ervaringen met angelsounds doppler echoapparaat

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mamatje, 20 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatje

mamatje Actief lid

14 aug 2007
    417
    0
    0
    Hoi hoi,
    heeft er iemand ervaring met de angelsounds doppler echoapparaat?
    Hoor je duidelijk een hartje of hoor je een heleboel ruis.
    Kan het schadelijk zijn voor het babytje?

2. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Hee,

Eerlijk: ik hoor 't bijna niet. Hoor heeeeel veel bijgeluiden en weinig hartslag. En als ik 't hoor is 't zo ver weg dat ik me afvraag of ik 't me niet verbeeld. Of m'n eigen hartslag door 'n ader ofzo.
    Mijn vriend dacht trouwens wel dat hij 't hoorde.

Heb 'm met ong 12 weken gekocht. En toen veel geprobeerd, nu eerlijk gezegd niet meer.

Het kostte 'n hoop tijd om de goeie plek te vinden en vervolgens geen milimeter meer bewegen om 't goed te houden.

Heb er heel veel positieve verhalen over gehoord, dus misschien ligt 't aan hoe mijn babytje toen lag, maar ik vind 't zelf zonde van 't geld geweest.

En of 't schadelijk is zijn ook de meningen over verdeeld, zolang je 't niet heel de dag doet zal 't wel meevallen maar een paar keer per week kan geen kwaad denk ik.

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Volgens mij kan het geen kwaad, als je het een keer per week doet. Ik hoorde het hartje vanaf 13 weken, heeeel ver weg en erg veel ruis erbij maar hoe verder ik was, hoe duidelijker het hartje van Louise klonk. Zorgen dat je buik goed vet is door hem dik in te smeren (dit geleid).

Mirjam; heb jij toevallig je placenta aan de voorkant? Dan schijn je het hartje ook veel slechter te horen.

4. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    een ander koptelefoontje aansluiten helpt ook zeker!
    zoals van een ipod..
    Want degene die erbij zit, is van slechte kwaliteit!
    Toen wij een andere erop aansluiten hoorde je ook duidelijk het verschil!

En inderdaad flink wat zalf erop om te geleiden ;)

succes met luisteren!

5. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Ik vind het een super apparaat. gewoon je buik lekker met babyolie insmeren en idd de koptelefoon verwissellen. Ik hoor het hartje heel duidelijk. Ik zou je wel aanraden om pas over een week of twee te gaan proberen als je er een haalt dan heb je meer kans het hartje te vinden.

6. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik vind het echt een geweldig apparaatje! We luisteren ´s avonds in bed eventjes om weltrusten te zeggen tegen onze kleine, en het voelt zo knus om dan nog eens extra te beseffen dat we met z´n drietjes zijn.
    Gisteren heb ik bij mijn verloskundige gevraagd of het schadelijk was, zij was van mening dat het onschadelijk is. Sowieso luister je geen uren, even kort het hartje horen is leuk genoeg.

Ik heb het hartje trouwens ook laten horen aan mijn moeder en mijn stiefdochter, die vonden het helemaal geweldig! Dat vind ik ook wel heel leuk, om het zo wat meer te kunnen delen.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.088
    3.870
    113
    Ik hoorde haar anders best goed. Wel een ander koptelefoontje op gedaan en van die geleidingsgel op mijn buik. Ging prima, ik vond het wel een leuk apparaatje.

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.220
    113
    Brabant
    het is btw geen doppler/echo apparaat en daarom is het onschadelijk!
    Ik ben begonnen bij 10 weken te zoeken en vond het hartje bij 12,5 weken. Mijn tip: in het begin gaan zoeken als je een volle blaas hebt en idd pas na de 12 weken! Ik vind het hartje nu steeds, een fijn gevoel hoor!

9. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Wij hebben er ook één en in het begin aardig wat naar geluisterd. Ik hoorde het hartje vanaf een week of 14-15, moest toen heeel goed zoeken. Maar hoe verder in de zwangerschap hoe eerder ik het hartje steeds te pakken had. Ik smeerde altijd eerst mijn buik in met baby/olie, dan hoor je het heel helder.

Sinds ik de baby iedere dag voel, gebruik ik hem eigenlijk niet meer.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.844
    3.361
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb hem vanaf 14 weken en heb altijd het hartje erg duidelijk gehoord. Mijn man en ik luisteren samen, we pluggen 2 koptelefoons erin. Dat gaat super :) , 1 van beiden is overigens de koptelefoon die er bij zit, werkt goed hoor, ondanks dat ik daar alleen maar negatieve reacties over lees ;)
    Wel gaat mijn voorkeur overduidelijk uit naar babyolie, in plaats van naar zalf of lotion. De olie geleid veel beter.

11. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik hoorde vanaf 11 weken haar hartje duidelijk kloppen. Wel heb ik er een ander koptelefoontje op aangesloten. Hij is hier heel vaak gebruikt. Vind het een super apparaat.

12. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Hier ook zo, even een ander koptelefoontje en ik hoorde het supergoed!
    Volgens mij kun je ook nog het geluid opnemen naar de pc toe, leuk voor later. Helaas zijn wij het vergeten....

13. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    Ik heb er ook een maar gebruik hem alleen als ik heel bezorgt ben maar hoor haar wel heel goed dan.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb lang getwijfeld of ik er 1 wilde. Maar toen bedacht ik me, waarschijnlijk zal ik de baby snel gaan voelen en wat is dan nog het nut van zo'n doppler? Met 19 weken voelde ik Eva en meteen ook elke dag heel goed, dan had ik het zo'n 5 weken kunnen gebruiken (natuurlijk wel langer, maar wat is het nut om het te gebruiken als je de baby voelt?). Ik ben dus blij dat ik 'm niet had aangeschaft, heb het ook echt niet gemist. Mijn placenta lag trouwens aan de voorkant, dus grote kans dat ik er sowieso niets aan had gehad.

15. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Waar kan je zo'n apparaat kopen? en hoeveel kost het?

16. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Je kunt hem nieuw kopen bij de kijkshop voor ik geloof 40 euro maar hij wordt ook regelmatig hier 2e hands aangeboden bij het te koop gedeelte.

17. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    @Snoopy: bij mij lag de placenta ook aan de voorkant maar bij mij geen problemen met luisteren hoor.

18. mamatje

mamatje Actief lid

14 aug 2007
    417
    0
    0
    Hoi dames,
    Heb vandaag toch maar zo'n apparaat gekocht bij de kijkshop voor 40 euro + een gel erbij 4 euro of zo.
    Maar helaas kan ik nog niks horen! Heb een half uur geprobeerd maar het lukte niet. Vanavond voor het slapen gaan ga ik het nog een keer proberen. Ik hoorde wel een heleboel dingen maar geen hartslag. Ik kon die van mezelf ok nie horen? Hahahah zal wel aan mij liggen. Nog iemand tips? Vanavond ga ik babyolie gebruiken i.p.v. die gel en een ander koptelefoon kijken of het lukt!

19. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Ik gebruikte ook babyolie, werkte bij mij beter..

Ik hoorde het hartje ongeveer met 13 weken !

20. mamatje

mamatje Actief lid

14 aug 2007
    417
    0
    0
    Het is gelukt! Heb het hartje kunnen horen. Wat geweldig zeg!

Deel Deze Pagina