Zijn hier ook mensen die hun kindje enfamil ar 1 geven? Zo ja wat zijn jullie ervaringen hiermee? En zijn er mensen die deze voeding vergoed krijgen via hun verzekering? Zo ja bij welke verzekering zit je? Ik las nml op sommige forums dat mensen deze voeding vergoed kregen?
Oja, ik zit er over te denken op deze voeding over te stappen omdat mijn dochtertje behoorlijk last heeft van verborgen refelux. We hebben al nutriton door de voeding gemengd maar hier kreeg ze behoorlijke krampen van.
Ik heb t gebruikt bij mijn dochtertje ivm verborgen reflux en ze kon niet goed tegen jbpm. Volgens mij moet je t via de arts voorgeschreven krijgen als je in aanmerking wilt komen voor een vergoeding.
Als je medicijnen, maagzuur remmers, gebruikt kun je deze voeding niet gebruiken. Alsdus mijn (vervangende) ka. Deze voeding dikt in door de maagzuur. Weet niet of je medicijnen gebruikt, maar dacht meld het even.
Ohh dat wist ik niet! Thnx voor de tip want mijn meisje gebruikt wel medicatie (ranitidine). Dan is enfamil ar dus niet geschikt... Jammer want ze kan echt niet tegen nutriton.
Mijn jongste gaat overgeven van nutriton (projectiel spugen zelfs) dus ik herken het een beetje. Door de medicatie heeft hij geen last van spugen en door alle leefregels voor reflux letterlijk op te volgen spuugt hij relatief weinig. Tenzij hij omrolt naar zijn buik Dus voor mij lastig (veel was) maar hij heeft er wenig last van dus ach.. Tegen de tijd dat hij een jaar is zal het in ieder geval een heel stuk minder zijn.
AR voedingen komen niet in aanmerking voor vergoeding, als ik de regels goed begrepen heb. Pas je de leefregels al toe? Zorg je er al voor dat je veel kleine voedingen op een dag geeft?
De leefregels worden hier al toegepast (bedje omhoog, na voeding minstens half uur rechtophouden, structuur, veel voedingen op een dag). Net bij de huisarts geweest hij vertelde dat ik de enfamil ar1 wel kan gebruiken voor de nacht als ik de ranitidine gewoon rond 5 uur geef? volgens hem was de ranitidine dan wel uitgewerkt? Weet iemand hoe dit zit? En is hier ook iemand die ook ranitidine aan zn kindje geeft en ook enfamil ar1 geeft?
Normaal zou je zeggen dat een huisarts zoiets weet, alleen dit verhaal is onzin (in mijn ogen). Medicatie als ranitidine remt de aanmaak van maagzuur en dit begint na een half uur na inname. Dat zou het dus maar 1,5 uur werken. Waarom heeft je kindje dan niet de rest van de dag (dus 22,5 uur of 21 uur als je het 2x geeft) pijn? Hier een huilbaby door reflux en na medicatie was het huilen volledig over! Mijn kinderarts zei ook dat het niet kon en in de gebruiksaanwijzing van Enfamil ar staat ook aan dat het reageert op de maagzuur. Je kan het proberen...
Lijkt mij eerlijk gezegd dat de huisarts niet zo goed op de hoogte is van de werking van Enfamil AR. Wat de leefregels betreft, half uur rechtop houden is meestal veel te kort, 45 min tot een uur werkt beter (draagdoek!), bedje omhoog is aangetoond dat het weinig tot geen nut heeft. Verder, voedingen heel klein houden (zodat er geen druk op het maagklepje komt) en veel vaker geven.
Als hij heeft gezegd dat de medicatie na 2 uur is uitgewerkt... Het zou best kunnen wat jij zegt, het is ook net hoe het precies is gezegd. Maar zoals het hier staat lijkt het alsof de ranitidine maar max 1,5 uur werkt.