Ik geef mijn zoontje borstvoeding en als ik wat wil afkolven krijg ik nog maar ongeveer 10 cc. De moeite niet dus.. mijn zoontje is verder wel tevreden, dus ik denk en hoop niet dat mijn melk op raakt. Kolven was eerder nooit een probleem. Hoe kan dit?
Hoe oud is je zoontje? De mijne nu net 5 maanden en volgens mij heb ik een giga productiedip. Hij heeft steeds minder volle plasluiers......
Misschien ook een dip? Ik ben me nu echt vol aan het proppen met brood, havermout, fruit en koek en water. Want volgens mij is mijn buffer op, en ben ik te moe Ik leg mijn zoontje nu om de 2 uur aan. Misschien ook iets voor jou op je vrije dag?
Krijg je wel een toeschietreflex? Anders zou je misschien de neuspray met oxytocine aan de huisarts kunnen vragen. Misschien dat het dan wel weer lukt. Warmte op je borsten voordat je gaat kolven wil ook nog wel eens helpen. Veel succes
Rond vier maanden hebben heel veel vrouwen een dip. Je kunt eens op het borstvoedingsforum zoeken op 4 maanden dip, daar zul je vast veel herkenning vinden. Het is, als ik me goed herinner, een periode waarin vraag en aanbod opnieuw op elkaar afgestemd moeten worden. Je kindje zal veel vragen en onverzadigbaar lijken en daardoor heb je waarschijnlijk ook niet echt iets over om nog te kolven. Ik zou je kindje nu zo veel mogelijk aanleggen, wanneer hij/zij daarom vraagt en met een paar dagen zou je verbetering moeten zien. Kolven zou ik even laten voor wat het is als je thuis bent. Wanneer je moet werken heb je weinig keuze, proberen je niet druk te maken lijkt me het beste (maar zeker niet makkelijk). Succes, het gaat echt over!
Ja ik hoop dat dit het is. Mijn zoontje zelf is gelukkig nog wel tevreden en komt meestal pas na 3 uur en heeft ook volle luiers. Zelf ben ik momenteel totaal niet fit, dus dat speelt misschien ook wel een rol.
Ik heb al eens een toppic gestart over kolven, want wat een hel is dat toch... ik krijg 1 borst altijd prima geklofd, de ander lukt gewoon niet.. .er komt gewoon bijna niks... als ik mn zoon daarna aanleg drinkt hij gewoon dus de melk is er wel.... zo vervelend... en dan zit ik op mn werk met 1 overvolle tiet