Dames, Sorry....ben ik weer. Ik ben zooooo in de war. Ik hoop echt dat iemand herkent wat er gaande is. Kun je als je aan de pil bent een echte eisprong hebben? In de 9 maanden dat ik probeerde zwanger te worden had ik duidelijke eisprong klachten zoals buikpijn en heel dik vruchtbaar slijm dat dan zelfs aan je hing als je ging plassen (sorry voor de details). Ik heb inmiddels een prachtige zoon en ben alweer ruim 8 maanden aan de pil. En de eisprong klachten heb ik dan ook niet meer gehad (ook nooit gehad trouwens in de 10 jaar dat ik de pil slikte voordat ik probeerde zwanger te worden). Tot vandaag ..ik heb een hele rare maand achter de rug. Ben gewoon ongesteld geweest, aan nieuwe strip begonnen, paar dagen daarna heftige doorbraakbloeding (schrok ervan), gisteren en vandaag hele erge ongi krampen (zit middenin mn strip), gisteren al een beetje slijm waarvan ik dacht hhummm??? En vandaag het echte oude bekende vruchtbare slijm .. Kan dit? Ik weet het nu niet meer hoor. Ik gebruik wel een lichte pil. Kan iemand mij helpen??? Groetjes, Wendy
nee, je kan (in 99.99% van de gevallen) geen eisprong hebben. naar wat ik heb begrepen, geeft de pil hormonen af zodat je lichaam DENKT dat dit wel het geval is. waardoor je dus evengoed die symptomen kan hebben. ik zou nu zo'n beetje in theorie mn ovulatie moeten hebben en merkte dit echt wel aan mn afscheiding. maar ben toch echt aan de anticonceptie! heb dit elke maand, dus hoort er echt bij.
Ja je hebt wel een eisprong hoor, maar de anticonceptie zorgt ervoor dat het eitje niet geschikt is om bevrucht te worden.