Ervaring met ‘slimme fles’?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Tuttebella, 21 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Niemand verplicht je om dat ding te kopen hè? Dat jij het onzin vindt betekent niet dat dat voor een ander ook zo is. Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde :thumup: maakt het leven wel zo leuk.
     
  2. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.953
    7.882
    113
    Vrouw
    Zo te zien is hij nog maar heel kort op de markt. Het lijkt mij lastig om dan ervaringen te vinden. Als het jou rust en overzicht geeft is het zijn geld vast waard.
     
  3. Lappies

    Lappies Actief lid

    21 aug 2018
    278
    167
    43
    Ik zou het zelf niet zo snel kopen maar kan me voorstellen dat het best handig kan zijn als je eerder kindjes hebt gehad die niet zo regelmatig dronken. Zou het dan ook wel proberen.
     
  4. LLxx32

    LLxx32 Actief lid

    5 apr 2018
    427
    215
    43
    Vrouw
    Als het je aanspreekt gewoon kopen. Scheelt veel invul tijd enz of het nou met pen en papier is of in de notities van je telefoon. Nu gaat het vanzelf.

    Misschien we handig om eerst te testen of hij sowieso dat type speen pakt.

    Ervaring heb ik er verder niet mee. Maar als jij het handig vindt gewoon doen!
     
  5. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.577
    4.623
    113
    Redelijk onzinnig product voor onzekere ouders (lees moeders).

    Kijk iets minder op je telefoon maar meer naar de signalen van je kind. Dat is een stuk betrouwbaarder. Die ap zegt niet hoeveel een kind (individueel) nodig heeft en wat doe je bij spugen of krampjes.

    Als je het echt zelf niet weet is er professionele ondersteuning.
     
  6. Tuttebella

    Tuttebella Bekend lid

    3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Eh? Wat een rare reactie. Ik ben echt alles behalve onzeker en kijk ook niet te veel op m’n telefoon. Maar thanks voor je geweldige adviezen.:rolleyes:
     
    bozoe vindt dit leuk.
  7. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.577
    4.623
    113
    Als je volledig zeker zou zijn was dit niet nodig en zou je het zelf wel weten. Als ervaren ouder weet je toch waar je op moet letten om te zien of ze goed groeien en voldoende drinken?

    Blijkbaar wil je (gezien de reacties) dit absoluut gaan aanschaffen). Dan zou ik dat gewoon doen.

    En dit ding werkt met een ap. Daar moet je dus iedere keer op kijken om een analyse te krijgen van je eigen kind.
     
  8. Tuttebella

    Tuttebella Bekend lid

    3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Met vier dochters vind ik mijzelf inderdaad heel erg ervaren. Echter door het drink drama van onze jongste en het feit dat de andere drie ook nooit echt uitblonken in drinken leek mij dit heel erg handig en veel stress schelen.

    Het is trouwens app. Maar ja, je moet op je telefoon kijken. Dat kost misschien een minuut? Lijkt mij vooral handig als ik weer aan het werk ga. Maar zoveel tijd kost een app openen nou ook weer niet he, overdrijven is ook een vak.
     
  9. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Guttegut, de gezelligheid spat er weer vanaf hier.

    Ik zou het kopen, als dit vorig jaar op de markt kwam. Mijn dochters dronken ook dramatisch de eerste weken, schreef alles op (keer 2!) en bleef maar rekenen of het genoeg was.
    En ach, 80 euro is veel maar anders koop je een x aantal kleertjes minder en probeer je het ;)
     
    Paardenbloem en Tuttebella vinden dit leuk.
  10. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.908
    3.324
    113
    Ik vind het nogal veel geld voor een fles.
    En ik heb van beide kinderen nog geen enkele dag geweten wat ze hebben gedronken, dus ik vraag me af wat het zou toevoegen.
    Zou eerder een weegschaal aanschaffen, zodat je wekelijks kan wegen als je twijfelt of je kindje genoeg binnen krijgt.

    Maar als het jou rust kan geven moet je het gewoon kopen.
     
  11. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.580
    1.203
    113
    randstad
    Nadeel vind ik dat hij alleen op iPhone werkt maar zeker als je een verleden hebt met slecht drinkende kindjes Snap ik wel dat je dit klopt als ze dit 5 jaar geleden hadden gehad had ik hem voor mijn dysmatuur oudste ook gekocht nu was het elke x klieren met schrijven en niet vergeten etc. Dus ik zou er voor gaan
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  12. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Wat waren de drinkproblemen van je meisjes precies? Misschien hebben ze ook wat minder altijd nodig gehad dan normaliter de adviezen voorschrijven?
     
  13. Tuttebella

    Tuttebella Bekend lid

    3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    De oudste drie waren prematuur en hadden moeite met wakker blijven. Ze kregen al kleine hoeveelheden.

    Onze jongste dronk gewoon niet en kreeg uiteindelijk een sonde :)
     
  14. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ah zo, dan snap ik dat je eea erg goed wil bijhouden ja om op tijd te kunnen ingrijpen. Maar dan speelt ook wel de zuigkracht/snelheid van je kind in combi met grootte gaatje in speen enz erg belangrijke rol. Als ze nog ‘zwak’ zijn moeten ze precies de hoeveelheid binnenkrijgen die ze zelf aankunnen in de tijd dat ze wakker zijn. Dat verschilt heel erg per fles heb ik gemerkt (de ene prematuurspeen is de andere niet). Dan zou ik ook nog even kijken buiten Avent wat de verschillen en ervaringen zijn?
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  15. kimmaikel24

    kimmaikel24 Fanatiek lid

    22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Ik volg ook even :)
    Lijkt me echt super handig , maar bij de eerste ben ik overgestapt maar difrax.
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  16. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    #36 MadeInUSA, 27 mei 2019
    Laatst bewerkt: 27 mei 2019
    Nou ts, ik denk dat veel dames hier staan te trappelen om je nog een keer van een antwoord te voorzien. Ben je in real life ook zo aardig?
    Een opmerking als "avent beviel bij veel moeders in mijn omgeving niet" lijkt me bijvoorbeeld heel toepasselijke ervaringsinformatie in een topic over avent.

    Dit is vooral een gadget voor nerd mama's :roflmao: en een heel dure vervanging van voor en na een voeding even naar de maatstreepjes kijken. Vooral omdat er alleen 125 ml flesjes op passen, wat betekent dat je al vrij snel twee keer een flesje moet maken voor 1 voeding. Vind ik niet handig of tijdbesparend.
     
  17. Tuttebella

    Tuttebella Bekend lid

    3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Maar het is geen informatie topic over avent. Ik weet al dat ik met avent ga voeden. Het gaat specifiek over de slimme fles. Dan heb ik toch geen zak aan adviezen die over de avent fles zelf gaan, daar vraag ik niet om en dat geef ik ook meermaals duidelijk aan.

    Dat er alleen 125ml oppast had ik ook gezien en vind ik echt jammer. Heb Philips een berichtje gestuurd maar voorlopig wordt dat ook niet aangepast naar een groter formaat. Mijn dochters hebben alleen wel vrij lang max 120cc gedronken, dus kunnen best lang met dat flesje doen.
     
    Riverdale87 vindt dit leuk.
  18. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Wat overdreven. Ik heb straks mijn derde, en gooi de eerste maanden nog steeds in een (gratis) app. Alsof ik nog hersencellen over heb om te onthouden wat en wanneer ze drinkt.

    Deze fles zie ik de meerwaarde niet van though, ik gebruik gewoon babytracker.
     
    bozoe vindt dit leuk.
  19. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Persoonlijk zou ik hem niet aanschaffen , vind het een hoop geld voor een fles. Heb er geen ervaring mee verder , en ken niemand die hem gebruikt.

    Maar wie ben ik .
    De één geeft een hoop geld uit aan een flesje , de ander geeft het uit aan een nieuwe dure kinderwagen of baby kamer of baby kleertjes , wat jij dan misschien weer niet zou doen of onzin vind.

    Ik zou zeggen lekker doen waar jij je goed bij voelt , en wat jou gaat helpen / een prettig gevoel geeft!

    Hopelijk heb je inmiddels goede reviews kunnen vinden die je hebben kunnen helpen een keuze te maken . Succes!
     
  20. Emilie69

    Emilie69 Niet meer actief

    Als jij denkt dat deze fles een drinkdrama kan voorkomen, zou ik het proberen. Ook al omdat je zelf zegt dat het financieel geen probleem is.
    Zelf zou ik het niet doen. Ik heb ook 2 kinderen gehad met 'eetproblemen' in het begin, maar ik zie niet in hoe deze fles de oorzaak van het slecht drinken had kunnen wegnemen. En dat het drinken een drama was, zag ik ook wel zonder speciale fles.
     

Deel Deze Pagina