Normale voedingscurve?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Marrit1988, 16 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Wat is een normale voedingscurve?
    Bij ons voorlopig (gekolfde borstmelk) :

Dag 1-2 : 30ml
    Dag 3 : 50ml
    Dag 4-5 : 60-70ml
    Dag 6-10 : 90ml

Bestaan hier schema's over? Kweet wel dat elke baby anders is, maar gemiddeld moet er toch een schema zijn?
    Ik heb geen problemen hoor, ben gewoon nieuwsgierig! :D

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Volgens mij geef je met kunstvoeding elke dag 10cc meer, totdat de kleine het niet meer opdrinkt zeg maar.

Met borstvoeding is dat wel anders, omdat de voedingswaarde per mama en per maaltijd kan verschillen

3. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Er is een formule voor om te kijken wat een baby per fles zou drinken
    150x gewicht in kilo's delen door aantal voedingen

Voorbeeld baby is 4,5kilo en drinkt 6 voedingen is
    150x 4,5/6= 112

Zo kun je ongeveer uitrekenen hoeveel er in een fles gaat. Het ene kindje drinkt meer als de andere dus maak je niet te druk als het iets afwijkt.
    Als je kindje ouder word en dus zwaarder zit er wel een limiet aan de hoeveelheid melk. Meestal max 1000 cc per dag.

4. Koon

Koon Niet meer actief

Aan moedermelk zit geen limiet en ik weet ook niet of jouw berekeningen gelden voor bv. Gewoon geven waar je kind behoefte aan heeft denk ik.

5. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Inderdaad, die formule geldt voor flesvoeding. Borstvoeding mag je onbeperkt geven.
    Ik moest door omstandigheden de eerste twee weken gekolfde melk geven. Ik gebruikte wel de richtlijn zoals Hilly beschrijft, maar als ik merkte dat mijn dochtertje meer wilde, gaf ik dat gewoon. Andersom ook

6. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Bij ons was het idd zo dat we elke dag 10cc mochten verhogen tot we op 100cc zaten. (kunstvoeding).. dan is het kijken naar je kind en waar het om vraagt :)

7. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Natuurlijk zit er geen limiet aan moedermelk, maar zie jij een kind 1,7 liter melk per dag drinken? Stel je voor dat je baby 9 kilo weegt en 5 voedingen drinkt komt dat op 270 cc per fles. dat drinkt natuurlijk geen enkele baby.
    Dus aangeraden is om de formule te hanteren, maar als je baby meer of minder wil per fles dat te geven.

8. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik gaf ook vanaf gekolfde borstvoeding en hier werd me in het ziekenhuis aangeraden geen schema te volgen en gewoon op verzoek (zowel hoeveelheid als uren) te voeden. Dat werkte hier prima. Ik kolfde en gaf het onmiddellijk erna. Wat ze niet opdronk werd ingevroren. Na een tijdje had ik een voorraad en kon ik gewoon kolven, bewaren/invriezen en haar op haar uren geven.

Deel Deze Pagina