Ik heb van anderen begrepen dat het Geertgen inmiddels geen Utro meer geeft bij herhaalde mk's, dus daar zou ik m'n geld niet op zetten. Zou dan toch eerder naar Gent gaan. En het valt echt niet te zeggen wat de oorzaak van de mk's is voordat er uitgebreid onderzoek is gedaan. Met echo zie je tussenschotten bijvoorbeeld al vaak niet. Suus
Alhoewel ik het nooit zeker te weten kom of het door de acupunctuur is gekomen... ben ik nu wel na bijna twee jaar proberen spontaan zwanger geraakt. Ik heb een miskraam gehad en hoopte snel weer zwanger te worden. Dit was dus niet het geval en heb er toen voor gekozen om na twee jaar te beginnen met een fertiliteitsbehandeling (uit onderzoek was niets naar voren gekomen). Afspraak gemaakt in het ziekenhuis en ondertussen ben ik mij gaan verdiepen in acupunctuur in combinatie met IUI/IVF. Aangezien ik nog een maand moest wachten op de afspraak, besloot ik wel alvast de acupuntuur uit te proberen om te kijken hoe ik het zou vinden en kennis te maken. In totaal heb ik twee behandelingen gehad - rond mijn ei-sprong en een week erna. En totaal onverwacht.... zwanger! Acupunctuur zit niet in het basispakket van de ziektekostenverzekering, maar kan wel vergoed worden vanuit een aanvullende verzekering. Als je die hebt kan je er gewoon voor kiezen om het eens te proberen. Baat het niet dan schaadt het niet, dacht ik zo tenminste. Van wat ik gelezen heb op fora op het internet zit in Utrecht Gillis Stoop waar veel positieve verhalen over terug te lezen zijn. Hoe dan ook succes!
Mijn ervaring met acupuntuur was positief. Toen ik zes wk zwanger was van mijn zoontje heb ik een sessie gehad waar de doorbloeding van mijn bm bevorderde hij is nu 3 en darteld lekker rond. Na weer 2 mk met hartaktie ben ik naar de osteopaat gegaan ook voor een betere doorbloeding en ze kwam er achter dat mijn bm te veel naar rechts stond. Na 2 sessies was ik weer goed ongesteld en daarna zw en ben nu 16,5 wk opweg. Moet zeggen dat ik nu wel Ascal gebruik dus of het daar door komt of de sessies of gewoon dat het nu goed gaat daar komen we nooit achter maar niks doen vond ik zelf vreselijk. Heel veel sterkte dames.