ervaring met 2 kinderen op 3/4 kamer appartement?

Discussie in 'De lounge' gestart door tico, 8 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    hoi allemaal,
    Wij wonen nu in een 3 v/h 4 kamer appartement. We willen er eigenlijk graag vanaf maar dat is in deze tijd niet echt makkelijk. Ook willen wij graag een 2e kindje. Nu twijfel ik heel erg wat we moeten doen. Eerst wachten tot we verkopen (kan erg lang duren natuurlijk)
    of toch al voor een 2e kindje gaan en mocht dit snel lukken deze de eerste tijd op onze kamer nemen (wel erg krap) of toch weer een 4 kamer woning ervan maken. wat wel ten koste gaat van onze fantastisch grote woonkamer.
    Pffff was er maar geen huizencrises bah! weet het echt ff niet dus heeft iemand misschien een soortgelijke ervaring en wat heb je gedaan?

2. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Is het een optie dat je de grootste slaapkamer in 2e splitst? Dan creeer je 2 kleine kamertjes

3. sharmila

sharmila Bekend lid

27 jan 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    Ik ben nu zwanger van de 2e en hier hetzelfde. Wij doen de baby eerst bij ons en later samen met de oudste op de kamer. Ik sliep vroeger ook met mijn broer op 1 kamer. Vond dat helemaal leuk. Toen wat ouder werd had ik wel een eigen kamer. Dus om te overbruggen doe ik het nu zo. Succes netje keuze maken.

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.253
    6.140
    113
    Je kan toch ook kijken hoe het uitpakt met een baby?
    Ik zou mijn appartement te koop zetten en ondertussen voor een kindje gaan. Dat duurt toch minstens nog 9 maanden. Daarna kan een kindje prima op jullie kamer slapen (als je dat niet erg vind) en later bij zus op de kamer.
    En als je je huis echt niet verkocht krijgt en het wordt toch te krap naar je zin met de baby op de kamer, zou ik alsnog verbouwen.

5. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    alvast bedankt voor jullie reacties. De grootste kamer in 2 delen is helaas geen optie zowel door de ligging van de kamer als de grootte. Maar wat jullie zeggen is wel waar we kunnen ook gewoon kijken hoe het loopt, dus gewoon proberen weer zwanger te worden en dan is er nog zat tijd om te kijken hoe het loopt. Maar wij zijn nogal planners vandaar dat we het het liefst allemaal van te voren al willen weten haha.
    Misschien zijn we ook wel te veeleisend, want buren even verderop wonen in een nog veel kleiner appartement met 2 kinderen en een huisdierenstapel dus het kan wel. En de kamer extra kan zo gemaakt worden maar ben zo gehecht aan mijn grote woonkamer de rest van het huis is relatief klein dus mijn grote woonkamer is mijn trots. maar voor een baby geef ik die graag op haha.

6. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Bij ons staat het ook te koop. Wij wonen hier nu met zn 4-en, (tweeling van bijna 1, en vriend en ik) ik raakte onverwachts zwanger toen mijn tweeling 9 maanden was, wij wonen straks dus met zijn 5-en.. Het staat te koop, maarja die markt he... Ik zou er lekker voor gaan, en de praktische dingen kan zo oplossen hoor... Wij denken nu aan een kinderdagverblijf ledikant, voor als de baby een maand of 6 is, de eerste tijd komt hij/zij sowieso bij ons op de kamer.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wij hebben 3 slaapkamers, ben nu zwanger van de derde. Baby komt eerst bij ons op de kamer, daarna zal de grotere slaapkamer gedeeld moeten worden.

8. Skye

Skye Niet meer actief

Woon hier ook in een 4-kamer appartement en ik moet erniet aan denken dat ik hier 2 kinderen zou krijgen!! Ons huis staat nu te koop en als we in een groter huis wonen dan komt er misschien wel een tweede. Eerder niet!!!

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij wonen in een appartement met 1,5 slaapkamer ;) en hier komt dus ook een tweede. We staan wel op de wachtlijst voor een andere woning maar dat duurt eindeloos en ik ga toch echt niet mijn leven laten afhangen van een woningbouwvereniging. Als er gezinnen met 12 kinderen op 1 flatje kunnen wonen, moet dit ook kunnen. Ideaal is anders, maar het komt goed.

10. Snowy09

Snowy09 Actief lid

13 aug 2011
    466
    0
    0
    Onder Rotterdam
    Wij zijn 1,5 jaar geleden verhuisd van een 4 kamer flat woning.
    Naar een 3 kamer gezindwoning.

En verwachten nu is 3e kindje.
    Hebben 1 slaapkamer van +/- 12 m2 en 1 van +/- 8 m2
    En een hobby kamer zonder verwarming.

Wij hebben de kamer van 12m2 daar sliepen de kids eerst maar teveel auto's en herrie. Die slapen nu dus in het 8m2 kamertje samen.En de hobby kamer is de speelkamer. En de beeb komt bij ons op de kamer ! En volgend jaar of eind dit jaar verwacht ik wel een andere woning te hebben. Staan niet slecht op de huizen lijst van de woningbouw staan gemiddeld 30ste

11. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hier een 4 kamerapp.
    Staat al ruim 3 jaar te koop :( (net een maand voor de crisis in de verkoop gezet..)

Kids zijn nu, bijna 4 en net 2, en het gaat prima qua ruimte ed.

12. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Het kan natuurlijk allemaal, maar of je het wilt is een tweede.
    Je kan de baby de eerste tijd bij jullie op de kamer nemen en daarna samen op een kamer bij grote broer/zus.

Hier een flat van 80m2 en 3 slaapkamers. Ik zou door ruimtegebruik niet mijn kinderwens uitstellen eerlijk gezegd, mijn ervaring is dat er altijd wel een mouw aan te passen is.

13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij wonen sinds kort ook met zn vieren op een drie kamer appartement. Ook ons huis staat te koop, maar ja veel schot zit er nu niet in. Tot nu toe gaat het goed. Zoontje heeft een eigen kamer en de kleine slaapt bij ons. Als ze doorslaapt kan ze bij ons zoontje op de kamer.

Tot nu toe gaat het prima, nadeel is dat we vierhoog wonen zonder lift en zoontje nog niet goed naar beneden loopt en naar boven heeft hij ook niet altijd zin, dus dan loop ik maar twee keer.

Al hoop ik wel dat we het snel verkopen, zou wel heel graag een huis met een tuin willen.

14. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik zou een kinderwens niet uit stellen, maar ja, wie ben ik? Als de baby eerst bij jullie op de kamer kan, kun je je app. te koop zetten, en zien hoe het loopt. Als je kindje eenmaal doorslaapt kunnen ze best een kamer delen denk ik.

15. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik zou zeggen: Ga voor je kinderwens! Je weet immers nooit hoelang het zal duren. Hier hebben we dezelfde situatie gehad. Ik wilde graag een 2e maar mn man wilde eerst liever verhuizen. Toen ons appartement al een hele tijd te koop stond toch besloten om voor een 2e kindje te gaan. Het zou de eerste tijd toch nog bij ons op de kamer slapen en daarna zouden ze eventueel samen op een kamer kunnen of zouden we onze werkkamer opgeven. Inmiddels zijn we net verhuisd maar ben na 1,5 jaar nog niet zwanger helaas:( Kortom ga je droom achterna,een kindje krijgt er niets van als het samen op een kamer slaapt. En wie weet staat je huis 3 jaar te koop (hoop het niet natuurlijk) en dan baal je dat je niet toch eerder voor een 2e kindje bent gegaan.

16. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    bedankt dames!
    Zal de reacties ook even aan mijn man laten lezen, ik denk dat hij nog meer overtuigd moet worden dan ik haha. En mama van lieke (weet even niet je nickname of is dat mama van lieke hahaha) ik hoop echt dat het voor jullie snel raak is! Heb wel vaker gelezen dat jullie al een tijdje bezig zijn en je hebt wel gelijk je weet nooit of het lukt en hoelang het dan duurt!

Deel Deze Pagina