Wij gaan volgend jaar april met onze dochter naar China op vakantie. Zijn er tips? Waar aan denken? Niet vergeten? Welke plaatsen zeker bezoeken? Mijn man heeft van 2007/2009 in China gewoond/gewerkt. Maar dat is alweer tijd geleden. We gaan naar waar hij gewoond/gewerkt heeft, we landen in Hong kong daar 2 nachten doen, dan guanzhou daar heeft hij gewoond, dan XI'an dan naar Beijing? Of zijn er andere tips mooie dingen must see ? Aanbevelingen kwa hotels? Ect we horen het graag.
Ik heb vooral in hostels geslapen. Hier hebben ze vaak ook wel familiekamers. Alleen keek ik altijd ter plekke eerst naar de kamer en besloot dan of ik het ok vond.maar wel echt goede kamers vaak met eigen sanitair. 2dagen...pff dan ben je net je jetlag kwijt. Het is ook al wat jaren geleden dat ik er studeerde dus moet even nadenken wat ook alweer leuk is. Er is wel een heel mooi groot park in Beijing daarin zit ook nog een soort kermis. Rond april staan al die mooie bomen in bloei en zijn er veel bruidsfotoshoot. Erg mooi om te zien. Je kan ook allerlei sporten beoefenen in het park. (Dacht chaoyang park) en er staan ook nog mooie gebouwen in en er zijn van die marktjes af en toe.
Disney Hong Kong als jullie daarvan houden! En de grote boeddha, met de kabelbaan er naartoe vonden wij super gaaf. The Peak bezoeken in Hong Kong, 2 nachten daar is vrij kort.
Bedankt voor de reactie. 2 nachten Hong kong vinden wij voldoende, we willen daarna doorreizen naar waar mijn man gewoond/gewerkt heeft en daar zijn we dan 5 nachten. Bedankt voor alle tips tot nu toe