Hoelang gebruik je gemiddeld een wiegje?

Discussion in 'De babyuitzet' started by ProudMum, Jul 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Was er benieuwd naar!
    Joey heeft eigenlijk alleen maar in een ledikantje gelegen en we hebben nooit van een wiegje gebruik gemaakt.

2. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Hier maar 2 weken, maar hoor ook mensen die hem een half jaar gebruiken. Is helemaal afhankelijk denk ik van de persoon en situatie.

3. nony

nony Fanatiek lid

May 4, 2007
    3,308
    241
    63
    nh
    ik heb hem ruim 4 maanden gebruikt...en hij staat voor de volgende beeb weer klaar!

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Ik heb hem 2 1/2 maand gebruikt. Paar dagen na de eerste prikjes is ze 's nachts haar eigen kamer opgegaan. Vond het wel heel gezellig met haar, alleen kon niet zo goed slapen. Werd van ieder geluid wakker.
    Ze is nu 4 maanden maar past er nog steeds in (Mozes mandje, en ligt er nog steeds in als we ergens gaan logeren).

5. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    We gebruiken hem nu al 6 maanden en daar komt zeker nog een maand bij. Bevalt uitstekend niet zo'n groot ledikant waar hummer in verdwaald.

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    bij mijn dochter 6 maanden :0 vond het zo gezellig maar ze moest er op den duur toch echt uit :) en ging ook meteen naar de eigen kamertje

mijn zoontje z'n 2 maanden. hij maakte zoveel lawaai dat hij sneller naar zijn eigen kamer en bed ging

7. brit76

brit76 Actief lid

Apr 29, 2009
    379
    7
    18
    Hier heeft ons meisje er een week of 8 in gelegen, bij ons op de slaapkamer. Toen hebben we haar langzaam laten wennen aan haar ledikantje in haar eigen kamer.

8. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Wij hebben hem een maand of 3 gebruikt. Die tijd sliep hij bij ons op de kamer. Na 3 mnd is hij naar zijn eigen kamertje met ledikantje gegaan.

9. ProudMum

over het algemeen niet zo heel lang dus.
    Lijkt me dan een dure aanschaf voor een relatief korte periode?

10. Druif2008

Druif2008 Actief lid

Aug 16, 2008
    287
    1
    0
    Dat zal er aan liggen hoeveel je er voor betaalt en wat jij duur vind. Je hebt ze voor een hoge prijs maar ook voor redelijke prijzen. Ook zie ik hier wel reacties van mensen die het wel voor een lange periode gebruiken. Je zult dus zelf daarin een afweging moeten maken.

Wij hebben wel een wiegje gekocht en ik weet niet hoe lang we er gebruik van gaan maken. Ik lees dat veel het wiegje alleen op de kamer van de ouders gebruiken en dan gaat het kindje naar de ledikant op eigen kamer. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om het wiegje op de eigen kamer neer te zetten. Dan kunnen ze er ook langer van genieten. Zeker als je het ledikantje in de eerste maanden veel te groot vind.

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij hebben ons ´wiegje´ (bak van de kinderwagen) 2,5 maand bij ons de kamer gehad als bedje voor Irem. Sinds we terug zijn uit het ziekenhuis slaapt ze gewoon op haar eigen kamertje, dag en nacht. Haar maakt het niet veel uit waar ze ligt, maar ik durfde haar ´s nachts niet eerder in haar eigen bed te leggen omdat ze op haar buik sliep. Nu ze op haar rug slaapt vind ik het geen probleem meer.

12. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Daarom hebben we ook een wiegje geleend. Misschien ook een optie voor je?

13. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Is er niet toevallig iemand in de familie die er eentje heeft?

Wij hebben die van moeder, waar ik en m'n zusjes in hebben gelegen geleend. Ook de nog prima commode en kledingkast. Gingen dus mee voor ronde 4 en hoop ze ook deze zwangerschap en daarna(!) te kunnen lenen. Soort familiestuk zo, hihi :D

En je hoeft natuurlijk niet te kiezen voor een wiegje, wijzelf vonden het voor de kleine wat beschermder aanvoelen als die dan nog inmense ledikanten. Echter met 4 maandjes toch op overgegaan, want mevrouw draaide constant, en kwam dan klem te zitten in de wieg. Haha!

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

Zoonlief lag er maar een maand in, omdat ik hem liever op zijn eigen kamertje had liggen. Maar nummer 2 moet langer bij ons op de kamer omdat we hier maar 2 slaapkamers hebben, dus ik hoop dit keer toch op zo'n 6 maanden :) We hebben dan ook een nieuwe hangwieg gekocht van kindekeklein. Nu maar hopen dat ie goed wordt benut :)

15. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Die heb ik ook en ons zoontje heeft er tot 7 maanden ingelegen, toen begon hij zich overal op te trekken tot staan, dus vond ik het te gevaarlijk worden, maar het paste goed, terwijl het een grote baby was.
    Mijn dochtertje heeft alleen in het ledikantje geslapen, maar die lag echt zo verdwaald in dat grote bed, daar had ze wat moeite mee, vandaar dat ik voor mijn zoontje alsnog een wiegje heb aangeschaft, geen spijt van gehad.

16. mik25

mik25 VIP lid

Sep 12, 2007
    14,563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    donique vijf maanden. (wieg van prenetal 80 euro en matrasje van 30 euro. dus geld valt mee)

en sydney blijft er zeker in tot een maand of vijf a zeven. (donique moet naar zolder dus even afwachten wanneer dat klaar is. dan schuiven ze allebei op )

ik vind het fantastisch. ze ligt lekker op onze kamer in haar wiegje. neemt ook niet zoveel ruimte in als een ledikant!

17. ProudMum

Wij hebben Joey de eerste maanden wel in de reiswieg gehad, hij wilde het ledikant niet meer in.

Prenatal kan ik wel eens kijken ja, en idd rondvragen of iemand een wiegje heeft die wij mogen lenen!

18. p1982

p1982 Niet meer actief

hier denk ik 3,5 maand gebruikt op haar eigen kamertje

het ging niet bij ons op de kamer dus na 2 dagen naar haar eigen kamertje entoen sliep ze wel goed

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb twee wiegen staan. Een kleintje op onze slaapkamer. Daar heeft onze meid 7 weken in geslapen (alleen 's nachts na de late voeding) en eentje op haar eigen kamer. Die op haar eigen kamer is een ouderwetse grote wieg en daar kan ze inblijven - waarschijnlijk - tot 6 maanden.

Het hangt erg af van het formaat wieg en de bewegelijkheid van je kind hoe lang ze in een wieg passen.

20. Maia

Maia Niet meer actief

hier maar 2 weken. Toen werd ik zo gek van haar geluiden die ze maakt 's nachts dat ik niet kon slapen dus toen is ze gewoon in het ledikantje op haar eigen kamertje gegaan!

Share This Page