Mijn zoontje is bijna 14 maanden maar heeft wel een hele medische geschiedenis en loopt behoorlijk achter in ontwikkeling. Kan net los zitten bijvoorbeeld. En hij heeft een vernauwing in zijn longslagader wat misschien ook wat meer energie kost. Hij slaapt meestal goed. Eigenlijk al vanaf dat hij thuis kwam met 4 maanden slaapt hij door. Hij eet/drinkt niet zelf en krijgt sondevoeding dus daar hoeven we hem ook niet voor wakker te maken. Tot 1 a 2 maanden sliep hij in de ochtend vaak tot 8u/8u30 maar tegenwoordig is hij om 7u als wij opstaan en hem medicijnen geven al klaar wakker. Geen idee hoe lang hij dan al wakker is want hij kan heel goed wakker in bed liggen en zichzelf vermaken. Om 10u is hij echt moe en gaat hij naar bed. Dan slaapt hij meestal 1 tot 1,5 uur. Dan breng ik hem tussen 14 en 15 weer naar bed maar de laatste tijd slaapt hij vaak niet en hoor ik hem alleen maar 'gymmen' en brabbelen door de babyfoon. Hij gaat dan om 19u/19u30 naar bed voor de nacht maar als hij in de middag niet slaapt is hij einde middag kapot. Ik vraag me af of hij toe is aan 1 slaapje maar dan zou je dat eerste slaapje toch liefst 1,5 a 2u later hebben? En dat zie ik nog niet gebeuren. Hoe is/was dat voor jullie?
Hier het zlefde hoor. Ze gaat ook nog 2 keer naar bed. Ik heb zo iets van als mijn meisje het nodig heeft breng ik haar nog 2 keer naar bed. Hier gaat ze rond 9:30 tot 11:45 uur. En dan rond 14:30 tot 16:15 uur.
Mijn dochtertje is net een jaar en slaapt alleen smiddags.. Dit heeft ze eigenlijk vanaf het begin zo gedaan. We staan smorgens rond half 8 op en dan gaat ze van 12:30u tot 14:30u slapen. savonds gaat ze rond 19:30u naar bed. Mijn zoon slaapt dezelfde tijden. Hij is bijna 3 maar slaapt smiddags ook nog gewoon. Ik denk dat het gewoon heel erg afhankelijk is van het kind. Als je zoontje graag nog smorgens slaapt, prima toch? Of het nou volgens de standaard is of niet, als hij het nodig heeft gewoon doen. Als je wel graag het ochtendslaapje er vanaf wil krijgen dan zou ik m smiddags wat eerder op bed leggen, rond 12u ofzo..
Ik herken het ook, en vraag het me ook af, al is ze wel moe geeft duidelijke signalen af maar neemt niet het geduld om in slaap te vallen, als het te lang duurt gastgezinnen weer spelen in bedje en mama wordt hier erg gefrustreerd van !!
D. is op het KDV toen ze 11 maanden was oid één keer gaan slapen, thuis sliep ze toen nog twee keer. Sinds 12 maanden oid slaapt ze vaak maar één keer of twee keer heel kort (tweede keer is dan vaak als we gaan wandelen, in de kinderwagen). Vaak slaapt ze 's ochtends, dat deed de oudste ook, en dan is ze de rest van de dag wakker. Soms slaapt ze maar één keer kort...zoals vandaag, heeft ze misschien een kwartiertje geslapen tussen de middag... Beetje lastig is het soms wel, want ze is vaak best moe en wil dan alleen maar bovenop me zitten. Maar is toch een fase waar je door heen moet, is weinig aan te doen behalve ander soortige rustmomentjes te creëren.
Hier een kleine slaapkop. Er is een tijdje geweest waarop ik dacht dat hij nog maar 1 slaapje nodig zou hebben, omdat hij smiddags ook veel brabbelde, maar ondertussen slaapt hij weer 2 keer 2 uur.
Hier is ons zoontje net 1 maand ook over naar 1 slaapje. Hij ging dezelfde tijden als jouw kindje naar bed maar met 11.5 maand ging hij in de middag ineens niet meer slapen. Hij huilde echt hard en ik vind dat als hij overdag niet wilt slapen dan niet. Dus nu slaapt hij van 10.30 uur tot 12.30/13 uur en verder dus niet meer tot hij om 19.30 uur naar bed gaat. En hij doet het hartstikke goed en is niet sjaggie eind van de middag en eet ook nog gewoon goed.