Na 2 fantastische zoontjes vindt mijn man het goed geweest zo. Hij is bereid om zich te laten steriliseren, maar daar vind ik ons nog te jong voor. Ik heb alleen niet zoveel zin om me de komende 5-10 jaar nog vol te stoppen met hormonen. Vooral omdat ik het gevoel heb mijn gevoelens niet altijd onder controle te hebben (kort lontje, te ver doordenken, me met perioden ongelukkig voelen). Vermoedelijk gewoon een gevolg van de hormonen van m'n nuvaring (voorheen ook met de pil). Dusja nu ging in eerste instantie mijn voorkeur uit naar een koperspiraal, maar omdat er daarbij toch wel veel mensen zwanger schijnen te worden (verhalen op internet) en die er bij veel mensen ook uitzakken begin ik daar toch een beetje over te twijfelen. (Niet dat er van mij geen derde meer mag komen, maar daar moeten we dan wel beiden voor kiezen). Ik zou daarom graag wat ervaringen van jullie horen? Welke koperspiraal heb je (gehad) en hoe beviel deze? En wat maakt deze soort koperspiraal fijner/beter dan andere soorten? En dan eigenlijk dezelfde vraag aan mirena gebruiksters, maar dan meer een antwoord op de vraag wat de mirena met je emoties doet? Ik heb over anderhalf uur een afspraak bij mijn huisarts hierover (en uitstrijkje). En hoe zijn de ervaringen met plaatsing van spiraaltje door je huisarts? Of is het echt heel veel verstandiger om dit door een gyneacoloog te laten doen?
lijkt wel of ik dit heb geschreven alleen ik heb al weer 2 jaar de mirena in maar ben er eigenlijk helemaal klaar mee en toevallig gisteren de huisarts gesproken wat te doen nu heb ik een afspraak staan op 2 april bij de gyn om alles te bespreken en een echo ivm al vloeien vanaf november(checken of er eventueel een vleesboom o.i.d. zit zei hij) dus ik kan je niet helpen maar lees wel mee betreft de hormonen van de spiraal ik heb er wel degelijk last van' een heeeel laag libido en af en toe ook depri dus ik ga hem er echt uit laten halen en vragen wat dan een optie is(het liefst sterilisatie maar word helaas niet vergoed en vind het best wel duur) succes bij de huisarts en lees mee wat hij je adviseerde groetjes debby
Nou ik ben dus net bij de huisarts geweest. Hij is zelf ervaren in het zetten van spiraaltjes en dan met name de multiload. De andere merken was hij ook niet zo bekend mee. Omdat ik al 2 kinderen heb gekregen (2x bevallen), vertelde hij dat het niet nodig was om te wachten tot mijn ongesteldheid. Hij stelde dus voor om morgen het uitstrijkje te doen en dan ook gelijk het spiraaltje te plaatsen. Vind het wel spannend hoor ineens zo snel!
Nou ik ben nu net een half uurtje terug. Het zetten viel me echt 100% mee. Waarschijnlijk dankzij al die horrorverhalen op internet. Had wel van te voren ibuprofen ingenomen, dus misschien dat dat gescheeld heeft? Ik vond de eendebek eigenlijk nog wel het vervelendst Het pakken van de baarmoedermond was 1 sec vervelend. Van het plaatsen van het spiraaltje zelf voelde ik helemaal niets van pijn. Dusja, hij zit erin en ik heb eigenlijk nergens last van. Ben erg benieuwd hoe de rest van de dag en de komende dagen zullen verlopen. Ik moet nu na mijn eerste ongesteldheid terug naar de huisarts en daarna nog een keer echo laten maken om te kijken of hij nog goed zit.
Ik heb de multiload 275 (koperspiraal). Hier zitten dus geen hormonen in en heb dan gewoon mijn eigen cyclus.
Goed om te lezen dit! Je leest alleen maar horror verhalen op internet! Bij jou was het dus buiten je ongesteldheid om gezet? Ik ga morgenvroeg om het te laten plaatsen, en dit is dag 5 van mijn ongesteldheid dus zal nog minimaal bloedverlies hebben en maakte me al zorgen dat de dokter dan zegt dat het niet meer gaat. Ben benieuwd of het veel pijn doet!
Ja klopt, buiten ongesteldheid om. Volgens mijn huisarts was tijdens ongesteldheid vooral belangrijk voor vrouwen die nog nooit vaginaal bevallen zijn. Ben benieuwd hoe het morgen bij jou gaat! Welk spiraaltje krijg jij?
Koffieleut wil je laten weten hoe het ging of het pijn deed etc? Ik zit te twijfelen nl tussen de micogynon pil 30 of een mirena spiraaltje...
Ik twijfel dus ook over een koperspiraal of een 3fase pil. 3 fasenpil jaren gebruikt. Niet superveel klachten gehad. Nuvaring zwaar depressief van geworden, dus wil niks vast inbrengen meer met hormonen. ( implanon, mirena etc...) Mijn vk had het over een de T-safe koperspiraal. Ik ben alleen echt een watje om hem te laten zetten na al die pijnlijke verhalen. Ik heb normaal nooit pijnlijke ervaringen qua inwendig onderzoek maar voor zo'n spiraaltje toch erg bang. De werking van de t-safe zit me ook beetje dwars. Omdat er wel een bevruchting kan plaatsvinden. (en geen innesteling) Toch een rare gedachte...
Ik heb van de mirena erg veel klachten gehad. Dus na 8 mnd laten verwijderen. Nu sinds oktober een flexi-t koperspiraal, bevalt me tot nu toe goed. Plaatsen van mirena is volgens mijn gyn pijnlijker dan koperspiraal.
Kimmuh, het deed best wel wat pijn dat plaatsen. En nu ben ik net thuis en best wel wat buikpijn maar goed het zou binnen 2 dagen over moeten zijn dus dat heb ik er wel voor over. Verder vond de dokter het niet erg dat ik op dag 5 zat. Ze deed het het liefste rond dag 4/5 dus kwam goed uit. Succes met je keuze!
Tnx! Hoop voor je dat je buikpijn snel over gaat. Hier toch nog wel veel twijfel, over koperspiraal of mirena of toch maar de pil.. Wil eigenlijk niet ongesteld worden, altijd aan de prikpil geweest (en werd toen niet ongesteld..) Moet nu sowieso eerst wachten tot mijn 1e menstruatie, na de bevalling maar 4 dagen gevloeid dus eerst maar even afwachten..