Je kunt ook ipv die pakjes/potjes shakes een groentensmoothie nemen. Met wat noten of haver erdoor ook voedzaam en het lijkt me ook gezonder.
Als je weet hoeveel ckal er in die shake zitten kun je toch beter die ene maaltijd vervangen door gezond voedsel wat rond dezelfde aantal kcal zit? Dan kun je nog afwisselen ook. Veel lekkerder en gezonder. Dan hoef je daarna ook niet te wennen aan een gezonde levensstijl als je weer stopt met de shakes maar kan je die juist verder uitbreiden naar meerdere maaltijden.
Ik gebruik isagenix onder coaching van mijn trainster. Ik vervang ontbijt en lunch met een shake. De shakes vul ik aan met noten, havermout en fruit. Soms gebruik ik ook tussendoortjes van hetzelfde merk maar vaak ook gewoon fruit, groenten of noten. Avondeten eet ik normaal. Ik heb geen honger (en als ik trek krijg dan eet ik iets!) En ben nu 6,5kg kwijt in 2 maanden. Maar nog belangrijker: 11cm buikomtrek, 11cm heupomtrek en 9cm per been. Ik voel me energieker, heb minder last van energiedips en voel me minder gestresst. Ik heb niet het idee dat ik aan het crashen ben dus blijf dit nog even doen. Is wel prijzig vind ik!
Ik heb het ooit 1x geprobeerd. Wel alle 3 maaltijden vervangen door shakes. Tussendoor had ik vaak honger. In het begin val je op zich best snel af, maar das eerst alleen maar vocht. Toen ik tussentijdse bloedingen kreeg ben ik er mee gestopt. De kilo's die ik kwijt was zaten er zo weer aan. Paar jaar geleden kwam er ook naar buiten dat er in de shakes flink suiker zit. Gezond en blijvend afgevallen is toch nog altijd de juiste balans tussen voeding en beweging zoeken. Mijn vader is flink afgevallen door koolhydraat beperkt te eten, sporten heeft hij niet gedaan maar loopt op z'n werk heel veel. Veel groente en vlees, koolhydraat arm brood en geen aardappelen en pasta.
Ik ben met gezond eten (wel gewoon koolhydraten) en elke dag yoga en met regelmaat wandelen nu 7,1 kilo kwijt vanaf 10 september. Ik woog 81,3 en nu 74,2. Doel is voor de kerst een gezond gewicht (in mijn geval onder de 70) en het einddoel is 64 kilo
Ik heb wel een positieve ervaring, met Cambridge. Omdat je het onder begeleiding doet en heel langzaam weer opbouwt. Ik was 15 kg afgevallen en dat was er na 1,5 jaar nog steeds af. Nu heb ik me tijdens mijn zwangerschap helemaal laten gaan en ben nu ook weer met shakes bezig om die zwangerschapskilo’s te verliezen. Ik gebruik nu Kruidvat shakes, stuk goedkoper dan Cambridge en ik heb mn boek nog met de opbouwschema’s. Ik vervang nu ontbijt en lunch door een shake en eet ‘s avonds koolhydraatvrij
Ik zou die shakes laten voor wat ze zijn en anders gaan eten als je wil afvallen. Ik ben ooit 26kg afgevallen in 6/7 maanden en het is er jaren van af gebleven tot dat ik volledig stopte met sporten en samen met vriendlief op de bank chips ging eten. Ben weliswaar nooit heel veel meer aangekomen. Afvallen is niet moeilijk als je luistert naar je lijf.. en het vraagt wel discipline. Ik worstelde echt bijvoorbeeld met eten tot ik genoeg had ipv tot dat ik vol zat. Hou eens een tijdje oprecht bij wat je eet (via eetmeter of fitnesspal bijv.) en kijk wat je anders kunt doen. Daarnaast zou ik shakes vervangen door verse smoothies (met bijv. banaan en spinazie inbegrepen) en wat vast voedsel er naast dat er voor zorgt dat je lang vol zit zoals noten, ei etc. Afhankelijk van hoeveel je beweegt. Luister naar je lijf, afvallen is geen hongerlijden! En met shakes, zoals vele al zeggen, zal je lichaam honger hebben en te kort komen dus crashen..
Bedankt voor de reactie's meiden! Ondanks 7 van de 10 reacties niet al te positief waren over het gebruik van shakes, ga ik me er toch aan wagen. Ik vervang 1 maaltijd per dag. Ontbijt of lunch. En we gaan onze avond maaltijden wat caloriearmer maken. Zodra ik weer volledig werk en lekker kan sporten, bouw ik af met de shakes!
Succes ik hoop dat je het jojo effect bespaart blijft. Ik snap nog steeds niet zo goed waarom je dit wilt helemaal omdat je weer terug wilt naar normale voeding als je weer gaat sporten. Is de optie een gezonde maaltijd met evenveel ckal als de shake dan niet veel gezonder en lekkerder. Lekker veel groente bevat weinig ckal, veel minder suiker, meer vezels, natuurlijke vitamine ipv syntetische (welke kunnen stapelen en klachten geven bij meer dan de dagelijks aanbevolen hoeveelheid zoals B6 en B11) en dus alleen maar meer voordelen en je kunt tenminste afwisselen. Het zal dan namelijk even snel gaan omdat je de ckal van die maaltijd gelijk houd aan die van de shake.
Een vriendin van mij gebruikt koffie ipv shakes. Ze is heel tevreden. Is een speciale koffie die ze online bestelt. Ik weet niet hoe het heet. Zelf weleens shakes geprobeerd, maar ik mis toch vast voedsel op de 1 of andere manier. Ik he het nooit goed kunnen volhouden. Wel van die repen gebruikt als maaltijdvervanger.