronk amper. Daarna kwam hij weer om 04.00 maar na de voeding wilde hij niet meer slapen:(

Volgende avond hem weer laten liggen en hij kwam ineens i.p.v 02.00 om 04.00!:D. Kindjes regelen het inderdaad zelf;)

8. dewy

dewy Actief lid

4 apr 2012
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik ook de m-speen voor de voeding met nutriton gaat en ging altijd prima hier.

9. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Onze dochter is nu bijna 2 mnd

Ik laat haar savonds beneden in de box liggen
    En rind 21.30/22.30 maak ik haar wakker, schone luier, slaapzakje aan
    Ik geef jaar dan boven op bed rustig een flesje en dan valt ze al drinkend weer on slaap, en als fles leeg ik leg ik haar op bed
    Ze slaapt dan tot ongv 08.00/08.30
    Lijkt me fijner dan 02.00

En 08.00 laatste fles is wel erg vroeg hoor

10. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Moet mijn dochter sinds deze week wakker maken voor de fles van 23uur. Ze sliep eerst na die fles door tot 5/6uur. Nu ik haar wakker moet maken drinkt ze den fles niet leeg en komt ze ineens om 3uur weer. Zal ik haar dan ook beter niet wakker maken om 23uur?

11. jaylinn

jaylinn Lid

26 aug 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

echt erg maar zie nu dat ik nog meer reacties heb gekregen. sorry.
    Mijn dochter is nu inmiddels 10/11 week oud. De 1 2 3 standen speen werkt prima bij ons. Ze krijgt nog steeds 150 cc water en 5 scheppen. Ze heeft sinds 1 week een vast ritme.

-Rond 4.30/6.00 wakker en fles
    -Daarna weer in bedje (boven) en slaapt ze
    -Rond 9.00/9.30 fles
    -Dan op bedje beneden/of spelen in de box?????
    -Rond 12.30/13.00 de fles
    -Dan box/of slapen beneden
    -Rond 17.00/17.30 fles
    -Dan op bedje naar boven. Is soms nog wakker, maar heeft sinds 5 dagen geen huil uurtjes meer s avonds.
    -Dan tegen 20.00 naar beneden en nog even op schoot, dan fles 20.30 en weer op bedje naar boven. Ze slaapt dan door tot ongeveer 4.30/6.00

heb net weer een vraag gesteld maar nog geen antwoorden. Ik weet niet hoeveel slaap babys van 11 weken overdag nodig hebben, maar weet ook niet of ze wel genoeg slaap krijgt overdag en wat een beetje normaal is. Mijn dochter kan zo een uur in de box liggen brabbelen, en als ze begint te huilen leg ik haar op bed. En dan slaapt ze wel. Overdag zijn het vaak korte slaapjes. Hoe gaat dat bij jullie?

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Mijn jongste kreeg elke 3 uur een fles en was in totaal max een uur wakker per voeding, dus incl voedingstijd. Sliep verder dus zo'n 2 uur, per slaapje.

Wat zijn haar slaaptijden dan, want dat lees ik er niet echt uit...

13. jaylinn

jaylinn Lid

26 aug 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, ze krijgt om de 4 uur de fles soms heeft ze 3,5 uur ertussen.
    Sochtens slaapt ze na de fles van 6.00 weer tot 9.00/9.30 dan weer een fles maar dan kan ze wel wakker zijn tot 11.30 en dan slaapt ze een half uurtje en krijgt ze weer een fles. Dan slaapt ze wel 1 tot 2 uurtjes.
    Daarna ligt ze weer in de box en krijgt ze de fles om 16.30/17.00 daarna slaapt ze weer 1 uurtje. Ze is overdag de laatste tijd veel meer wakker. Dus het verschilt nog al. Maar vandaag heeft ze van de 5 flessen maar 1 fles leeg gedronken. De rest van de flesjes heeft ze steeds 60 cc laten staan. Krijgt ze wel genoeg binnen?

14. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ze slaapt dus ongeveer;
    6:00-9:00/9:30. (3 a 3,5 uur)
    11:30-12:00. (1/2 uur)
    Dan (1 a 2 uur)
    Erna nog 1 uur.

Ik vind het weinig. Mijn zoon slaapt nu 2x 2,5 uur en 1x 1 uur.
    Maar je stelt nu eigenlijk 2 vragen;
    1. Slaapt te (?) weinig
    2. Wel genoeg voeding.

Zijn er nog meer dingen die mee spelen? Reflux, voorkeurshouding, veel huilen, overstrekken etc?

Wbt de voeding;
    De richtlijn is 150 cc voeding per kg per 24 uur, met een min. van 120 cc en max 180 cc. Met een totale max van 1 liter
    Dus hoeveel weegt ze?

15. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Mijn oudste sliep altijd van voeding tot voeding.
    Mijn jongste slaapt een half uurtje/uurtje tussen twee voedingen in.

Een groot verschil, maar beide hebben zich prima ontwikkelt. Wat ik wil zeggen: met slapen moet niks. Als jij merkt dat ze na een uurtje moe is, leg je haar in bed. Helemaal goed. Daarmee volg jij je kindje.

16. jaylinn

jaylinn Lid

26 aug 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze weegt nu 5,5 kg. En krijgt 5 flessen van 150 cc, maar ze houdt vaak 60 cc over van 3 of 4 van de 5 flessen. Vandaag denk ik dat ze dan te weinig binnen krijgt. Ze heeft een lange periode van een aantal weken echt de huiluurtjes savonds gehad. Werden er soms helemaal gek van. Maar ja het hoort erbij. Nu heeft ze dit sinds een week niet meer. Ze krijgt trouwens ook 2 scheppen johannesbroodpitmeel door de voeding tegen het spugen. Ze heeft wel een voorkeurshouding maar dit is echt maar een klein beetje te voelen aan haar hoofdje. Ik krijg het echt niet door elkaar om haar te laten slapen overdag van voeding tot voeding. Ze is overdag veel wakker, en brabbelt al een eind weg en draait al van de buik naar de rug.

17. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Bij 5,5 kg is de richtlijn dat ze 825cc voeding krijgt, dus gedeeld over 5 flessen zo'n 165 cc per fles. Dat is dus 150/5
    Minimum is 120cc dus 132 cc per fles (voor 5 flessen). Maar hoe ze het doet zegt meer dan hoeveel ze binnen krijgt.

Als ze overdag vrolijk is, maar niet slaapt zal ze waarschijnlijk ook minder slaap nodig hebben ;)

18. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Dochter van de oppas sliep tot 5 maanden van voeding tot voeding. Die heeft zo'n relaxte tijd gehad maar er zit natuurlijk wel een 'nadeel' aan (niet "spelen" e.d.)
    Ik denk dat ze rond de 12 weken een uur of anderhalf uur wakker zijn, max. Hier kreeg ze toen een sprongetje. Weinig slapen, meer drinken, etc. Daarna trok ze het zelf weer recht.

19. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hielp het juist wel om haar wakker te maken om 22.30/23.00 voor de laatste fles. Ze kon dan doorslapen tot de volgende ochtend. Ik ben ook van mening dat je zo meer structuur en een schema krijgt. maar nou ben ik zelf degene die ook erg houdt van structuur :)
    Bij 4 maanden was ze er aan toe om de laatste fles weg te halen, sindsdien krijgt ze om 18.30 de laatste en slaapt dan door tot 6.30.

20. jaylinn

jaylinn Lid

26 aug 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Ik maak haar nu savonds ook wakker en geeft dan nog 120 cc. De 150 cc krijgt ze dan niet meer op en is ze om half 5 in de ochtend wakker. Maar zoals vanavond denk ik dat ze de laatste fles om half 9 krijgt en dan vind ik het weer zonde om haar om 23.00 of 23.30 wakker te maken. Ik laat haar dan slapen. Het rare is dat ze meestal dan ook om half 5 wakker word. Ze speelt overdag in de box voor de fles aan, en dan na de fles leg ik haar wel op bedje en dan slaapt ze ook wel weer.

Deel Deze Pagina