Ik heb nog bakken vol met babykleding van mijn zoon liggen en aangezien we nu een meisje krijgen vraag ik me af of ik wat van zijn kleding kan gebruiken. De witte rompertjes en neutrale boxpakjes ga ik zeker gebruiken. Maar zouden jullie ook de blauwe rompertjes, pyama's/boxpakjes gebruiken? En wat hebben jullie nog van zoon voor dochter gebruikt. Spijkerbroeken etc?
Hier andersom...enkel de neutrale kleding en boxpakjes helaas....zie zoon niet echt in een meiden spijkerbroek... Als het anders zou zijn geweest, ze heeft wel een tijd jongens spijkerbroeken gedragen omdat die om haar dikke billen beter pasten hihihi dus tsjah...als het niet overduidelijk jongens kleding is zou ik het wel aan geven. Ze heeft trouwens ook wel witte boxpakjes met blauwe biesjes enz aan gehad hoor, die heb ik zoonlief ook gewoon aan gedaan....ging voor beide goed. Dus blauwe pyjama's waarom niet....als je er toch niet mee naar buiten gaat.......... Groetjes, miranda (trouwens, bedacht me ineens, wil geen reclame maken ofzo..maar ik heb een beetje meiden kleding te koop staan, hele mooie prijsjes...als je interesse hebt....misschien wel ruilen tegen jongens kleding? ofzoiets.... wij hebben het zelf niet zo heel breed, dus ik zoek zelf ook goedkopere kleding. Merk hoeft niet zo voor mij! )
Hier ook zo. Ik heb zon beetje alle rompers (ook blauw en grijs) bij onze dochter in de kast gelegd. Qua broekjes heb ik een aantal neutrale kleuren hergebruikt. Spijkerbroekjes vind ik vaak wel te jongensachtig. Maar het is net wat jij wilt..! Gewoon aanpassen of je het wat vind straks. En shirts heb ik een enkele ook on de kast liggen. Maar ik merk dat iker niet veel van gebruik. Maar rompers kan ik me dus niet druk om maken!
Hier hetzelfde probleem alleen ik krijg een jongen. alle spagettirompers heb ik weg gehaald en alles met en roezeltje...bleef niet zoveel over Wat witte broekjes mutsjes en lange mouwen rompers, kan redelijk gaan shoppen dus. leggings zie ik ook niet zo voor me op een stoere knul Ik wil ook wel wat ruilen, heb toevallig vandaag alles mt 50-68 in mijn fotoalbum gezet
Hier na twee mannetjes een dochter! Alles dus op jongens gericht. Toch heb ik nog wel wat kleertjes die ik voor m'n dochtertje gebruik. Pyjamaatjes, witte rompertjes, maar ook donkerblauwe en grijze in grotere maatjes, slaapzakken, 2 spijkerbroekjes, een dunner blauw broekje (met n roze shirtje helemaal meid hoor)... Maar goed, het meeste is toch echt weg gegaan en daar komen de leuke jurkjes, rokjes en meisjesbroeken voor terug!
Ik heb alles weg gedaan en ben lekker aan het shoppen gegaan in Frankrijk. Daar waren alle kleertjes op een gegeven moment met 80% afgeprijsd. Bijna gratis dus. Wil alleen nog wat kleine rompertjes erbij en een paar makkelijke pakjes 50 of 56.
Ik had al veel weggegeven omdat ik niet weer zwanger ging raken(verassing voor ons, wel dus whahaha!). Anders had ik echt meer gebruikt. Maar alle rompers kunnen gewoon hoor, een paar meidenkleuren voor bij de kleertjes waaronder je t ziet halen ofzo dat is zat. Verder basics en broekjes lijkt mij. Bewaar hier nu wel alle broekjes, ik ben nogal van de zachte stofjes voor zoonlief(nu 14 maanden) en na heel veel gezoek en gehamster nu een leuke uitzet maat 86 met zacht spul. Die doe ik dus niet meer weg, dit bewaar ik! Een meisje kan toch ook een donkerblauwe broek aan? Leuk roze shirtje erop en klaaar toch? En veel shirtjes waarvan je denkt hmmsz zal ik wel of niet? Die kunnen geweldig als reserve, haal een paar mooie dingen en gebruik t spul van je zoontje dan bijvoorbeeld voor een spuugdag, mandje kdv, standaart in de luiertas etc. Heel handig hoor!!
Hier hebben onze dochters ook bijv zachte lichtblauwe broekjes aangehad hoor.. Gewoon gecombineerd met een leuke roze of paarse shirtje bijv.. Of gewoon simpel shirtje en leuk vestje eroverheen. Zou dus gewoon alles waarvan je zoiets hebt 'kan nog wel een ronde mee en misschien ook wel voor een meisje' gewoon apart leggen. Hier ging er bijv ook een wat standaard setje als reserve in een luiertas of lag bij mijn moeder aangezien ik daar iig een dag in de week was ed.
Wij weten het geslacht niet maar heb alle neutrale dingen en boxpakjes er zowiezo uitgehaald voor nummer 2. Ook indd gewoonnde grijze en lichtblauwe rompers en had ook nog wat rompers met watvgrijze blauwe en rode strepen die liggen ook opnieuw in de kast. Dat zit toch onder de kleding dua niemend die het ziet en het ziet er nog prima uit dus kan nog wel een keertje mee. Als het een jongen is kan ik alles van Tycho verder gebruiken en anders gaan we lekker shoppen
Ik heb best veel van zoonlief voor onze dochter gebruikt. Boxpakjes (ook de blauwe, die kleur staat haar geweldig omdat ze knalblauwe ogen heeft - als baby, maar nu ook nog). Alleen als het echt heel erg jongensachtig is heb ik het niet gedaan. Wat ik deed: alles waar ik over twijfelde, gewoon bij haar kleren leggen. Een keer aantrekken, en als ik dan toch dacht dat het haar te veel een jongetje maakte deed ik het alsnog weg.
En anders strijk je er een leuke (roze) applicatie op, of een lintje of iets.. dan is het ook meteen weer heel anders!
Bedankt voor de tips dames. Inderdaad applicaties en lintjes.. Schoonmoeder vindt borduren leuk. Misschien wilt ze wel wat leuks op de effen grijze en blauwe broekjes borduren..
Ja dat wilde ik ook zeggen! Bij de Hema hebben ze sowieso een hele hoop opstrijkdingen, bij de Xenos kun je ook los gaan. Simpel strikje erop maken en voila, opeens is het een meisjesshirtje of broekje. Dat is hier het plan, mochten we nu een meid krijgen.
Eigenlijk kun je alles gebruiken. Alleen effe combineren met iets meisjesachtig. Dus een stoer shirt met een spijkerrokje of een spijkerbroek met een roze shirtje. Andersom is idd lastiger. Hoewel... Mijn zoon verkondigt al maanden dat roze zijn lievelingskleur is. Hij heeft dan ook een roze fietsje gekregen (hij mocht kiezen uit de modellen die daar stonden, en het werd de roze) Ook effe op de maat letten. Meisjes zijn vaak wat tengerder. Rompertjes die je zoon prima zaten kunnen bij je dochter misschien heel wijd uitvallen.
Ja, ik heb ook wel wat dingen gebruikt bij de tweede van de eerste. En sommige dingen heb ik in neutrale kleuren gekocht, zoals skipakjes. Zo goedkoop zijn die niet, dus ik vind het wel makkelijk dat ze die allebei aankonden.