Hallo allemaal, Morgen moet ik me om 7u aanmelden in het ziekenhuis voor mijn inleiding. Vorige nacht al amper geslapen omwille van voorweeën en stress denk ik. Ik wil graag rustig de inleiding tegemoet gaan, maar merk dat ik er toch wel bang voor ben. Bang voor het onbekende, de pijn. Maar ik denk dat ik me beter rustig kan houden. Maar ja, hoe doe je dit? Iemand tips? Zou graag toch nog een beetje slapen deze nacht, zodat ik de inleiding/bevalling niet doodmoe moet beginnen. Verder vroeg ik me af of zo'n tabletje dadelijk ook weeën kan opwekken of enkel dient om de baarmoederhals te verweken. Ik heb namelijk al 1cm ontsluiting en de gyn had gezegd dat ze gingen starten met het inbrengen van een tabletje en daarna wel zouden zien hoe het loopt. Groetjes
Rustig blijven Gewoon over je heen laten komen, neem wat te lezen mee/muziek, oid want het kán lang duren (hoeft niet natuurlijk). Wat te eten, drinken etc. Ben beide keren ingeleid, de eerste keer duurde het lang, de tweede keer ging het heel soepel. Toen had ik van alles mee maar niks gebruikt. Eerste keer veel gelezen etc. Als het kan tussendoor wandelingetje door de gang/afdeling/ziekenhuis maken, Vanavond nog lekker relaxen met je man/vriend, lekker iets eten etc. En vooral: Bedenk dat je nu heel snel je kindje in je armen mag hebben! Hoever ben je nu? Heel veel succes en geniet van je kindje straks!
O ja, een tabletje kan weeen opwekken maar hoeft niet. De eerste keer hadden ze gel gedaan, 2 keer maar gebeurde weinig, Bij de bevalling van de jongste ook gel en toen kreeg ik gelijk al weeen. Is dus heel verschillend.
Bij mij hebben ze ook een tablet ingebracht om 10 uur was dat. Daardoor werd mijn baarmoedermond week en ging ik naar de 2 cm ontsluiting. Om 14 uur had ik 3 cm ontsluiting en hebben ze mijn vliezen gebroken toen kwamen de weeen. Ik kreeg een weeenstorm en om 18.59 uur is Damian geboren. Ik heb alles gewoon over me heen laten komen en zag wel wat er gebeurde.
Hoi, wat spannend een inleiding, maar ik vond het reuze meevallen hoor De dag van te voren heb ik een heerlijke mama massage geboekt (ok, de masseuze stond wel een beetje raar te kijken toen ik zei dat ik 5 dagen geleden zou moeten bevallen ), en savonds zijn we uiteten geweest. Daarna lekker vroeg naar bed. Ik ben ingeleid met 40+6 want mijn 1cm ontsluiting had ik al dagen en dat schoot niet op. Op vrijdag om 17.00 kreeg ik een ballonkatheter in. Dit zou de boel een beetje moeten oprekken. Ik ben rustig gaan slapen in het ziekenhuis en ml ging naar huis. we wonen op 5 min afstand en hield de telefoon onder zijn kussen Volgende ochtend gebeurde er niets en heb ik er rond 12.30 eens aan getrokken Daarna kreeg ik zo'n tabletje ingebracht en hebben ze mijn vliezen gebroken. Vrij snel daarna kreeg ik (pers)weeën wat best heftig was maar met een ruggenprik goed te doen. Uiteindelijk is ze om 20.41 geboren. Kortom, de inleiding vond ik prettig omdat ik al twee weken van te voren bij iedere scheet dacht dat er iets ging gebeuren. Toen de inleiding was ingepland had ik rust en had ik zoiets als ze komt dan komt ze en anders komt ze vrijdag/zaterdag. Heel veel succes en probeer inderdaad te ontspannen op een manier dat jij dat kan. Nog even lekker in bad, iets eten wat je lekker vind, een massage van je man, nog even door het slaapkamertje lopen en de spulletjes bekijken, ik noem maar wat! Het gaat helemaal goed komen!!
Dank je wel voor de reacties. @Woezel 25, ik ben nu 39 weken. De inleiding is omwille van zwangerschapsdiabetes. Rustig blijven is dus de boodschap. Ik was van plan om een boek mee te nemen en eventueel mijn laptop en wat documentaires ofzo. We zijn gisteren al voor de laatste keer met 2 gaan eten. Dat vond ik wel gezellig. Vandaag doet mijn maag wel raar, dus super veel eten zit er niet in denk ik. Hoop maar gewoon dat ik nog een beetje slaap deze nacht.
Succes meid! ik word ingeleid bnn een week. Ook ivm insuline spuiten dr diabetes. Laat je weten hoe het liep? Ben benieuwd.
Hey e1ke, Misschien ben je ondertussen al ingeleid, maar zal toch even mijn verhaal doen. Mijn inleiding verliep niet zo vlot. Bmhals wou niet verstrijken, ondanks tabletjes en heel hevige weeën. Het heeft 2 dagen geduurd voor ons zoontje er was. Heb nog epidurale gehad, maar dit hielp na 3u eigenlijk niet meer. Het was dus vrij zwaar. Maar wie weet loopt het bij jou wel helemaal anders. Vriendin van me is ook ingeleid en 6u later had ze haar kindje in haar armen. Veel succes in alle geval!
Op 13 aug opende ze dit topic omdat ze de volgende ochtend ingeleid zou worden. Ik mag dus inderdaad hopen dat dat inmiddels gedaan is